ارتش سرخ متحد ژاپن + لینک داونلود فیلم

در ادامه ترجمه آرشیو فیلمهای انقلابی ، نوبت ترجمه فیلم ” ارتش سرخ متحد ” در ژاپن رسید که مربوط می شود به چگونگی تأسیس این جریان انقلابی و فاکتورهای دخیل در آن . بعد از جنگ جهانی دوم و تسلیم شدن ژاپن در فردای حملات اتمی امپریالیسم آمریکا به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ، این کشور بعنوان یکی از بازنده های جنگ ، به شرایط تحمیلی آمریکا تمکین نموده و یکی از مفاد قرارد داد به اصطلاح صلح ، مربوط به واگذاری جزیره اوکیناوا به ارتش یانکیها می شد ، این مسئله که در تاریخ ژاپن به ” قرارداد ننگین امنیتی ” مشهور شده است در سالهای اواخر دهه شصت میلادی و اوایل دهه هفتاد و همزمان با اوجگیری جنبش دانشجویان رادیکال که تقریبا سراسر دنیای آنروزها را فرا گرفته بود ، باعث بروز تصادمات شدید بین دانشجویان و کارگران مخالف این قرارداد و دولت ارتجاعی ژاپن شد ، بخصوص که ارتش آمریکا از پایگاه خود در جزیره اوکیناوا بعنوان پشت جبهه جنگ ویتنام و محلی برای حمله به مردم آنکشور استفاده می نمود و دولت ، ساتو ، در ژاپن نیز بدستور اربابان یانکی اش ، مشغول امداد رسانی به دولت دست نشانده ویتنام جنوبی بود .
در چنین فضایی ، دانشجویان که شامل دو گروه سوسیالیستها و کمونیستها بوده و گروه ” اتحادیه کمونیستها یا بوند ” را قبلا تشکیل داده بودند با دو گروه دیگر دانشجویی متحد شده و گروه ” اتحاد کل دانشجویان ” را بنیان گذاشتند که تا سال ۱۹۶۸ ، بصورت متحد علیه بورژوازی داخلی ژاپن و امپریالیسم آمریکا تظاهرات و تحصن براه می انداختند ، بعدها یکسری از رهبران خائن دانشجویان با دولت مذاکره نموده و راه را برای بروز انشعابات داخلی از یک طرف و تضعیف جنبش رو به رشد دانشجویی که بخاطر جان باختن چندین دانشجو در تظاهرات ، میرفت رادیکالتر و سراسری تر شود ، از طرف دیگر مهیا نمودند . دانشجویان انقلابی هم که میدیدند تظاهرات و راه پیمایی های متعدد تأثیری بر دولت ارتجاعی نداشته و بر عکس روز به روز بر تعداد دستگیر شدگان ، زخمی و کشته ها ، افزوده میگردد ، مجبور شدن به آخرین راه حل یعنی جنگ مسلحانه پناه برده و بدین صورت دو گروه مسلح بنامهای ” فراکسیون ارتش سرخ و جناح چپ انقلابی ” بنیانگذاری شده که در ادامه با هم متحد و در سال ۱۹۶۹ ” ارتش سرخ متحد یا رنگو سکیگون ” در ژاپن را تشکیل دادند که شامل جناح سیاسی – تبلیغاتی ، ستاد نظامی و بخش روابط بین الملل بود . بخش روابط بین الملل با رفقای ” جبهه خلق برای آزادی فلسطین ” کمونیستهای آلمان و گروه انقلابی بادر ماینهف ، بریگاردهای سرخ ایتالیا ، گروه انقلابی کارلوس و بقیه جریانات خط مشی چریکی در رابطه ای تنگاتنگ بوده تا جاییکه آنها را به اسم ” ارتش سرخ ژاپن ” میشناختند و در دهها عملیات همراه رفقای فلسطینی شرکت نموده و ضربات سهمگینی را بر پیکره کاپیتالیسم در اقصی نقاط جهان وارد نمودند که در بخش پایانی همین فیلم ، تعدادی از این عملیاتها بازگو شده است ، نامهای دیگر ارتش سرخ ژاپن عبارتند از : بریگاردهای بین المللی ضد امپریالیست ، نیپون سکیگون ، نیهون سکیگون ، بریگارد جنگ مقدس و جبهه دمکراتیک ضد جنگ .
