کودتا علیه علم در دانشگاه های ایران!

ایران تحت حاکمیت رژیم سرمایه داری، غرق در فساد مالی است، به گونه ای که یک شبه هزاران میلیارد تومان توسط مسئولین حکومتی به سرقت میرود. تن فروشی تحت نام صیغه در حکومت”عدل علی”به منظور فساد در جامعه تحت حاکمیت این دارو دسته رو به فزونی است. تنوع و در دسترس بودن مواد مخدر در ایران و تجارت عمده آن توسط مأمورین سپاه پاسداران به امری عادی و روز مره تبدیل شده است. کودک آزاری و سازماندهی کودکان خیابانی توسط باند های تبهکار وابسته به خود رژیم، فاجعه ای است انسانی و روبه گسترش. اذیت و آزار زنان به جرم بی حجابی توسط مأمورین امر به معروف و نهی از منکر، امکان تحرک، نشاط و پویائی را از جامعه تحت حاکمیت این دارو دسته جنایتکارسلب کرده است. در یک کلام فهرست آسیب های اجتماعی و گسترش روزانه آن در ایران تمام شدنی نیست. 
رفتار کودتاگرانه و خشونت روزانه برای بقاء رژیم اسلامی، بخش دائمی از ساختار حاکمیت آن درطول ٣٣ سال گذشته بوده است. اما امیدواری به روند مبارزات روزمره¬ کنونی کارگران و پیشرو ان آگاه این طبقه، زنان مبارز و برابری طلب، دانشجویان، جوانان، دانش آموزان و معلمان که هم اکنون در جریان است به تدریج اجازه ادامه فساد، زور گوئی و چپاول را از این دارو دسته سلب خواهد کرد.
مسئولین رژیم سرمایه داری حاکم بر ایران که تا کنون کودتا و کاربرد سیاسی آن را انکارکرده اند، اخیرآ توسط آخوند قرائتی رئیس اقامه نماز جماعت به منظور برون رفت از شکست سیاست اسلامی کردن دانشگاه ها و تصفیه مجدد تعداد دیگری از دانشجویان سوسیالیست، کمونیست و اساتید ناراضی آنها به تمامیت رژیم اسلامی بی پروا در حضور”نمایندگان”تشکلهای سراسری دانشجویان در دانشگاه بهشتی گفت:”یک انقلاب و کودتا باید در حوزه علم ایجاد شود تا علم بی فایده از گردونه خارج شود”.(بر گرفته از خبرگزاری مهر)
واژه”علم بی فایده”از منظر این کودتاچی و همپالکی هایش در مراکز آموزشی به آن تعداد از دروسی اطلاق میشود که محتوای آن اسلامی نیست. هر چند محتوای غیر اسلامی کتب درسی یکی از مشکلات اصلی دست اندر کاران رژیم در بخش آموزشی است، اما این بن بست تنها محدود به محتوای درسی مورد نظر آنها نیست، بلکه تثبیت محتوای اسلامی این دروس در بخش فرهنگی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزشی است که اجرای تا کنونی آن با شکست مواجه شده است.
بر اساس مصوبه١٢١بهمن ماه ١٣٨٩شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه، قرار شد دانشجویان زن و مرد در کلاسهای درس در دو ردیف جداگانه بنشینند که عملآ با شکست مواجه شد. برای جبران این شکست اخیرآ زمزمه طرح ایجاد دانشگاه‌ های تک جنسیتی یا تفکیک جنسیتی کلاس ها در دو نوبت صبح و عصر با توسل به”کودتا و انقلاب”توسط ژنرال عمامه به سر محسن قرائتی در رسانه های گروهی و منبر مساجد توسط مشتی آخوند روضه خوان تبلیغ و در تعدادی از مراکز آموزشی نیز به اجرا در آمده است.
