جنایی شدن ازدواج اجباری در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی

از دیروز رسانه های مهم بریتانیا از بی بی سی تا روزنامه های معتبر، خبر جنایی کردن ازدواج اجباری را اعلام کردند. این خبر امروز از طرف دولت این کشور نیز اعلام شد. از امروز والدینی که به این جرم مرتکب شوند زندانی خواهند شد. قبلا این قانون بوسیله دولتی که حزب کارگر در راس آن بود تصویب و اجرا شد و اکنون دولت محافظه کار جنایی شدن ازدواج اجباری را قانونی اعلام کرد.( در اسکاتلند این قانون وجود دارد)
طبق آمار رسمی که از طرف بی بی سی داده شد در انگلستان سالانه ۸۰۰۰ دختر از طرف والدینشان بطور اجبار شوهر داده میشوند. گفته میشود که بیشترین این تعداد از کشورهای پاکستان، هندوستان و بنگلادش میباشند. این در حالی که ازدواج اجباری ممنوع است! با این حال ۸۰۰۰ دختر سالانه در این کشور وارد جهنمی به نام زندگی جدید میشوند و به این درجه این زنان تحت این شرایط وحشیانه هستند.
اکنون و با تلاش بی وقفه انسان های مبارز و متمدن و سازمانها و تشکیلاتهایشان و در راس آنها زنان قهرمان و جسوری که سالها است برای از بین بردن این جنایت ها بر علیه زنان مبارزه میکنند و تلاش میکنند جنایی شدن ازدواج اجباری ممکن شد. امروز دولت انگلستان این قانون را که در میان ده ها پیشنهاد از طرف سازمانهایی که با این مساله درگیرند انتخاب کرده است و اعلام کرد. این قانون در کشورهای انگلستان ، ایرلند شمالی و ولز اجرا میشود.
با افتخار تمام باید گفت که از دو سازمان و دو شخصیت مهمی که در راس این مبارزه بودند یکی دیانا نامی است. دیانا نامی که در راس سازمان دفاع از حقوق زنان ایرانی و کرد در انگلستان است، مدتی قبل به عنوان یکی از ۱۵۰ زنی که دنیا را برای زندگی بهتر برای زنان تغییر داده اند انتخاب شد، اکنون قوانین دولت انگلستان را به نفع زنان در این کشور و الگویی برای انسانیت تغییر داد. در جهان حدود ۱۰ میلیون دختر که عمدتا دختران زیر ۱۸ سال هستند به اجبار شوهر داده میشوند.
مبارزه برای جنایی کردن ازدواج اجباری در قلب اروپای متمدن و غرب پیشرفته در قرن بیست و یک! اتفاقی بود که امروز ممکن شد و تاریخ این کشور نام دیانا نامی و سازمانش را در این تلاش ثبت میکند.
دینا نامی همچنان که توده وسیعی از زن و مرد آزادیخواه را هوادار خود خواهد کرد، مورد کین و نفرت مرتجعین خواهد بود و این افتخاری است که در مبارزه برای تغییر زندگی برای طبقه کارگر و زنان محروم نصیب مبارزینش شده است . زنده باد دیانا که افتخار ماست.
۸ ژوئن ۲۰۱۲