اما در مورد فیلمهای تهیه شده در مورد رفقای کمونیست ژاپنی باید گفت که این فیلمها در واقع دو عدد می باشند که هر دویشان توسط کارگردان ژاپنی ” واکاماتسو ” ساخته شده اند ، اولی در سال ۱۹۷۱ میلادی ، فیلم تقریبا مستندی در مورد فعالیتهای مشترک ارتش سرخ ژاپن و رفقای جبهه خلق برای آزادی فلسطین بنام ” اعلامیه ، ارتش سرخ ژاپن و ، جبهه خلق برای آزادی فلسطین در دفاع از جنگ انقلابی – سراسری ” بوده که در فلسطین اشغالی فیلمبرداری شده است و در مورد فعالیتهای خارج از ژاپن کمونیستهای ژاپنی می باشد که در آینده ترجمه خواهد گردید ، دومین فیلم ، تنها در مورد ارتش سرخ متحد و فعالیتهای آنها در داخل ژاپن می باشد که زیر شدیدترین فشارهای پلیسی – امنیتی مأموران دولت فعلی ژاپن در سال ۲۰۰۷ ساخته شده و تنها به مسئله شکست ، تسلیم و اعدام ، انشعاب و درگیریهای داخلی ارتش سرخ متحد از زاویه و دیدگاه پلیس می پردازد و همین مسئله باعث شده که بیننده فورا متوجه فشاری که بر ذهن کارگردان سنگینی میکرده ، بشود .
اعضای شناخته شده ارتش سرخ متحد و ارتش سرخ ژاپن
فوساکو شیگه نوبو ، سپتامبر سال ۱۴۵۴ در ژاپن بدنیا آمده و در ماه فوریه سال ۱۹۷۱ ، بخش روابط بین الملل ارتش سرخ متحد یا همان ارتش سرخ ژاپن را در خارج از کشور که دارای ۴۰ عضو انقلابی و فعال بود ، پایه ریزی نموده و خود شخصا در بسیاری از عملیاتهای ارتش سرخ ژاپن شرکت نمود . در سال ۲۰۰۰ مردم ” اوساکا ” شاهد پیاده شدن یک زن میان‌سال با دستانی دست‌بندزده بودند ، او دستانش را بالا آورده و فریاد میزد : من به مبارزه ادامه خواهم داد ، مرگ بر امپریالیسم و زنده باد انقلاب ، پلیس او را که مخوف‌ترین زن به اصطلاح تروریست جهان می‌نامید در شهرک کوچک ” تاکاتسوکیگ در حومهٔ ” اوساکا ” و بعد از درگیری شدید مسلحانه ، به اسارت در آورد . در آوریل سال ۲۰۰۱، رفیق فوساکو شیگه ‌نوبو که زیر شدیدترین و قرون وسطایی ترین شکنجه های مزدوران و عمال دولت ارتجاعی ژاپن قرار گرفته بود ، وادار به انحلال ارتش سرخ ژاپن گشته و بعد از ۶ سال دستگیری ، طی یک دادگاه فرمایشی به ۲۰ سال زندان محکوم شد .
هارو واچوو ، یکی از اعضای رهبری ” ارتش سرخ ژاپن ” که در فوریه سال ۱۹۹۷ ، دستگیر شد .
اسامو موروکا ، عضو رهبری که در سال ۱۹۸۷ در شهر توکیو دستگیر شده و به اتهام جعل گذرنامه حکم ابد گرفت ، ایشان سال ۲۰۰۱ در زندان اعدام شده و مرگش خودکشی اعلام شد .
یو کیکومورا ، طبق گفته یانکیها ، سال ۱۹۹۸ همراه مواد منفجره در اتوبان نیوجرسی دستگیر شده و بعد از تحمل ۹ سال زندان و شکنجه ، در سال ۲۰۰۷ ، تحویل دولت ژاپن گشته و همان سال ، آزاد گردید .
تاناکا یوشیمی ، ایشان به خاطر تصرف هواپیمای خطوط هوایی ژاپن و انتقال آن به کره شمالی به اعدام محکوم شده بود و سرانجام در کره شمالی ، درگذشت .
یوکیکو اکیتا ، یکی از رهبران ” ارتش سرخ ژاپن ” و برنامه ریزان حمله به دفاتر و نمایندگی های ۱۷ کمپانی بین المللی در توکیو در آگوست سال ۱۹۷۴ ، ایشان بعد از دستگیری به حکم ابد محکوم گشته و تا سال ۱۹۷۷ ، زیر شکنجه جلادان دولت ژاپن قرار داشت تا اینکه بعد از تصرف هواپیمای خطوط هوایی ژاپن – بنگلادش ، همراه ۴ نفر از همرزمانش با گروگانها مبادله شده و عاقبت در سال ۱۹۹۵ توسط پلیس رومانی مجددا دستگیر و به ژاپن تحویل داده شد .