خوشبختانه این طرحهای جنجالی و غیر علمی، نه تنها موفق به اسلامی کردن دانشگاه ها نشده، بلکه عدم موفقیت در اجرای این طرح ها ی نیمه و ناتمام موجب نارضایتی سردمداران رژیم و مراجع تقلید را به دنبال داشته است به گونه ای که”خبر نگار مهر”از قرائتی می پرسد :”آیا نمی توانید کاری کنید که دخترها صبح درس بخوانند و پسرها بعد از ظهر”؟ آخوند قرائتی در دفاع از مسئله تفکیک جنسیتی دانشگاه ها گفت:”چرا اینطور است که فرزندان ما در مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان، به صورت مجزا تحصیل می کنند اما در مقطع دانشگاه که شهوت جوانان اوج می گیرد باید مختلط باشند؟”
طرح تفکیک جنسیتی دانشجویان به بهانه”اوج گیری شهوت”نه تنها در جامعه ما بی اعتبار و چندش آور است بلکه اکثریتی از انسان های آزادیخواه، انقلابی و سکولار به شدت مخالف و نگران اعمال سیاست آپارتاید جنسی و تحقیر هر روزه زنان و پایمال کردن ابتدائی ترین حقوق دانشجویان و دانش آموزانی هستند که زیر بار طرح ارتجاعی تفکیک جنسیتی نخواهند رفت. مخالفت والدین دانش آموزان و دانشجویان دختر و پسر با طرح ارتجاعی تفکیک جنسیتی در همه سطوح آموزشی چشم گیر تر است.
سیاست ارتجاعی رژیم مذهبی حاکم برمراکز آموزشی و فرموله کردن این دیدگاه تحت عنوان”انقلاب در دانشگاه”توسط این آخوند فاسد و همفکرانش و دلائل غیر علمی آن به بهانه”اوج گیری شهوت”که اتفاقآ این اوج گیری مشغله اصلی خود آخوندهای ریز و درشت رژیم اسلامی حاکم بر ایران است. منتسب کردن این مقوله به مناسبات جوانان انقلابی و دانشجویان مبارز دختر و پسر همکلاسی آنها که در ١٨ تیر ماه ١٣٨٧با فداکاری و مقامت در برابر یورش مأمورین نیروهای امنیتی دانشگاه تهران حماسه آفریدند و با آگاهی و از خود گذشتگی انقلابی نشان دادند که تسلیم ایده ارتجاعی اسلامی کردن دانشگاه های این دار و دسته آدم کش نخواهند شد. این روند از مبارزه و مقاومت آگاهانه دانشجویان رژیم را به تکاپو واداشته تا با توسل به کودتا و حکومت نظامی تفکیک جنسیتی در دانشگاهها را اجرا کنند.
اما زمینه عملی کردن بخش دیگری از این”کودتا و انقلاب”، تثبیت طرح تفکیک جنسیتی در روز دوشنبه ٣٠ خرداد ١٣٩١است که به تصویب اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اسلامی رسید که قرار است همزمان با گشایش دانشگاه ها در مهرماه سال جاری تحصیلی عملی شود. به همین مناسبت خبر نگار مهر نظر مراجع تقلید رژیم را جویا شده است. از میان این مرتجعین آخوند صافی گلپایگانی بی پرده میگوید:”هزینه اجرای تفکیک جنسیتی هر چه هم سنگین باشد قابل تحمل است”.
قبول هزینه سنگین این جنگ(تفکیک جنسیتی)و فتوای آن توسط آخوند گلپایگانی بهانه ای است شرعی، برای اجرای طرح کودتای سردار”قرائتی”که اعتماد چندانی به شبه نظامیان امام زمان در تشکل های اسلامی دانشجویان دست نشانده خود برای اجرای این کودتا هم ندارد به گونه ایکه فرمانده این کودتا درادامه مصاحبه خود با خبرنگار مهر خطاب به تشکل های اسلامی دانشجویان میگوید:
“مراقب باشید خود را به خط های سیاسی نفروشید و نظام را تضعیف نکنید”.
نتیجه ٣٣ سال تلاش بیهوده رژیم حاکم بر ایران برای جا انداختن”اخلاق اسلامی در برخوردها و معاشرتها در دانشگاه”و ترس از خرید و فروش”اخلاق و اعتقادات اسلامی”به مخالفان سیاسی یکی از دلائل شکست رژیم در عرصه دینی در دانشگاه ها است که خوشبختانه اعتقادات اسلامی در میان دانشجویان انقلابی و آزادیخواه از همان اوائل برسر کار آمدن رژیم اسلامی با بی تفاوتی مواجه و با گذشت زمان مورد تنفر و بی توجهی قرار گرفته است.
