ایران، جزیره گنج حاکمان

آیا رمان “جزیره گنج” نوشته رابرت لویی استیونسون را خوانده اید؟ این رمان درباره دزدان دریایی و گنجی مدفون در یک جزیره است، دزدانی که به هر وسیله ای دست میزنند تا آن گنج را صاحب شوند.
آیا شباهتهایی بین این رمان و حاکمان در ایران می بینید؟
آن دزدان دریایی که با فریب به جزیره ایران آمدند دارو دسته آخوند خمینی بودند، آنها آمدند تا “جزیره ثبات” دزد قبلی را با کشتار و زندان، دوباره به “جزیره گنج” دزدان بین المللی تبدیل کنند. اما الزام غارت کردن در بی حقوقی کامل مردم و در سکوت مرگبار آنها نهفته بود، و این وظیفه بعهده کسانی افتاد که از بام تا شام درباره اخلاق جار میزدند ولی خود در تعفن فساد و جنایت و قتل و غارت غوطه ور بودند، برای این وظیفه بازرگان آمد، بنی صدر آمد، رجایی آمد، باهنر آمد، موسوی آمد، رفسنجانی آمد، خاتمی آمد و احمدی نژاد آمد و هر کدام از دیگری متعفن تر و شیادتر به این وظیفه در این جزیره گنج مشغول بوده و هستند، جزیره گنجی که از شمال تا جنوب آن و از غرب تا شرق آن گنج هایی نهفته دارد ولی اکثریت ساکنان این جزیره خود در حسرت سیری و شادی روز را به شب و شب را بروز میرسانند. ساکنانی که اگر خواهان کمترین حقی از این گنجها حتی برای سیرکردن خود و خانواده شان شوند به آنچنان مجازاتی دچار میشوند که در هیچ رمان برگرفته از حقیقت نوشته نشده است، گرچه تصور حاکمیت عادلانه این فریبکاران به “کمدی الهی” میماند که همه خیالی بیش نیست، ولی دستان خون آلود آنها واقعیست، زندانها واقعیست و تجاوز، اعدام ، شکنجه ، شلاق و سنگسار واقعیست، و وجود منحوس این فریبکاران واقعیست، و این واقعیت را ساکنان این جزیره گنج در سفره خالی خود حس میکنند، در بیماری و بی داروئی خود حس میکنند، در فقر دردآور خود و در زندگی بی تبسم و فاقد لبخند و شادی خود حس میکنند. همچنان که همه فجایع حاکمیت این دزدان را در ابعاد بیکاری، گرسنگی، فقر، اعتیاد، روسپیگری، ولگردی، تکدی‌، قتل‌های فجیع و تجاوز به زنان، حاشیه‌ نشینی، کارتن ‌خوابی و زندانهای مملو از قربانیان ظلم وستم و ده‌ها نمونه دیگر حس میکنند . در عین حال این دزدان به آنچنان ثروتی رسیده اند که باز در هیچ رمان برگرفته از واقعیت، حتی به شکل خیالی هم تعریف و تشبیه نشده است، خانه هایی که به کاخ بدل شده اند و ثروتی که مکانی برای نگهداری ندارند، و این است عامل همه این جنایات بر علیه این ساکنان غرق در فقر و فاقه . این حاکمان، یا دزدان رمان “ایران، جزیره گنج ما” که خود بیشرمانه اعمالشان را نوشته اند جز برای غارت و کشتار نیامده اند.
آیا رمان “جزیره گنج” نوشته رابرت لویی استیونسون را خوانده اید؟ این رمان درباره دزدان دریایی و گنجی مدفون در یک جزیره است، دزدانی که به هر وسیله ای دست میزنند تا آن گنج را صاحب شوند.
آیا شباهتهایی بین این رمان و حاکمان در ایران را می توان ندید و انکار نمود ؟
عبداله باوی
جولای ۲۰۱۲