بستن لانه های ترور و جاسوسی جمهوری اسلامی ایران در کانادا، یک نقطه عطف و یک گام به پیش!

در ٢،٣ روز اخیر دولت کانادا رسما در رسانه های خود اعلام کرد که روابط دیپلماتیکش را با جمهوری اسلامی قطع خواهد کرد.
در طی چند روز گذشته،دولت کانادا رسما سفرا و مقامات خود را از ایران خارج کرده  و برای مقامات جمهوری اسلامی مهلت ۵ روزه ای تعین کرده که خاک این کشور را ترک کنند.
این اقدام دولت کانادا از چند زاویه قابل ارزیابیست،اما قبل از اینکه بخواهم  خلاصه وار به جزئیات آن اشاره ای داشته باشم،می خواهم به تغیر و تحولاتی که در جریان بوده و هست اشاره کنم و این اقدام دولت کانادا را بررسی کنم.
همانطور که همه شاهد بوده و هستیم،از ٢،٣ سال قبل زمین سیاسی در سرار جهان بیش از پیش شخم خورد،دوره یکه تازی دیکتاتورها به سر رسیده بود،مردم آزادیخواه و متمدن دنیا نمی توانستند در دنیای زندگی کنند که حق نفس کشیدن را هم از آنها سلب نموده بودند،دوره خفقان هم بسر رسیده بود،عصر اینترنت میدیا و رسانه ای هم  دیگر اجازه نمی داد مردم آزادیخواه در بی خبری و خفا سرکوب و قتل و عام شوند و کسی از آن با خبر نباشد!دولت های بورژوازی هم که تا دیروز شنل دیکتاتورها را گرفته بودند و اسمش را گذاشته بودند رابطه دیپلماسی!دیگر نمی توانستند پشت درهای بسته مشغول مماشات باشند!نمیشد از آزادی حرف بزنند و نظاره گر این همه بی حقوقی و سرکوب مردم باشند و با این دیکتاتورها لاس بزنند! برای همین مجبور شدند کج دار و مریض و لنگان لنگان دنبال اتفاقاتی باشند که دیگر مردم اجازه نمی دادند مرتجعین منطقه و از جمله تروریسم اسلامی برای آنها تعین تکلیف کنند!
بستن  سفارت خانه جمهوری اسلامی،این لانه  ترور و جاسوسی در کانادا هم اتفاقی و یک شبه نبود!در طول بیش از ٣ دهه مبارزه مردم ایران بر علیه جمهوری اراذل و اوباش اسلامی که یکی از جنایتکارترین رژیم های قرن ٢١ بوده و هست،مبارزه هر روزه زنان و مردان آزادیخواه بر علیه این رژیم دیکتاتور،فاسد،جنایتکار،باتوم بدست و تا دندان مسلح که ١٠٠ هزار فقره جرم و جنایت زیر بغلش داره!نه گفتن قاطع مردم کردستان و در راس آنها کمونیستها به کلیت جمهوری اسلامی،اعتراض و اعتصاب هر روزه کارگران برای رسیدن به حقوق اولیه شان،مارش های رادیکال سرخ زنان و مردان آزادی خواه و برابری طلب بر علیه جمهوری اسلامی،٢ اعتصاب عمومی و سراسری مردم کردستان  به رهبری چپ ها و کمونیستها در تقابل با جنایات جمهوری اسلامی و پاسخ دندان شکن مردم به حکومت خمینی و خامنه ای، سازماندهی و متحد شدن زنان،مردان و جوانان برای به زیر کشیدن ج.اسلامی و پشت سر نهادن یک تاریخ درخشان مردم انقلابی بر علیه ضد انقلاب اسلامی و دیگر دیکتاتورها و اعتراضات زیر و رو کننده مردم  بر علیه رژیم اسلامی و  شکستن سد های سانسور وبازتاب آن در سطح  دنیا،همه را کیش و مات کرد! آنموقع بود که انسانیت زنده شد، برای آزادی مردم ایران اشک ها ریخته شد،صحنه سیاسی تغیر کرد،اسلام سیاسی سکه یک پول شد،مردم متمدن دنیا اعم از زن و مرد به پاس گرامیداشت یاد همه قربانیانی که به دست آدمکشان جمهوری اسلامی زندانی و قتل و عام شده بودند، سر تعظیم فرود آوردند! همگام با مردم مبارز ایران بر علیه استبداد،اختتناق سرکوب و استثمار و مقوله ای به اسم زندانی سیاسی هم صف و متحد شدند!دیگر کارگران زندانی تنها نماندند،قتل و عام هر روزه مردم توسط رژیم فاشیسم اسلامی ایران هم  بی جواب نماند!در دفاع  از اعدام  فرزاد کمانگر و دیگر کمانگرها، صف ها و صداها به هم تنیده شد،در دفاع از نجات جان سکینه محمدی آشتیانی محکوم به سنگسار،یک رنسانس تاریخی رخ داد! مبارزه و کمپینی بی سابقه مردم متحد بر علیه اعدام،سنگسار و جمهوری اسلامی راه افتاد که ١١٢ شهر جهان،از ایرانی ها و خصوصا زنان و مردان آزادیخواه جهان را در بر گرفت!به پا خواستند و در تقابل این وحشیگری و بربریت جمهوری اسلامی قد علم کردند و اعلام کردند تا ما هستیم انسانیت زنده ست و دوره جاهلیت شما اوباشان اسلامی به سر رسیده!
