احترام به عقاید مردم ! تا چه حد؟

ریمشا یک دختر مسیحی یازده ساله ساکن یکی از زاغه های حومه اسلام آباد به جرم سوزاندن قرآن توسط پلیس پاکستان دستگیر شده است. به قول یکی از فعالین حقوق بشر که بعد از دوهفته از این دختر ملاقات کرده بود گفته است که این دختر از برخور پلیس دچار شوک شده است و در حالت روانی بسر می برد لازم به یاد آوری است که دو هفته پیش بر اساس شکایت همسایه ها در مناطق فقیرنشین در یک خانه اجازه ای یک دختر یازده ساله مسیحی مقدار کاغذ کهنه را به آتش می کشد که در آن دو ورق کاغذ کهنه که با نگارش خط عربی بود بصورت نیم سوخته در میان خاکستر توسط شاهدان عینی به پلیس تحویل داده شده است.
بنا به گزارشهای منتشر شده پس از آن که گروههای متعصب تهدید کردند که منازل مسیحیان را در اطراف اسلام آباد، پایتخت پاکستان، به آتش بکشند پس از این واقعه، «بیش از ۶۰۰ تن» مسیحیان ساکن منطقه‌ای که این دختر و خانواده‌اش آنجا ساکن هستند، محل زندگی خود را ترک کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه جرم «توهین به مقدسات» در پاکستان می‌تواند با مجازات اعدام همراه باشد. به نوشته بی‌بی‌سی «بسیاری» از کسانی که در پاکستان متهم به «توهین به مقدسات» شده‌اند توسط معترضان خشمگین کشته شده‌اند و سیاستمداران پاکستانی‌ای که خواستار تجدیدنظر در قانون مربوط به «توهین به مقدسات» در پاکستان شده‌اند نیز از حملات در امان نمانده‌اند. اسفندماه ۱۳۸۹ شهباز بهتی، وزیر امور اقلیت‌های پاکستان و برادر پل بهتی، که خواستار تجدید نظر در این قانون شده بود، کشته شد و این در حالی است که دو ماه پیش از وی، سلمان تأثیر، استاندار پنجاب که وی نیز در این خصوص اظهاراتی را مطرح کرده بود،‌ توسط یکی از محافظانش به قتل رسید.
تخت فشار افکار عمومی آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان از وزیر کشور خواسته است هرچه زودتر علت دستگیری یک دختر مسیحی یازده ساله ساکن یکی از زاغه های حومه اسلام آباد را توضیح دهد. بنا به گزارشات مندرج در دنیای مجازی پلیس پاکستان تایید کرده است که ریمشا، دختر یازده ساله‌ی مسیحی که به سندروم دان مبتلاست، در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر کفرگویی، بازداشت و در سلول انفرادی محبوس شده است .
در پاکستان طی دو ماه گذشته یک خواننده زن پاکستانی که به افراطیگری مذهبی اعتراض کرده بود همراه پدرش به قتل رسید و همچنان مرد دیگه به اتهام کفر گویی توسط مردم به آتش کشید شد و در میان آتش در حالیکه مردم معترض به کفر گویی او را احاطه کرده بودند جان سپرده. شمی صلواتی