پاسخى به چپ سنتى و روشهاى فرقه اى

بنازم اینهمه پرنسیپ را
سایتی به نام افق روشن، اطلاعیه ای داده و حزب کمونیست کارگری را چنان افشا کرده که احتمالا همین امروز فردا رهبری این حزب، حزب را از ترس این سایت تعطیل کند و برای همیشه همه را از دست این حزب خلاص کند! 

نویسنده این اطلاعیه اعلام کرده است که حزب کمونیست کارگری در آکسیون کلن در دفاع از مهاجرین افغانی در ایران، حضور فعالی داشته، بخش عمده تدارکات و امور فنی را بعهده گرفته، ظاهرا اجازه پلیس و چادر و بلندگوی تظاهرات را فعالین این حزب تامین کرده، اما بیش از حد مجاز! حرف زده و به فردی که بجای جمهوری اسلامی این حزب را فاشیست خطاب کرده اجازه حرف زدن نداده است. (این فرد ظاهرا دل پرخونی از فعالین این حزب دارد که در ورتسبورگ آلمان نگذاشتند دو سه فرد اسلامی مشکوک جنبه ضد جمهوری اسلامی اعتراض پناهجویان را از بین ببرند). بدنبال این مساله، مسئولین این سایت معظم به نمایندگی از جانب تک تک گروههای شرکت کننده در این آکسیون، با اجازه یا بی اجازه آنها را نمیدانیم، همراه با این جریانی که حزب را فاشیست خطاب کرده قرار شده دیگر به هیچ وجه در هیچ حرکت مشترکی با حزب شرکت نکنند تا این حزب خود را و زیاده طلبی هایش را اصلاح کند و حد و حدود خود را بشناسد! ظاهرا در دادگاهی غیابی حزب کمونیست کارگری را محکوم کرده و دادستان با ماسک به میان جمعیت آمده و علیه پرحرفی و حضور فعال این حزب حکم را قرائت کرده است.

آمده بودند علیه فاشیسم جمهوری اسلامی اعتراض کنند اما به این نتیجه رسیدند که در شرایط فعلی مبارزه با فاشیسم حزب کمونیست کارگری! از آن واجب تر است. مبارک باشد!

باز هم صد رحمت به دوستان این سایت در رادیو راه کارگر در یوتبوری که همه این حرفها را در افشای! حزب زده اند اما هنوز نتیجه دادستان کلن را اعلام نکرده اند. لااقل گذشته افغان ستیز راه کارگر و همسوئی اش با جمهوری اسلامی علیه کارگران افغانی، درس خوبی به این سازمان داده و رادیوشان در یوتبوری فعلا جانب احتیاط را گرفته است.

اما خودمانیم در ۱۴ ژوئیه در کلن چه اتفاقی افتاده که تعدادی در مورد آن حرف میزنند و تعدادی فعلا سکوت کرده اند.

حقیقت این بود که از چند روز قبل جلساتی برای سازماندهی این میتینگ بین احزاب و سازمانهای متعددی برگزار شده بود. در جریان میتینگ هاتف نامی که قبلا هم در میتینگ ورتسبورگ حضور داشته و رگ گردنش در مقابل سخنرانی مینا احدی علیه حکومت اسلامی و علیه سیاستهای ضد پناهندگی دولت آلمان بیرون زده و در فیس بوک و سایتها علیه حزب و مینا احدی لجن پراکنی کرده بود٬ آمد بگوید چرا در این تظاهرات شرکت نمیکنند و حزب کمونیست کارگری را به فاشیسم متهم کرد و مقابله مینا احدی با ائتلاف کلیسا و دولت محلی بایرن در آلمان و تعدادی ایرانی طرفدار اصلاحات در حکومت اسلامی و مخالف افشاگری علیه حکومت فاشیسم اسلامی را حرکتی فاشیستی نام نهاد.

هاتف و بزرگترهای او دیدند که با این سیاست اعتراض به حکومت اسلامی و سیاسی کردن اعتراضات بود که بیش از سی نفر در استان بایرن و حومه جواب پناهندگی گرفتند و بهتر است ایشان دندان دفاع مستقیم و غیر مستقیم از حکومت اسلامی و غیر سیاسی کردن اعتراضات پناهجویان و جلوگیری از شعار دادن علیه حکومت اسلامی را بکند و دور بریزد. هر کس علاقه دارد بداند در ورتسبورگ چه خبر بود به رسانه های آلمانی مراجعه کند تا متوجه شود که این فرد و دوستانش موضعشان چه بود و چگونه در این مبارزه باختند و خود را قایم کردند.

در ۱۴ ژوئیه در کلن آلمان یک نفر آمد بگوید چرا در این میتینگ شرکت نمیکند و شروع کرد به فحاشی علیه حزب کمونیست کارگری. به این لجن پراکنی از سوی این فرد که بجای فاشیسم حکومت اسلامی ترجیح میدهد به حزب کمونیست کارگری حمله کند٬ اعتراض کردیم و او را هو کردیم و بلندگو را از او گرفتیم. هاتف خان هم دمش را روی کولش گذاشت و رفت. اما مثل اینکه تاثیرات عمیقی روی افق روشنی ها و یارانشان گذاشته و همه را به موضع خودش سوق داده است. مبارک باشد! ظاهرا یک عده هرچه کمتر حرف بزنند بهتر است. دهن که باز میکنند دانسته و ندانسته به مواضعی میافتند که جالب نیست. شاید مساله ورتسبورگ که به امر دفاع از پناهندگی و موضع گیری تند و مستقیم علیه جمهوری بود اینها کاری نداشته اند و دنبال نکرده اند، لااقل موضع این طرف در کلن باید افق روشنی ها را روشن میکرد که طرف چکاره است. افق روشن ولی فعلا او را به صفت رادیکال مفتخر کرده است. باز هم مبارک باشد!

حال باید دید بقیه چه میگویند. ظاهرا افق روشن، از پسر یکی از دوستانشان دفاع میکند که مترجم بود. ما را به مترجم کاری نیست، به کسی که به زبان فارسی جمهوری اسلامی را ول کرده بود تا حزب کمونیست کارگری را بکوبد، کاری که شبیه اش را در ورتسبورگ کرده بود، کار است و بهتر است گردانندگان این سایت و یارانشان زحمت خود را کم کنند، همانگونه که سالیان سال در خلوت خود به خود مشغول بودند هنوز این راه را ادامه دهند. با بیرون آمدن و حضور در اعتراضات خیابانی و با این نکته پراکنی ها آبروی خود میبرند و مضحکه خاص و عام میشوند.

خدا آخر و عاقبتشان را بخیر و افقشان را روشن تر کند.

مسعود کریمی
۳۰تیر۱۳۹۱