کوزو اکاموتو ، تنها بازمانده گروه سه نفری عملیات مشهور به ” دیر یاسین ” و حمله به فرودگاه ” بن گورین ” در فلسطین اشغالی در سال ۱۹۷۲ که به مدت ۱۳ سال در زندان رژیم صهیونیستی بوده و طی یک مبادله ، توسط رفقای جبهه خلق برای آزادی فلسطین در سال ۱۹۸۵ آزاد گردید ، ایشان سال ۱۹۹۷ همراه ۴ همرزمش در لبنان مجددا دستگیر و مدت ۳ سال در زندان بسر برده و عاقبت در سال ۱۹۹۹ ، بخاطر مبارزات بی دریغش در راه خدمت به قضیه فلسطین ، از طرف دولت لبنان پناهندگی گرفت ، دولت جنایتکار ژاپن تا کنون چندین مرتبه تقاضای استرداد او را به دولت لبنان داده است و این در حالی است که دولت ژاپن در طول ۱۳ سال بازداشت و شکنجه رفیق کوزو اوکاموتو در سیاه چالهای رژیم صهیونیستی ، حتی یکبار هم چنین تقاضایی به مقامات رژیم نامبرده نکرده بود .
ماسائو آداچی ، مدت ۳ سال در زندانهای لبنان بوده و بعد از آزادی به کشور اردن فرستاده شده و از آنجا تحویل دولت ژاپن گردید .
رفیق تسونیو موری ، رهبر ارتش سرخ متحد در سال ۱۹۷۲ دستگیر و در اول ژانویه ۱۹۷۳ ، در زندان اعدام و به خودکشی متهم گردید.
هیروکو ناگاتا ، سال ۱۹۷۲ به اسارت در آمده و در سال ۱۹۸۲ ، حکم اعدام گرفت .
هیروشی ساکاگوچی ، سال ۱۹۷۲ اسیر شده و در سال ۱۹۸۲ ، حکم اعدام گرفت .
ماساکونی یوشینو ، سال ۱۹۷۲ اسیر شده و حکم ابد گرفت .
هیروشی سنسوی ، سال ۱۹۸۸ در فیلیپین اسیر شد .
یوکیکو اکیتا ، سال ۱۹۹۵ در رومانی اسیر شد .
کازو یوشیمورا ، سال ۱۹۹۶ در کشور پرو اسیر شد .
تسوتومو شیروساکی ، سال ۱۹۹۶ در نپال اسیر شده و تحویل آمریکا داده شد .
جون نیشیکاوا ، سال ۱۹۹۸ در کشور بولیوی اسیر شد .
تاکاو هیموری ، بعد از آزاد شدن از زندان ، سال ۲۰۰۲ و در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم و کودکان فلسطینی ، در پارک هیبیا – توکیو ، در انظار عمومی خودکشی نمود .
عملیات های مهم و معروف ارتش سرخ ژاپن
۳۱ مارس سال ۱۹۷۰ ، تصرف هواپیمای خطوط هوایی ژاپن در فرودگاه بین المللی توکیو و انتقال آن به پایتخت کره جنوبی – سئول و بعد از آزاد کردن مسافرین به پایتخت کره شمالی – پیونگ یانگ .
سال ۱۹۷۲ ، عملیات مشترک رفقای ارتش سرخ ژاپن و جبهه خلق برای آزادی فلسطین به فرودگاه ، بن گورین ، در فلسطین اشغالی که طی آن دو نفر از رفقای ارتش سرخ ژاپن جان باخته و بیش از یکصد صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شدند ، این عملیات در تلافی خون رفقای جانباخته ” لیلا خالد ” و ” پاتریک آرگوئللو ” انجام شد . در بیانیه‌ای که توسط جبهه خلق برای آزادی فلسطین منتشر شد ، مسئولیت عملیات را ارتش سرخ ژاپن عهده‌دار شده و اسم عملیات را ” دیر یاسین ” نامیده بودند . این نام‌گذاری نشانگر آن بود که عملیات در پاسخ به جنایت سال ۱۹۴۸ رژیم صهیونیستی در” دیر یاسین ” انجام‌ گرفته‌ است. همچنین در بیانیه اشاره شده بود که عملیات توسط جوخه‌های شهید ” پاتریک آرگوئللو ” انجام‌شده‌است . رفیق ” پاتریک آرگوئللو ” دو سال قبل‌تر در ۶ سپتامبر ۱۹۷۰ در عملیات مشترکی با رفیق جانباخته ” لیلا خالد ” از اعضای جبهه خلق برای آزادی فلسطین ، هنگام تصرف چهار هواپیمای جت آمریکایی مورد اصابت گلوله قرارگرفته و جاودانه شده بودند .
جولای ۱۹۷۳ ، تصرف هواپیمای خطوط هوایی ژاپن و تقاضای آزادی رفیق ، کوزو اکاموتو ، که درعملیات ، بن گورین ، اسیر شده بود ، بعد از مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی ، اکاموتو ، هواپیما به شهر ، بنغازی – لیبی ، منتقل شده و پس از آزادی مسافرین منفجر گردید .
