میدان اعدام ، میدان مبارزه علیه اعدام

مردم مبارز و آگاه سیرجان با تعرض به مأموران جهل و جنایت، میدان اجرای حکم اعدام در این شهر را به میدان مبارزه و تعرض به جمهوری اسلامی تبدیل می کنند.

روز سه شنبه اول دی ماه ٨٨ مأموران  رژیم جنایتکارجمهوری اسلامی در سیرجان دو نفر را به جرم سرقت مسلحانه و دزدی از یک بانک اعدام می کنند. این اعدام مانند سایر نمایش های ارعاب و سرکوب در یکی از میادین شهر اجرا می شود. جمهوری اسلامی در طول حاکمیت سیاه خود  هزاران نفر را به  جوخه اعدام سپرده است که بسیاری از آنها در میادین شهرها و جلوی چشم مردم انجام شده است. در بسیاری از موارد تعداد زیادی از اوباش اسلامی و افراد عادی این صحنه ها را به تماشا نشسته اند. این بارمردم سیرجان در یک اقدام شجاعانه صحنه اجرای اعدام را به اعتراض و درگیری بامزدوران جنایتکار و مجریان اعدام تبدیل می کنند و قربانیان را که یکی از آنها نیمه جان بوده از چنگال آنها بیرون می کشند. شدت درگیری به حدی بوده که مأموران جنایتکار برای مقابله با تعرض مردم به خشم آمده از گاز اشک آور و تیراندازی هوایی استفاده می کنند.
جمهوری اسلامی سالانه صدها نفر از قربانیان مناسبات نابرابر و ضد انسانی در جامعه ایران را زندانی و اغلب با سؤاستفاده از احساسات  و عواطف مردم، آنها را با اتهاماتی مانند تجاوز به عنف، کودک آزاری، قاچاقچی مواد مخدر و… به چوبه دار می کشد. اجرای اعدام صحنه ای برای نمایش قدرت ارعاب و سرکوب است. نباید بیش از این به این جانیان اجازه داد جامعه را به محل نمایش ارعاب و سرکوب تبدیل کنند. باید عرصه جنایت و کشتار را بر آنها تنگ کرد به نحوی که جرأت نداشته باشند این صحنه های شنیع را جلوی چشم انسانها اجرا کنند. مردم سیرجان می توانستند اقدام شجاعانه خود را پیش از اعدام و با قدرت بیشتری به اجرا در آورند و جان این دو نفر را نجات دهند.
دزدی، سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر، تجاوز و جنایت هایی از این قبیل محصول نظام نابرابر و جامعه خفقان زده است. جمهوری اسلامی بیش از هر عاملی درنا امنی و گسترش آسیب های اجتماعی و روانی جامعه نقش دارد و تولید کننده جرم و جنایت در جامعه است. نباید به مجریان جهل و جنایت اجازه داد نقشه های شوم و سیاه خود را به اجرا در آورند. باید صحنه اعدام را به جایی برای محاکمه آنها تبدیل کرد. جمهوری اسلامی بسیار ضربه پذیر است و قدرت مقابله با خشم و اعتراض مردم را ندارد. باید با قدرت هر چه بیشتر به آنها تعرض کرد و آنها را سر جای خود نشاند. شهروندان جامعه  که درگیر مناسبات نابرابر هستند و در معرض تهاجم هر روزه مأموران خشونت و تجاوز هستند بیش از هر کس اهمیت تعرض به جمهوری اسلامی را درک می کنند و می توانند بیشترین اتحاد را برای مقابله و تعرض به نیروهای رژیم داشته باشند. با تشکیل گروههای مقاومت در محلات می توان محلات را به میدان مبارزه و کشمکش هر روزه با این جانیان تبدیل کرد.
اعتراض مردم سیرجان الگوئی برای مبارزه علیه اعدام و تعرض به جمهوری اسلامی است. باید در همه صحنه اعدام، نمایش قدرت سرکوب رژیم را به صحنه مبازره علیه اعدام تبدیل کرد.