نکاتی را که در قسمت بالا به آن اشاره کردم،نوک کوه یخی بود که  خلاصه وار بدان اشاره کردم،اما یاد آوری این مسائل و دهها و صد ها موارد از این قبیل را اگر کنار هم بگذاریم،عدم مشروعیت ج.اسلامی از جانب ما و مردم خیلی گویاست!رژیم اسلامی نه تنها منزوی و شکست خورده ست،بلکه از بخت بد سران جانی و جنایتکار اسلامی ایران، از لحاظ دیپلماسی هم نزد برخی کشورهای اروپای و غربی مشروعیتی نداره و بازنده این میدان هم هست!
اگر تا دیروز دول غربی و کشورهای اروپای از یک طرف خواهان آزادی برای مردم ایران بودند و همزمان در بغلشان جمهوری اسلامی را نوازش می کردند و می خواستند از آن موجودی آرام و بی سر و صدا و همراه با ژست (اسلام میانه رو) و خندان را برسمیت بشناسند،ما و مردم ایران مصمم بودیم،گفتیم و فریاد زدیم که اسلام میانه رو نداریم!جمهوری اسلامی خوب و بد نداریم!آزادی بیقید و شرط سیاسی با ریش و پشم نمیشه! صدها هزار انسانی که در جهنم جمهوری اسلامی قتل و عام شدند،سازندگانش را همه میشناسند! از خامنه ای گرفته تا احمدی نژاد،موسوی،خاتمی،رفسنجانی،سازگارا،بنی صدر…..همه این جنایت ها در دوران (طلای) امام شیاد و عوامفریبشان خمینی رخ داد!
ما فعالین ایران سولیداریتی در شهر تورنتو،در سرما و گرما،هر چهار شنبه از ساعت ١١ صبح تا ١ بعد ازظهر به مدت دو ساعت مشغول افشاگری بر علیه ج.اسلامی بوده و هستیم،جدا از اینکه خواسته ایم و می خواهیم صدای حق طلبانه زنان و مردان آزادیخواه و طبقه کارگر در ایران باشیم و توجه هزاران نفر از ایرانیان و مردم کانادا را بخود جلب کرده ایم و آنها نیز از ما حمایت کرده اند،اما مدتها بود تلاش می کردیم و فریاد می زدیم که باید سفارتخانه ها و لانه های ترور و جاسوسی جمهوری اسلامی ایران باید در کانادا بسته شود و این نیز تا حدودی تاثیرات خودش را داشت،زمینه بستن سفارت ج.اسلامی کاملا فراهم بود،از هر لحاظ،هم از نظر بایکوت و ایزوله شدن رژیم در سطح جهان،و هم بدلیل اعتراصات روزمره مخالفین جمهوری اسلامی در خارج کشور و در شهر تورنتو فعالیت های ما فعالین ایران سولیداریتی که نوک پیکان را بطرف قلب جمهوری  اسلامی ایران نشانه گرفته بودیم ودهها هزار انسان در شهر تورنتو نبض شان با با نبض ما می زد و هزاران نفر از ما پشتیبانی می کردند و بشکل وسیعی از اقدامات و افشاگری های ما بر علیه ج.اسلامی استقبال می کردند!