ژانویه ۱۹۷۴ ، حمله مشترک رفقای ارتش سرخ ژاپن و جبهه خلق برای آزادی فلسطین به پالایشگاه کمپانی شل آمریکا در سنگاپور و اشغال همزمان سفارت ژاپن در کویت که طی آن پالایشگاه نابود شده و مزدوران دستگیر شده در سفارت ژاپن توسط هواپیما به فرودگاه یمن جنوبی منتقل شده و در آنجا آزاد شدند .
سپتامبر ۱۹۷۴ ، حمله و اشغال سفارت فرانسه در لاهه توسط رفقای ارتش سرخ و دستگیری سفیر و بقیه مزدورهای سفارت که بعدا در ازای آزادی رفیق ، یاتسوکا فورویا ، در سوریه مرخص شدند .
آگوست ۱۹۷۴ ، حمله و بمبگذاری در هفده کمپانی بین المللی در شهر توکیو از جمله ساختمان اصلی شرکتهای میتسوبیشی و تایسی ، کشته و زخمی شدن بیش از ۲۸ مزدور سرمایه .
سال ۱۹۷۴ ، ارتش سرخ ژاپن با دستگیر کردن سفیرعموسام در لاهه ، رفیق یوشیکا را آزاد کرد .
آگوست ۱۹۷۵ ، حمله ارتش سرخ ژاپن به سفارت و شرکتهای بیمه آمریکا در کوالالامپور ، دستگیری ۵۰ مزدور سرمایه از جمله سفیرعموسام و کاردار دولت وایکینگهای سوئد که با رفقا ، نیچیکاوا ، توهیا ، کونیو باندو ، ماتسودا و نوریو ساساکی ، مبادله شدند .
سپتامبر ۱۹۷۷ ، ارتش سرخ ، هواپیمای خطوط ژاپن در ، بنگلادش – داکا را تصرف نموده و در نتیجه مذاکرات ، رفقا ، اوکودایرا ، تسوتومو شیتوساکی ، یوکیکو اکیتا ، آیاکو دایدجو ، ترو نیهیرا و هیروشی سینسوی ، با گروگانها مبادله و آزاد گردیدند .
مه ۱۹۸۶ ، رفقای ارتش سرخ بوسیله خمپاره به سفارتخانه های ، ژاپن ، کانادا و آمریکا در اندونزِی – جاکارتا ، حمله کرده و تلفات سنگینی به مزدوران کاپیتالیسم وارد نمودند .
آوریل ۱۹۸۸ ، حمله ارتش سرخ به پایگاه نظامیان آمریکا در کشور ایتالیا – ناپل و کشته شدن پنج افسر نظامی عموسام .
مبارزات انقلابی ارتش سرخ متحد و ارتش سرخ ژاپن بسیار بیشتر از موارد نامبرده می باشند ولی بخاطر فضای امنیتی حاکم بر کل ماجرا ، دسترسی به اسناد و مدارک قابل اعتماد ناممکن بوده و اصل ماجرا را باید از زیر خروارها دروغ و سانسور سایتهایی همچون ویکیپدیا و دیگر منابع غیر موثق بیرون کشید و دوباره نبشته کرد . اما بهرحال بخاطر جایگاه ویژه ای که مبارزات دانشجویان انقلابی سراسر دنیا در دهه های هفتاد میلادی قرن گذشته در تاریخ مبارزات محرومان جوامع مختلف داشته اند و همچنین آشنایی نسلهای جوانتر با اینهمه کار و مبارزه و از خودگذشتگی ، بهتر دانستیم که فیلمهای تهیه شده ولو توسط عمال سرمایه داری هم که شده ، ترجمه گشته و در اختیار علاقمندان قرار بگیرند ، بقیه کارها از جمله جدا کردن سره از ناسره بر عهده بینندگان تیزبین و موشکاف قرار خواهد گرفت .
یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد .
فریدون حسین زاده
داونلود فیلم ” ارتش سرخ متحد ” از لینکهای زیر :
part.1
www.mediafire.com/?pv5wdcnz8de84pg
part.2
www.mediafire.com/?h92aqqvs76apiaz
part.3
www.mediafire.com/?3afsfims2v669yv
part.4
www.mediafire.com/?1lgwfcg6xb6aj3p
part.5
www.mediafire.com/?aa9keoe11pvko9o
part.6
www.mediafire.com/?ch4hhwrkepckff7
part.7
www.mediafire.com/?wdspcv57e4i33ht

توجه : لطفا برای رؤیت زیرنویس فارسی فیلم از پلایر ” KMPlayer ” استفاده نمایید .