تخیلات شریعتمداری در کیهان !

با گذشت چند روز از پایان اجلاس سران عدم تعهد , واکنش رسانه های داخلی و خارجی به متن و حواشی این کنفرانس تا کنون ادامه دارد . در میان رسانه های حکومتی آنچه بیش از همه قابل توجه می نماید تحلیل « حسین شریعتعمداری » در کیهان , این تریبون گوش به زنگ علی خامنه ای , رهبر تمامیت خواه رژیم است . شریعتمداری در ادامه تخیلات خود ازدل کنفرانس غیر متعهد ها , به دونکته بحث اکثر رسانه های بین المللی پیرامون این نشست می پردازد که پرداختن به آن با نگاهی موشکافانه تر و اصلی واقعیت پندار , خالی از لطف نیست . 
کیهان در حالی از حضور بان کی مون در تهران به مثابه « انفجار بمب قوی در جبهه آمریکا و غرب » یاد می کند که بر بدیهی ست بر اساس عرف دیپلماتیک و آنچه که راهبرد سازمان در اینگونه نشست ها دنبال می کند , همواره شخصی که دبیر کلی سازمان ملل را در دوره ای که نشست غیر متعهد ها برگزار گردیده از شرکت کنندگان در این اجلاس به شمار می آمده . از سوی دیگر این نکته را می توان به خاطر مدیر مسئول کیهان آورد که از مدتی پیش از آغاز مجمع غیر متعهد ها در تهران , مشخصا حضور بان کی مون و استفاده از این فرصت برای تحت فشار قرار دادن سران نظام و رهبر حکومت مستبد , جهت آزادی زندانیان سیاسی , خواسته اکثریت نهاد ها , رسانه ها , کنشگران و فعالین حقوق بشر بوده , خواسته ای که به هر صورت در دیدار وی با علی خامنه ای , محقق شد . حضوری که حسین شریعتمداری در پندار مضحک خود « تسلیم اجباری در برابر خواست جمهوری اسلامی می داند » وی همچنین ادامه می دهد « اگر محل اجلاس در جایی دیگر غیر از ایران بود این اجبار یاد شده ( برای حضور بان کی مون ) وجود نداشت . – پایان نقل قول –
تخیلات کیهان در جایی که به دیدار بان کی مون و علی خامنه ای می پردازد نکات خواندنی و شگرفی دارد . ناگفته نماند که دبیر کل سازمان در برخورد با رهبر حکومت اسلامی , از وی نسبت به نقض گسترده حقوق شهروندان در ایران و حصر دگراندیشان انتقاد کرده بود و خواستار آزادی زندانیان عقیدتی گردیده بود , بان همچنین در تذکری دیگر از علی خامنه ای خواسته بود در اتخاذ رویکرد در برنامه هسته ای , موضعی شفاف و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را بکار گیرد . اما تریبون گوش به زنگ حکومت, این دیدار اینگونه تعبیر می کند که « ایشان ( بان کی مون ) در دیدار با رهبر انقلاب , طرف مستقیم استدلال های حضرت آقا بود و مطابق عرف شناخته شده بین المللی ملزم به پاسخگویی بود و سکوت ایشان در فرهنگ و پروتکل های تعریف شده سیاسی به منزله ناتوانی از پاسخ دادن و پذیرش استدلال و نظرات طرف مقابل تلقی می گردد . – پایان نقل قول – اگر با نگاه داشت این تفاسیر , به موضع قاطع دبیر کل سازمان ملل در سخنرانی اجلاس سخنان رهبر جمهوری اسلامی را در مقابل اسرائیل فتنه انگیز و غیر مسئولانه دانسته و از انکار هولوکاست به شدت انتقاد کرده است , بپردازیم به این نکته خواهیم رسید که تا اندازه شریعتمداری تلاش می کند از غرق شدن کشتی نظام در گرداب برگزاری کنفرانس جلوگیری کند .
موضوع بحث انگیز دیگر کیهان تحلیل حضور محمد مرسی می باشد, در حالی که شریعتمداری سعی در نوشته خود عنوان می کند که مرسی از جمهوری به عنوان « همپیمان استراتژیک » خود یاد کرده است که هنوز افتضاح ترجمه غلط سخنان مرسی که با اعتراض بحرین و مصر رو به رو شده , نقل محافل خبری ست . سخنگوی مرسی که پیش از سفر وی به تهران اعلام داشته بود « فعلا برنامه ای برای تجدید رابطه با ایران نداریم » با درنظر گرفتن این موضع دولت مصر, نیک در می یابیم که این تنها کیهان می تواند باشد که جمهوری اسلامی را همپیمان استراتژیک کشوری نشان می دهد که هیچ رغبتی برای برقراری رابطه دیپلماتیک با ایران ندارد . شریعتمداری در نهایت با سرخوردگی از موضع قاطع مرسی در قبال نظام سرکوبگر بشار اسد , با خیالی خام به این جمله اکتفاء می کند « به یقین نظر مرسی ( در رابطه با سوریه ) در آینده تغییر خواهد کرد .
ناگفته نماند خبرگزاری ایسنا که پیش گزارشی در ارتباط با دیدار احمدی نژاد و مرسی منتشر کرده که در آن از ارتقای روابط دوجانبه ایران و مصر گفته شده بود , اما روز گذشته سخنگوی ریاست جمهوری مصر , با رد این موضوع تاکید کرد که در دیدار احمدی نژاد و مرسی بحثی در ارتباط با ارتقای روابط مطرح نشد .
به هر صورت انتظار می رفت که برگزاری کنفرانس غیر متعهد ها در تهران که با تبلیغات گسترده تریبون های رژیم آغاز شده بود مجالی برای دروغ پردازی و جعل خبر برای رسانه های حکومتی و گوش به زنگ نظام باشد .