بنا بر این طبیعی بود که میبایست دولت کانادا متوجه سفارت جمهوری اسلامی باشد که چه ماری در آستینشان هست و قادر بودند هم از ایرانیان مقیم کانادا بعنوان ابزاری در راستای منافع فوق ارتجاعی شان استفاده کنند و هم زنگ خطری برایشان باشد که اینجا هم در صددند فضا را نا امن کنند و مهمتر از آن که این روزها سران جانی ج.اسلامی مشغول روضه خوانی هستند!
بیش از ٣ ده مبارزه پیگیر و روتین مردم کردستان و ایران برای این بود که رژیم اسلامی هیچ گاه مشروعیتی پیدا نکند و همین بود که جمهوری اسلامی هیچ وقت نتوانست بعنوان نماینده مردم قد علم کند و (متعارف) بودنش نیز نزد کشورهای غربی و اروپای هم نشد،نگرفت و سرشان به سنگ خورد و تز متعارف شدن رژیم اسلامی هم دود شد و هوا رفت و بهتر است جاماندگان تاریخ فکری به حال و روزشان کنند!

اقدام به بستن سفارت جمهوری اسلامی،یکی از اقدامات بسیار کوچک هست که باید قدم های دیگر هم برداشته شود تا منزوی و ایزوله شدن کامل جمهوری اراذل و اوباش اسلامی ایران!
ما  فعالین ایران سولیداریتی،ما انسانهای آزادیخواه،ما جبهه سرنگونی طلبان،و ما انسانهای که صدای رسای مردم حق طلب ایران و کردستان هستیم،نمی گذاریم آب خوش از گلوی گله های حزب الله و سران ریز و درشت حکومت خمینی و خامنه ای پاین برود.
ما انسانهای آزادیخواه به نیابت از کشته شدگان خود توسط ج.اسلامی،به نیابت از خانواده های که عزیزانشان را از دست دادند،به نیابت از خانواده های که فرزندانشان را اعدام و قتل و عام کردند و بعد از دست دادن عزیزانشان،پاسداران جهل و خرافه و سرمایه اسلامی آنها را وادار به پرداخت هزینه (گلوله های) کردند که با آن فرزندانشان را کشته بودند! به نیابت از جامعه ای که تشنه آزادی و برابری هستند،به نیابت از همه عزیزانی که در جهنم جمهوری اسلامی شیرازه زندگی شان از هم پاشیده شده و حق نفس کشیدن را نیز از آنها سلب کرده اند و هر روز زندانی و شکنجه می شوند! و به نیابت از جبهه سرنگونی طلبی در ایران که آرزوی قلبی شان سرنگونی جمهوری اسلامی ایران  و محاکمه کلیه سران و هم قطاران جمهوری اسلامی است،تا زنده هستیم صدای انسانیت خواهیم ماند،صدای همه آنها خواهیم ماند،ما نمی گذاریم این صداها در نطفه خفه شوند،ما صدای ستم دیدگان خواهیم ماند و صدای آنها را به گوش جهانیان می رسانیم. ما کیفر خواست خودمان را علیه بانیان بیش از سه دهه جرم و جنایت جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنیم و اجازه نمی دهیم خارج کشور به راحتی جولانگاه تروریست های جمهوری اسلامی شود و مردم متمدن دنیا را بر علیه شان متحد می کنیم!
این رسالت تاریخی ماست که نه قاطع  به کلیت پدیده زشت و غیر انسانی مذهب،آخوند و پاسداران جهل و خرافات اسلامی که دستشان تا آرنج به خون مردم آغشته ست را نمایندگی کنیم،باید سفارتخانه ها ی جمهوری اسلامی را در همه جا بست،باید به دولت ها فشار آورد که جمهوری اسلامی را بعنوان سنبل توحش و بربریت از همه جا اخراج کنند و باید همه جنایتکاران اسلامی را بدون تخفیف محاکمه کرد!
نه می بخشیم،نه فراموش می کنیم،این جانیان را سرنگون و محاکمه می کنیم.
سرنگون باد رژیم منفور و آدمکش جمهوری اسلامی ایران.
پیشرو علی پور.