علیه جمهوری اسلامی در رژه خیابانی (پراید) دگر باشان جنسی شمال اروپا

علیه جمهوری اسلامی در رژه خیابانی (پراید) دگر باشان جنسی شمال اروپا
استکهلم- شنبه ۴ اوت

فراخوان شرکت در فستیوال خیابانی دگرباشان جنسی در روز ۴ اوت در استکهلم را در فیس بوک دیدم. این فراخوان یادآور بخشی از جنایات مهیبی است که جمهوری اسلامی در طول حاکمیت خود مرتکب شده است. درباره این جنایات و سرکوب سیستماتیک دگرباشان جنسی توسط جمهوری اسلامی کمتر صحبت شده است. برگزاری این فستیوال فرصتی است تا این جنایات هر چه بیشتر افشا شود و صدای اعتراض به توحش رژیم بلند تر در خیابانهای استکهلم انعکاس یابد و از طریق رسانه ها به گوش میلیونها نفر از مردم جهان برسد.

“ما در ایران همجنسگرا نداریم”! این گفته رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران محمود احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا در آمریکا هر چند موجب خنده حاضران و ساختن جوک ها و کاریکاتور های مختلف شد اما به روشنی بیان کننده واقعیت و شرایط سخت و ناهنجاری است که هزاران همجنسگرا در ایران گرفتار آن هستند.

صاعقه قوانین دهشتناک مجازات اسلامی بر سر دگرباشان جنسی نیز فرود آمده است. انسانها با وضعیت جنسی شان سنجیده می شوند و کسانی احساس و تمایلات انسانی آنها خارج از قالب تعیین شده توسط فرامین الهی باشد، باید عقوبت ببینند. بر اساس قوانین اسلامی همجنس گرائی یک بیماری و یک جرم بزرگ است که باید با شکنجه و مرگ مداوا شود و یا مجازات گردد. در سایت اداره مشاوره و پاسخ نهاد رهبری جمهوری اسلامی عوارض همجنسگرائی به شرح زیر آمده است: بیماریهای روانی، گسترش فساد و بی بند و باری و قطع نسل بشری. در رساله های مختلف رهبراین مذهبی از جمله آیت اله خمینی مجازات “بیمار” مبتلا به همجنسگرائی اعدام با شمشیر، پرت کردن از بلندی با دست و پای بسته و یا سوزانده شدن در آتش، اعلام شده است. بند های ۱۰۸ تا ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی که رژیم جمهوری اسلامی بر مبنای آن عمل می کند، مربوط به احکام در مورد همجنسگرائی است. بر اساس این احکام همجنسگرایان بنا بر میزان رابطه ای احساسی یا جنسی که داشته اند به ضربات شلاق و یا اعدام محکوم می شوند. تعیین نحوه قتل بعهده قاضی شرع گذاشته شده است. هر گاه دو مرد یکدیگر را از روی شهوت ببوسند، حاکم شرع از سی تازیانه تا نود و نه تازیانه هر قدر صلاح می داند به آنها می زند. بر مبنای قوانین اسلامی اگر مردی قصد برقراری رابطه جنسی با مردی دیگر داشته باشد و جلوگیری از او ممکن نباشد، کشتن او جایز است.

در طول ۳۳ سال حکومت جمهوری اسلامی تعداد زیادی به “جرم” همجنسگرائی اعدام شده و یا تازیانه خورده اند. نام تعداد زیادی از این قربانیان جنایات اسلامی فاش نشده. بسیاری از خانواده های آنان بخاطر هراس از مشکلاتی که نهاد های دولتی برایشان بوجود می آورند و یا فشار های اجتماعی از افشای نام عزیزان اعدام شده و یا شکنجه شده خود خودداری می کنند. آمار دقیقی از کسانی که به دلیل همجنسگرا بودن زندانی، شکنجه و یا اعدام شده اند در دست نیست. تعداد اعدام شدگان به بیش از ۴۰۰۰ نفر تخمین زده می شود. رژیم سعی می کند تا جایی که امکان دارد از اعلام “همجنسگرایی” بعنوان “جرم” اشخاص اعدام شده، خودداری کند. در اخبار منتشر شده از طرف رژیم، جرم این افراد فساد، انحراف اخلاقی، ترویج فرهنگ غربی، عامل بیگانه ذکر شده است. در موارد معدود اشخاصی بجرم “لواط ” استفاده می شود که از نام قومی گرفته شده که بر اساس روایت قرآن بخاطر رواج همجنسگرائی در بین آنها مورد غضب خدا قرار گرفتند. اما مواردی هم بوده است که رژیم “جرم لواط” را در ردیف سایر جرایم مخالفان سیاسی خود عنوان کرده است تا به خیال خود دلیل قانع کننده ای برای اعدام آنها ارائه کرده باشد. تحریک به شکنجه، آزار و تحقیر دگرباشان جنسی همواره بخشی از تبلیغات رسمی ارگانهای مختلف رژیم جمهوری اسلامی بوده است.

