بازهم در باره شعار “حکومت انسانی “

ساده  نگری اعضای حزب "حمید تقوائی" کار را بدانجا رسانده ، که چنین تصور کنند ، که هر جه بگویند و بنویسند می توانند دیگران را متقاعد سازند . حال آنکه روی زمینی که پا گذاشته اند آنقدر نرم است که هر چه بیشتر تلاش کنند بیشتر فرو می روند واوج بی منطقی شان را بیشتر اثبات خواهند کرد .

من  در مقاله قبلی ام به نوشته آقای سعید صالحی نیا پرداختم  وتوضیح دادم که این آقا حرفی برای گفتن و هیچ دلیل وبرها نی برای اثبات اینکه – چرا شعار حکومت انسانی ؟ – ندارد . ونشان دادم که او در تنگنا قرار گرفته و خود نمیداند که چگونه از آن رهائی یابد .

از  آن تاریخ تا کنون نوشته های متعددی از اعضای دیگر این  حزب در سایت آزادی  بیان آمده ، که همگی شان همان آهنگ گوش خراش آقای سعید صالحی نیا را به شکل دیگری می نوازند وهیچکدام از آنها دلیلی برای اثبات این شعار نمی آورند . البته هر کدام از آنها تلاش کردند که گوشه ای از موضوع را بگیرند و توضیح دهند . ولی تلاش شان جز سنبل کاری چیزی دیگری نبوده است . آنها روی مسائلی انگشت گذاشتند که هیچ ربطی به موضوع اصلی نداشت . حال چرا ؟ پاسخ به این سئوال را به خود این آقایان واگذارمی کنم  وامیدوارم که نشان دهند که حرفی برای گفتن دارند وغیر از این می باشد .

در  این نوشته که در واقع به نوعی دنباله همان نوشته قبلی ام است . همین نکته بالا را اثبات خواهم  کرد .

از  نوشته "نوید مینائی" شروع کنیم . او می گوید : " یک عده چنین به ما حمله می کنند که چرا انسانی شده ایم . احتیاج به توضیح دارد؟ .. واو خود پاسخ می دهد : " بله ما خیلی انسانی هستیم ! سیاست مان انسانی است ! کمونیسم مان انسانی است ! انقلاب مان انسانی برای حکومت انسانی است ؟ شما ناراحتید ؟ دادتان در آمد ؟ بنظر شما حکومت انسانی خلاف سوسیالیسم است ؟ …

بحث برسر طرح شعار آلترناتیو "حکومت  انسانی " است که این آقایان راه انداخته اند . او از ایده و انسانی بودن آن (سوسیالیسم) حرف می زند . دلایل او به آن ماند که یکی شعار برقرارباد حکومت خلقی راآلترناتیو حکومتی عنوان کند و در پاسخ به منتقدین بگوید که مگر حکومت آینده مان خلقی وطرفدار خلق واز خود خلق ومردمی نیست ؟

از  اینروست که او در دنباله نوشته اش می گوید : " بنظر شما  حکومت انسانی خلاف سوسیالیسم است  ، خوب زنده باد  به این سوسیالیسم  و شما که با شنیدن  حکومت انسانی جوش  وکهیر میزند ! اگر  بگویم بله انسانی هستیم ، خیلی هم افتخار می کنیم وشما از مر حله پرت هستید  ،آنوقت فحاشی کرده ا یم ؟ آیا حتی " فحش" های ما نیز انسان و در دفاع از انسان نیست ؟

انتظار  بیهوده است . هرچه خواندن را ادامه می دهی  ، می بینی که کلمه ای برای اثبا ت این شعار آورده نمی شود . همین موضوع باعث می گردد که تا آخر نوشته پیش روی و بخوانی ولی نشانی از آن نیابی . جزّ حرفهای مشابه ای که آوردم . البته او سعی می کند برای آن دلیلی بتراشد . خودتان گوش کنید : " ماجرا از اینجا شروع شد ه که حزب کمونیست کارگری جنبه انسانی سوسیالیسم رابرجسته کرده است . " 

بنابراین  می توان گفت طرح  شعار ازنظر آقای نوید مینائی برای آن است که جنبه انسانی سوسیالیسم را برجسته کنند. نتیجه آنکه جنبه تبلیغی دارد ونه هیچ چیز دیگر .

آقای  عزیز ! از اینکه سوسیالیسم  ایده ای انسانی است  ، شکی نباید داشت . ولی شما می خواهید دولت آلتر ناتیو را برای جامعه ای بنام ایران مشخص کنید . هر کمونیست اندک آشنای به متدلوژی مارکسیستی ، می داند که بدون تحلیل طبقاتی نمی توان به این مقصد رسید . مبنای حرکت کمونیستها تحلیل از اوضاع اقتصادی – اجتماعی – سیاسی است که از آن  صف بندی طبقات ونیروهای انقلاب وضد انقلاب نتیجه گیری می شود . و این چیزی نیست که بر اساس یک ایده و یک جنبه از مثبت بودن آن بتوان اتخاذ کرد .

آقای  نوید مینا ئی ! بحث بر سر آلترناتیو حکومتی است . واین چیزی که شما شعارش را می دهید – (حکومت انسانی )- مفهومش مسموم کردن ذهن کارگران ایران است . این حداقل هیچ ربطی به مارکسیسم و تحلیل مارکسیستی ندارد .

گوش کنید که او چه می گوید : "شعا  ر وسیاست حکومت  انسانی یکی از خواصی  که برای ما دارد اینست  که صف ما را از این  برداشت از سوسیالیسم  و کمونیسم و  انقلاب و طبقه کارگر  جدا می کند …"

این کاملأ درست است  که شما با اتخاذ چنین شعاری صف خودتان را از صف طبقه کارگر ایران ونیز کمونیستها جدا کرده اید وبدنبال حکومت انسانی روانید . شما دیگر مبنای تحلیل تان انسان وضد انسان است وراهتان اتحاد با نیروهای بورژوازی است . وبا طرح این شعار ظرف بزرگی دستتان گرفته اید و حتی از تمام نیروهای اصلاح طلب در قدرت می خواهید که باورتان کنند که شما طرفدار حکومت انسان !! هستید و به شما بپیوندند . شما جامعه را به دو بخش انسان و غیر انسان تقسیم کرده اید و شعار حکومت انسانی تان نتیجه طبیعی این تقسیم بندی می باشد .

به  نوشته دیگری ازآنان گوش کنید :" اما من شکی ندارم که وقتی این شعار از قلب مردم بر می خیزد . چون بر دردهای عینی آنها دست می گذارد . برای مردمی که در خیابانها ی تهران وشیراز و مشهد و غیره رو در روی رژیم سر تا پا مسلح قرار دارند ، چنین شعاری بسیار ملموس است ، شعاری که می توان به چشمهای د شمن نگاه کرد و آنرا فریاد زد . شعاری که دست به ریشه می برد . اینجاست که حزب کمو نیست کارگری ایران با طرح شعار حکومت انسانی مهر خود را در این مر حله از مبارزات انقلابی مردم بر این انقلاب زد . انقلاب انسانی برای حکومت انسانی . بدل نشست و بیانگر خواست قلبی مردم بود .." ( از فرخ ناصری )

اومی  گوید  این شعار  شعار توده های مردم است و از درون