بازار خرید و فروش کالای ارتجاعی دین و مذهب کە توسط رژیم عرضه خواهد شد مدت هاست که خریداری ندارد. این سرنوشت مختوم رژیمی است که قرار بود انقلاب اسلامیش را از طریق جاده کربلا به جهان صادر کند که اکنون دست به دامن عوامل خود در میان دانشجویان مسلمان شده که اسلام و خط سیاسی آنرا ارزان نفروشند.
در عرصه سیاسی نیز نگرانی واقعی این دارو دسته از حضور دانشجویان سوسیالیست و کمونیست در میان دانشجویان در دانشگاه ها است که عملآ تنفر از اسلام را به عرصه مبارزه سیاسی بر علیه تمامیت رژیم حاکم بر ایران در سطح جامعه و در میان جوانان انقلابی ارتقا داده اند، به نحوی که در جریان اعتراضات سالهای اخیر نیروی چپ و سوسیالیست در جامعه را تقویت و از جایگاه قابل اعتمادی در میان دانشجویان و جوانان انقلابی برخوردار است.
این کودتا چی و متخصص صیغه زنان در حوزه قم که رژیم آنرا حوزه علمیه نامگذاری کرده است، در ادامه مصاحبه خود با خبر نگار مهر گفت: “تشکل های دانشجوئی باید رنگ دینی را در فعالیتهایشان پر رنگ کنند و قرآن محوری باید در رأس کار تشکلها قرار گیرد چرا که سیاست قرآنی ماندگار است”. به زعم آخوند قرائتی همه فن حریف، دانشجویان مسلمان مخاطب او در میان نمایندگان تشکلهای اسلامی دانشجوئی نه اینکه فعالیت تا کنونی آنها رنگ دینی نداشته بلکه اساسآ قرآن در دانشگاه ها ضعیف و محور و ملاک عمل آنها نبوده و نیست. اعتراف به بی رنگی و بی دنگی دین آنهم در غیاب و نبود ایده و تفکر”قرآن محوری”توسط مسئولین رژیم دست آورد بی چون و چرائی است از مبارزات چند سال اخیر کارگران، زنان، دانشجویان، جوانان و دانش آموزان چپ و انقلابی بر علیه تمامیت رژیم حاکم بر ایران.
این نسل از دانشجویانی که به فرامین قرآنی مورد نظر آنها بی توجه بوده اند، متولدین سالهای بعد از قیام به ثمر نرسیده سال ۵٧ هستند که علیرغم صرف هزینه سرسام آور تبلیغ، ایجاد ٢٠ هزار مدرسه قران در مهر ماه سال جاری، ایجاد فضای رعب و وحشت، زندانی کردن، بدار آویختن و حمله شبانه مأمورین امنیتی به خوابگاه دانشجویان معترض در دانشگاه تهران، مرعوب این فرامین نشده و نخواهند شد.
کودتا نشانه ای است از زوال و درماندگی حاکمیت، نه اقتددار و بالندگی بی تردید این آخرین حربه نیز با شکست مواجه خواهد شد. سیاست زور و ارعاب رژیم اسلامی در ایران همانند شکست فرامین قرآنی مورد اعتراف خود آنها در دانشگاه ها نیز با مقاومت و از خود گذشتگی مردم انقلابی و در رأس آنها طبقه کارگر مواجه و خنثی خواهد شد. این مقاومت و مبارزه در متن توازن قوا ی سالهای اخیر که به زیان رژیم و به نفع مبارزه مردم انقلابی ایران تغییر کرده است، اجازه تکرار سرکوبهای دهە ۶٠ را به مسئولین و مأمورین جنایتکار رژیم سرمایه داری حاکم بر ایران نخواهد داد.
بی شک کارگران آگاه و پیشرو و مردم جان برلب رسیده ایران، در این کارزار مبارزاتی، دانشجویان معترض، رهبران سوسیالیست و کمونیست آنان علیه رژیم اسلامی، تنها نخواهند گذاشت.
شنبه ٢٨ مرداد ١٣٩١