فاشیست در دو بازتاب (مذهبی ایرانی و نژادی یونانی)

اگر فاشیسم زائیده بحران عمومی نظام سرمایه داریست ؛ تعصب ملی و نژادی و مذهبی نطفه شکلگیری چهارچوب عملکرد یک فرد فاشیست ( نظام دیکتاتوری متکی به اعمال زور و ترور آشکار؛استبداد و ترور، سرکوب خونین ؛حملات مرگبار . فتوا ؛……) است .

فاشیست مذهبی ایرانی؛ بدون تزلزل و ابهام با قدرت مانور ارتش جهالت و با اتکاء به اناتومی شرع و مذهب ؛ فتوای مرگ صادر می کند و فاشیست نژادی یونانی با استدلال برتری نژادی و با منطق راستگرایی افراطی به ازار و اذیت و کُتک کاری و قتل پناهجویان و غیره یونانیها مشغول است.

فاشیست مذهبی ایرانی؛ ازادی بیان و نشر و عقاید دیگران را برای حفاظت از برملا نشدن حقیقت توهم خدا و جنایتکاری امام زاده ها، منع و منکر و حرام میکند و فتوای کشتن می دهد ؛ فاشیست نژادی یونانی در حملات مرگبار ؛ پناجویان را با ضربات چاقو و چوب و عریان کردنش در ملاٍ عام ، پناجویان را از بیان حقوق ابتدایی انسانی ” اعتراض به هتک حرمتش و دلیل سیاسی و اجتماعی پناهنده شدنش” باز میدارد.

فاشیست مذهبی ایرانی ؛ برای خنثی کردن اثرات بایکوت و تحریم تبادلات اقتصادی از سوی سرمایه داری جهانی و برای دور زدن تحریم ها؛ بیکاری؛ فقر و فلاکت و گرانی و وضعیت خط فقر کارگران را با دعا و مزخرفات (۵ انگشت دست یکی نیست) و فتوای کشتار خوانندگان و نویسندگان و مخالفان در اپوزسیون برای عوامفریبی و ترویج خرافه و مهر سکوت زدن بر لبان اعتراض کارگران مزدی به هدف ضربه زدن به کمونیستها و ازادیخواهان و رادیکال سکولار و جنبش کارگری سازمان یافته، اعتصاب ها و اخراج پناهجویان افغانی توجیه میکند . فاشیست نژادی یونانی ؛ در این بحران ساختاری سرمایه داریی یونان نیرویی است که امید خود را برای از بین بردن ریاضت اقتصادی،پرداخت وامهای هنگفت مالی از اتحادیه اروپا، بیکاری، کاهش فقر و بدبختی را به اخراج و هتک حرمت پناهجویان و بازگشت به نازیسم المانی بازیافته است.

فاشیست مذهبی ایرانی ؛ با برافراشتن پرچم سیاه و شعار سادیستی و طالبانی الله اکبر در مقابل مردم و ازادیخواهان با ابزارهای دوران سنگی بشریت ؛ شمشیر دو لبه و با اتکا به احادیث و ایه های بشدت عقبمانده کتابی جنون امیز با تحریک حس افراطی و کاذب مذهبی به تدریج کشتار روحی و جسمی می کند . فاشیست نژادی یونانی ؛ با در دست داشتن پرچم سیاه و شعار نازیسم فاشیستی هیتلری برتری نژاد یونانی با خشونتهای خیابانی و با برانگیختن حس ناسیونالیستی در مقابل پناجویان تنها و بیدفاع ، اومانیستها و کمونیستهای سُرخ پوش یونانی مدافع کارگران و حقوق پناهجویان از هیچ عملکرد غیره انسانی چشم پوشی نمی کند……..

….در چند روز اخیر فاشیستهای یونانی دها تن از پناهجویان در شهر اتن را تا حد مرگ کتک زدند و خبرهای غیره رسمی حاکی از انست که تا کنون چند تن پاکستانی و افغانی کشته شدند . …..

فاشیست یک عملکرد و اندیشه زاده بحران ساختاری نظام سرمایه داریست.

راه نجات بشریت در گام نهادن به نظامی جدید است که اولویت زندگی هر انسانی مذهب؛نژاد و ملیت و نابرابری جنسی نیست / نظامی با قوانینی که رادیکالیسم در حقوق بشر را اثبات میکند / نظامی که ابتدای تحول در فرماسیون تاریخی (دوران اولیه؛برده و برده دار؛ رعیت و فئودال؛ کارگر و سرمایه دار) یعنی سیستم سوسیالیستی. سوسیالیزم فاز اول برای دستیابی به دنیایی انسانی تر بنام کمونیزم است .

یا سوسیالیزم یا بربریت

nehayats@gmail.com

محمد ولدی
_________________________________
به نقل از یک نویسنده ……:

فاشیزم را نمی توان مقایسی سنجش کرد. فاشیزم فاشیزم است….

در جای که به وسعت رفتار فاشیستی می پردازیم شاید یک فاشیزم نسبت به فاشیزم دیگر،احتمالا، اسیب های کمتری داشته است. اما وقتی فکر فاشیزم در کله بود. مانعی برای انجام کارهای خرابتر و غیر انسانی تر نمی شود.
مساله ای وسعت فاشیزم مساله ای کمی است نه کیفی .هر فاشیزمی می تواند بی نهایت خطرناک باشد. مساله ای وسعت فاشیزم مساله ای کمی است نه کیفی .هر فاشیزمی می تواند بی نهایت خطرناک باشد.