پرچم معرف و نماد یک تفکر !

پرچم سه رنگ ایران چه با آرم “الله” چه با شیر خورشید هرگز در دست نگرفتم و نمی گیرم چرا که برای من بعنوان یک انسان برابری طلب، وجود این پرچم نه تنها شرم آور است بلکه ضد انسانی و احیای راسیسم هم هست و من اساسا به همین دلیل است که این پرچم را برای اسلامیان و سلطنت طلبها که باهم قوم و خویش هستند رها می کنم چرا که، برای من ،ارزشهای انسانی مقدس است در حالیکه پرچم سه رنگ و شیر خورشید یا آرم آلله نشان تحقیر و توهین به اکثریت جامعه ماست. 
پس از انقلاب مشروطیت نمایندگان مجلس برای توجیه رنگ های پرچم ایران چنین استدلال کردند:
سبز : رنگ مورد علاقه پیامبر اسلام(ص) و رنگ دین اسلام است . بنابراین به عنوان ارزش اعتقادی مردم ایران در بالای پرچم قرار مى گیرد.
سفید:نشانه صلح و دوستی و پاکدامنی است همچنین رنگ مورد علاقه زرتشتیانی است که هزاران سال با صلح و صفا در این سرزمین زندگی کرده اند. بنابراین سفید به عنوان دومین نماد ایرانیان در پرچم ایران قرار مى گیرد.
سرخ:که نشانه خون است و نیز چنین استدلال مى کردند که آزادی میهن با خون جوانان وطن به دست آمده است.از سوى دیگر خون شهید در اسلام به وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژه امام حسین(ع) مورد احترام ملت ایران است و به این جهت سومین رنگ پرچم ایران باید سرخ باشد.” حمل این پرچم به هر بهانه ای متناقض با ارزشی انسانی و غیر دمکراتیک است. سوال این است .آیا همه مردم ایران مسلمان و دارای فرهنگ و ارزشهای اسلامی هستند؟ حمل این پرچم یعنی احیای جاهلت و ضدیت با ارزشهای انسانی و از همه مهمتر یعنی اعلام جنگ با انسانهای آزایخواه و لایک. شمی صلواتی
http://shamisalwati.wordpress.com/