در ماه مارس ۲۰۰۶ دو جوان ۲۴ و ۲۵ ساله در شهر گرگان به جرم “لواط” اعدام شدند. در تابستان ۲۰۰۵ دو جوان به نام های ایاز مرهونی و محمود عسگری در شهر مشهد به جرم همجنسگرایی پس از تحمل ۱۴ ماه زندان و بیش از ۲۰۰ ضربه شلاق اعدام شدند. در پائیز ۲۰۰۵ در شهر اراک دو جوان دیگر به نامهای احمد چوکا و فربد مستعار در شهر اراک اعدام شدند. در ۱۳ آبان ۸۶ ماکان مولود زاده ۲۱ ساله با سر تراشیده سوار بر الاغ با شیوه ای تحقیر آمیز قرون وسطائی، در شهر چرخانده شد. او به “جرم” داشتن رابطه جنسی با در هشت سال قبل یعنی در ۱۳ سالگی به اعدام محکوم شد. در ۲۳ آبان ۱۸۵ شهاب درویشی در شهر کرمانشاه بخاطر “لواط” اعدام شد. غلامرضا منصوری در بهمن و اسفند ۶۸ در اراک اعدام شد خبر مربوط به اعدام او در گزارش حقوق بشر سازمان ملل یک سال بعد درج شد. در ابتدای سال ۲۰۰۶ دو جوان به نام های طیب و یزدان در استان فارس به جرم “لواط” به مرگ به شیوه پرتاب از بلندی محکوم شدند.

این همه سرکوب و جنایات علیه دگر باشان جنسی ایران نباید و نمی تواند بی جواب بماند. دگرباشان جنسی مثل همه شهروندان دیگر باید از حقوق برابر و یکسانی برخوردار باشند. تمایلات جنسی آنها باید مورد احترام قرار گیرد و هیچ کس نباید بدلیل تمایلات جنسی متفاوت مورد اذیت و آزار قرا گیرد. اذیت و آزار شهروندان بدلیل تمایلات جنسی آنها باید جرم محسوب شود و از لحاظ قانونی مورد پیگرد قرار گیرد.

رژه خیابانی دگرباشان در استکهلم فرصت مناسبی است که ما مخالفین جمهوری اسلامی صدای اعتراض خود علیه این رژیم ضد انسانی و شرایط غیر قابل تحمل ایجاد شده برای بخشی از شهروندان جامعه یعنی دگرباشان جنسی را بلند کنیم. در اینجا متن فراخوانی که در فیس آمده است را ملاحظه می کنید و سهم خود همه ایرانیان مقیم استکهلم را به شرکت در این پراید فرامی خوانم.

دعوت به شرکت در فستیوال پراید در دفاع از حقوق همجنسگرایان
فستیوال پراید استکهلم، امسال در هفته اول آگوست برگزار می شود. این فستیوال در حقیقت علاوه بر دفاع از حقوق همجنسگرایان, امروزه تبدیل به سمبل دفاع از آزادی های انسانی برای انتخاب روش زندگی و بدون دخالت نیروهایی همانند بنیادگرایان مذهبی و نژادپرستان متعصب مبدل شده است و به همین دلیل مورد حمایت و پشتیبانی چهره های مطرح سیاسی, هنری, فرهنگی و اجتماعی و بطور کل مدافعان آزادی انسان سراسر جهان قرار گرفته است.
فستیوال پراید استکهلم نه تنها بزرگترین فستیوال سالیانه سوئد بلکه بزرگترین فستیوال شمال اروپا محسوب میگردد و در طی یک هفته تمام شهر با پرچمها و نمادهای رنگین کمان تزئین میشود و بدلیل زیبایی و محبوبیت آن علاوه بر افراد همجنسگرا, افراد دیگر نیز در تماشا و فعالیتهای آن شرکت میکنند. برای نمونه در سال گذشته تعداد افراد شرکت کننده در کارناوال خیابانی روز آخر بیشتر از ۵۰ هزار نفر و تعداد تماشاگران حاضر در مسیر بیش از ۵۰۰ هزار نفر بود.
هر ساله افرادی از سراسر اروپا در آن حضور داشته اند و ضمن برپایی مراسم جشن و شادی و پایکوبی, به طرح مسایل فرهنگی, اجتماعی و سیاسی مربوط به خود میپردازند و مردم خود سوئد و جهانگردان فراوانی برای تماشای این فستیوال و بویژه کارناوال خیابانی بسیار دیدنی آن که در روز آخر برگزار میشود, به این کشور سفر میکنند.
ما نیز طبق روال هر ساله در این فستیوال شرکت می کنیم تا در دفاع از حقوق همجنسگرایان و مخالفت علیه اعدام ها در جمهوری اسلامی و نیز در دفاع از جوانان و زنان باشیم و از تمام آزادی های انسانی دفاع کنیم و به تبعیض، جهل و خرافه ، نابرابری، حجاب، مذهب، استثمار و فقر، سرمایه داری، استبداد، قوم پرستی، ناسیونالیسم و نژادپرستی اعتراض کنیم.
دوستان عزیزی که ساکن استکهلم هستند و مایل به همکاری و شرکت در این فستیوال می باشند جهت همکاری هماهنگ و دقیق تر با ادمین پیج خلاصی در فیسبوک، یا با ایمیل javanan.tamas@gmail.com ویا با تلفن ۰۷۳۹۲۴۸۵۲۷ تماس بگیرند.
به امید آزادی و برابری
گروه ادمین صفحه خلاصی