در راه تدارک تجمعات توده اى در ١٨شهریور در مقابل اداره هاى آموزش و پرورش!

“شورای مرکزی تشکل های صنفی معلمان” به معلمان سراسر کشور فراخوان داده است که صبح روز شنبه ١٨ شهریور در مقابل ادارات آموزش و پرورش در تهران و سراسر کشور دست به تجمع اعتراضی بزنند. این فراخوان در اعتراض به فقر، گرانی و دستمزدهای پائین معلمان، کارگران و کارمندان صادر شده و گفته شده است که اگر مسئولین جمهوری اسلامی به خواست های معلمان توجهی نکنند، تجمعات سراسری معلمان از روز اول مهر یعنی روز بازگشائی مدارس ادامه خواهد یافت. 

در چند سال گذشته تحرک وسیع و پردامنه ای در زمینه های مختلف در میان معلمان در شکل سراسری ایجاد شده٬ اعتراضات پر دامنه معلمین در شرایط کنونی از موقعیت ویژه و فوق العاده ای برخوردار هستند. در فضای نارضایتی های گسترده علیه فقر و گرانی که به اشکال مختلف اما پراکنده در میان اقشار اجتماعی جامعه بیان میشود، اما، اعتراضات سازمانیافته و توده ای معلمان و آموزگاران امکان تجمعات توده ای و قدرتمندی را فراهم کرده است.

فرصت مناسب! امکان بسیج توده ای!
اعتراض به فقر، گرانی و دستمزد های پایین نارضایتی توده ای خاموش و بیشتر علنی جامعه میلیونی است. همه جا از محل کار، در میان خانواده ها، در مدارس و دانشگاه ها، در صف های طویل خرید، در میان کارگران در کارخانه ها، در میان معلمان در مدارس این اعتراض در چند سال گذشته وجود داشته است. سازماندهی و فراخوان به تجمع های توده ای در مراکز شهرهای کردستان ضمن حمایت از اعتراضات توده ای معلمان در ابعاد سراسری در ایران است. ابراز نارضایتی توده ای مردم و جامعه علیه گرانی و فقر است. فراخوان “شورای مرکزی تشکل های صنفی معلمان” فرصت مناسبی برای فعالین کارگری و معلمین است که این فراخوان را در اشکال وسیع و توده ای در شکل تماس با خانواده های دانشجویان و دانش آموزان با موفقیت بسرانجام برسانند. مکانیسم بسیج توده ای در مناسبات عادی و روزمره وجود دارد. مخفی کاری و کار سوزنی نیست. جایی برای پچ پچ کردن و پخش شبنامه و اعلامیه های “مضره” نیست. این اعترضات توده ای و برحق و علنی هستند. کارگران، معلمان، پرستاران و مزدبگیران جامعه از دست گرانی و فقر به تنگ آمده اند، تنها روزنه امید اعتراض و برپایی تجمعات توده ای و قدرتمند است. بسیج علیه گرانی و فقر مکانیسم موجود در جامعه است. شخصیت و حرمت انسانی میلیونها انسان و شهروند از دست گرانی و فقر هر روزه ضربه میخورد. کرامت انسانی را دارند لگد مال میکنند. روز دفاع از کرامت و حرمت انسانی رسیده است. مردم مصر و تونس با این شعار دیکتاتورها را بزیر کشیدند.

کی و چه نیرویی در پیروزی این اعتصاب نقش اول را دارد!
دانشجویان و دانش آموزان در شهرهای کردستان میتوانند کلیددار موفقیت این اعتراض باشند. وجود هزاران دانشجو و دانش آموز نیروی قدرتمند و بالقوه ای است که باید با پیوستن به این فراخوان پرچم مطالبات حق طلبانه کارگران و معلمان را علنی برافراشته و مراکز شهر و اداره های آموزش و پرورش را پر از شور انقلابی، اعتراضی و صدای آزادیخواهانه کنند.

تعدادی اقدامات ابتکاری!
از امروز هر روز در مدارس و محیطهای تحصیلی و دانشگاه ها، ١٨ شهریور روز تجمع را در قالب نوشته و صحبت و سخنرانی در محافل و جمع ها تکرار کنید. در میان خانواده ها، در خیابانها و محلهای کار بگویید، ١٨ شهریور قرار ما مقابل اداه آموزش و پرورش. دفاع از کرامت و شخصیت انسانی، علیه فقر و گرانی بیایید با هم متحد و همبسته شویم! این اقدام و تشویق خانواده های دانشجویان و دانش آموزان که از هزاران هزار نفر از شهروندان جامعه شهری هستند، مکانیسم زنده بسیج نیروی عظیم است.

مکانیسم زنده همبستگی شهروندان در شهرهای کردستان!
قطعا برنامه های تلویزیونی، فیس بوک و تویتر و ارسال اس . ام . اس که بطور نرمال و روتین از آن استفاده میشود موثر و بخشی از خبر رسانی و پوشش خبری است. اما، فعال شدن جامعه با ایجاد فضایی شاد، تعرضی و حق طلبانه بر میزان تشویق و ترغیب شرکت در تجمعات ١٨شهریور را بالا میبرد و بر میزان شرکت کنندگان میافزاید. اتکا به مکانیسم و پتانسیل جامعه و فرهنگ بالای همبستگی در گرو این است که این امکانات و روشها ی جاری همبستگی و نزدیک کردن شهروندان جامعه بهم را با روحیه ای بالا و باز سازمان داد.

این اعتراضات و تجمعات حق مسلم معلمان، کارگران و خانواده های آنها است!
مهم این است که معلمان و فعالین این عرصه با قاطعیت به این اعتراضات بپردازند. موضع حق طلبانه و تعرضی داشته باشند. مطالبات خود را علیه گرانی و فقر و افزایش دستمزد و حقوق ماهانه و مزایا را حق مسلم خود و جامعه بدانند. اوضاع سیاسی در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی بشدت در حال تغییر و دگرگونی است. تجربه برخورد جمهوری اسلامی به زلزله زدگان درس بزرگ و اجتماعی مهمی برای جامعه است. جمهوری اسلامی قید همه چیز را زده است. پرده اول انزوا و دور بودن از مردم و جامعه در ماجرای زلزله آذربایجان به نمایش درآمده است. موج کمک رسانی ها و ابتکارات مردم پرده اول همبستگی و پارالر و موازی انزوا و بیگانگی جمهوری اسلامی از مردم و جامعه بود. دوره دوره تعرض و ابراز وجود قدرتمند و توده ای است. ١٨شهریور روز خوب و مناسبی برای این آزمون اعتراضی علیه گرانی و فقر است. این اعتراضات برحق و حق طلبانه است. در صورت مشارکت توده ای معلمین و دانشجویان، دانش آموزان و خانواده های آنها ١٨ شهریور سرآغاز دوره تعرض علیه کل نظام و علیه گرانی و فقر است. با بکرسی نشاندن مطالبات برحق معلمین و شرکت کنندگان در اعتراضات و میتینگ های اعتراضی در روز ١٨شهریور، و کسب پیروزی دوره تعرضات جدید و مطالبات بیشتر شروع خواهد شد. مهم این است که برای این مطالبات و تجمعات بزرگ کار کرد. و کل جامعه را از این اعتراضات و میتینگها مطلع نگه داشت.

۱۴ شهریور۹۱