هلهله برای قتل عام اعضای سازمان مجاهدین خلق!

اعضای سازمان مجاهدین خلق بار دیگر در حمله ارتش عراق تلفاتی داده اند. این سازمان گفته است که گروهی از اعضای آن هنگام انتقال از اردوگاه اشرف به کمپی دیگر، توسط نیروهای امنیتی عراقی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ۲۰ نفر از آنها مجروح شده‌اند. این آخرین مورد بوده است. در چند سال گذشته، در واقع از زمان سقوط صدام حسین، اعضای این سازمان، که بخش اعظمشان انسانهای بی گناهی هستند که قربانی سیاستهای آمریکا ـ جمهوری اسلامی ـ رژیم عراق و رهبری سازمان مجاهدین شده اند، مثل توپ فوتبال بین این نیروهای سیاه پاس داده شده و کرور کرور تلف شده اند. اکثر اینها کسانی هستند که قربانی سیاستهای چسبیدن به دو سه عدد تفنگ قراضه دست چندم صدام حسین رهبری سازمان مجاهدین شده اند که گویا اگر مثل دیگر پناهندگان به کشور امنی، بیرون از عراق منتقل شوند، سیاست این سازمان تخته خواهد شد! این در واقع یک سیاست ضد انسانی است که طرفین با جان تعدادی انسان بازی می کنند. در این مورد یادآوری چند نکته مهم است:

١) اعضای سازمان مجاهدین خلق که در عراق باقی مانده و راه پس و پیشی برایشان باقی نمانده است پناهندگان سیاسی ای هستند که باید از حق پناهندگی آنها، سوای سیاستی را که دنبال می کنند، دفاع کرد.

٢) رهبری سازمان مجاهدین خلق در قبال جان این انسانها مسئول است و باید مرتب زیر فشار اعضای آن و دیگر انسانهای منصف و شریف قرار بگیرد که برای تسهیل انتقال این پناهندگان از جهنمی که جمهوری اسلامی و آمریکا و نیروهای سیاه اسلامی در عراق به وجود آورده اند، خلاصی یابند.

٣) سازمان مجاهدین خلق، سوای سیاست اسلامی اش، اپوزیسیون جمهوری اسلامی است و نباید هلهله و شادی برای قتل عام اعضایش راه انداخت.

۴) هرگونه فشار به پناهندگان سازمان مجاهدین در عراق از سوی نیروهای امنیتی عراق و بند و بست رژیم عراق، آمریکا و جمهوری اسلامی بر سر این انسانهای بی پناهی که دستشان به جائی بند نیست، باید توسط نیروهای منصف و شریف، قاطعانه محکوم شود.
همچنانکه چند بار در این یادداشت تأکید شده است، سیاست رهبری سازمان مجاهدین اینجا ابدا مورد نظر نیست. رهبری سازمان مجاهدین بیش از ٣ دهه است که یک سیاست اسلامی و تماما ارتجاعی را به پیش برده که در این مدت جان اعضایش و بخصوص اعضایی را که به عراق برده و در کمپهای نظامی اش منتقل کرده، کوچکترین ارزشی برایش نداشته است. این موضوع سر جای خودش باید مورد بحث قرار بگیرد که نباید بر دفاع از حق زندگی پناهندگان در مخمصه گیر کرده در عراق، ابدا سایه بیاندازد.

٧ شهریور ١٣٩١
rashid.yousefi@yahoo.com
http://rashidxan.wordpress.com/