آهای شاهین نجفی کوتاه نیا! جلو برو! ما کنارت هستیم! نامه سرگشاده به شاهین نجفی

شاهین نجفی عزیزم،

چند هفته ای است که آیت الله های کاعذی در ایران کف بر دهان آورده اند و بر علیه تو فتوا صادر کرده اند. اراذل بسیجی و پاسدارشان و تعدادی بادمچان دور قابچین که خودشانرا هنرمند حامی نظام می دانند برای عقب نیفتادن از قافله به گنده لاتهای اسلامی پیوسته اند و در فحاشی به تو و تهدیدت مسابقه مشمئز کننده ای راه انداخته اند.

سپاه اینترنتیشان هم در حال بلاک کردن تمامی مصاحبه های تو و آثار تو در سطح اینترنت است. اینها بطور مضحکی تلاش دارند روی حقیقت ساده ای که تو نماینده اش هستی ، خاک بپاشند!

از همان ابتدای این دعوای سیاسی و فرهنگی، ما کمونیستهای کارگری در دفاع از تو و حق آزادی بیانت و از پیامی که نمایندگیش می کنی یعنی حق مسلم هر انسان برای نقد مذهب و زیر سوال بردن همه تفکرات ارتجاعی به صراحت و گستردگی دفاع کردیم و انسانیت جهانی و اپوزسیون رژیم را فراخواندیم که به کارزار حمایت از جان تو و کارزار محکومیت جهانی محکومیت اصل فتوا صادر کردن و محاکمه آیت الله های جانی بپردازند. همانطور که می دانی روز ۲۶ می را ما کمپین جهانی حمایت از شاهین نجفی اعلام کردیم. تلاش داریم در همه شهرهای بزرگ اروپا و امریکا و کاندا هر جا ما هستیم ، پرچم حمایت از تو برافراشته شود.

اینجا اجازه می خواهم بنمایندگی از نسلی که از ابتدای سر کار آمدن این حکومت اسلامی جانی، در مقابلش ایستاد، با تو چند کلمه ای داشته باشم. هم بعنوان انتقال تجارب و هم بعنوان توصیه هائی به تو از سوی همسنگری که آرزوی موفقیت تو را دارد چرا که آرمانها و آرزوهای بزرگی را نمایندگی می کنی که ما هم شاید یکی دو نسل پیش از تو دنبال کرده ایم و موفقیت تو ، موفقیت ماست:

(۱)اصل ماجرا چیست؟

در مصاحبه اخیرت با بی بی سی گفتی که این ماجرای فتوا دادن “اتفاقی بوده که باید می افتاد”. راستی چه اتفاقی افتاده که باید می افتاد؟ مدتهاست دارم آثارت را مطالعه می کنم و گوش می دهم. مطمئن هستم اون اتفاقی که باید بیفتد را درست تشخیص داده ای!

جامعه ای است که بیش از سه دهه است دارد با یک رژیم جهنمی مبارزه می کند که انقلاب ۵۷ را دزدید. بنام اسلام و بکام اون اقلیتی که مرتب فربه تر شدند. نظامی جهنمی که با کشتار سیستماتیک ابتدا فعالین انقلاب ۵۷ را قتل عام کرد و سپس بر اریکه قدرت نشست تا ثمره اکثریت جامعه را به توبره بکشد.

اتفاقی که باید می افتاد ایستادن جامعه در مقابل این رژیم، نسل  بعد نسل بود تا رسید به نسلی که تو نمایندگیش می کنی و وظیفه خودت و رسالت خودت دانستی که در کنارش قرار گیری و به ریشه بزنی. رادیکالیزم ، انسان گرائی جهانی شده، آزادیخواهی و برابری را در اشعارت و موسیقیت انتخاب کردی و لباس رپ پوشاندی تا از رپ بقول خودت ابزاری بسازی برای تغییر دنیا.

اتفاقی که باید می افتاد این بود که ۷ سال کار تو ، ۷ سال مبارزه خستگی ناپذیرت بالاخره بهره داد و اون چند تا آخوند مقوائی و هواداران احمق ترشان تو را نشانه گرفتند. این اتفاق ، همانطور که تو هم متوجه شدی باید می افتاد! یکبار دیگر ، تاریخ با یک نفر قرار ملاقات گذاشته و تو اینبار اون منتخب تاریخی هستی که دارد از درون تاریخ درد و مشقت و خون ، زایش می یابد. رنسانسی که در قرن ۲۱ قرار است دنیا را تکان دهد اینبار قرعه بنام تو افتاد که نمایندگیش کنی!

اشعار تو، هنر تو نه فقط بقول خودت اعلام پایان دوران ذهب و ایدئولوزیها بر علیه انسانست، بلکه نوع معینی از نقد مذهب را نمایندگی کرده ای . آن نوع که ریشه اش در ساکنین کره فقر و حاشیه کشیده شده، کره نودو نه در صدیهاست. تو رسما انتخاب کردی که “طرف مای” خودت را را در کنار اکثریتی که استثمار می شود و به تاراج می رود، انتخاب کنی.

اینست که هر چه هست این داستان، اتفاق نبود! قرار بود این ماجرا شکل بگیرد و قرعه بنام تو افتاد که این بار تاریخ را نمایندگی کنی. تبریک بهت می گویم!

(۲)فشارهای “دوستان” و دشمنان تو

در قراری که تو با تاریخ داری، مثل همه موارد مشابه، جریانها و نیروهای دیگری حاضرند. یاران واقعیت از یکسو و “دوستان” و دشمنانی که در سوی دیگر روانت و هویت تو را نشانه می گیرند تا اگر فیزیکی نتوانند حذفت کنند ، شخصیتت را از مضمون خالی کنند. سربزیرت کنند.

گنده لاتها و اراذل دنبالچه آیت الله های کاغذی در کنار عوامل ریز و درشت اطلاعات و سپاه حکومت و شبکه اسلامیهای همه دنیا سر و دست خواهند شکست که جانت را بگیرند تا نشان دهند که اسلام و مذهب را نمی شود از صحنه خارج کرد.

سمت دیگر ماجرا هم مشمئز کننده است! “دوستانی” که سعی می کنند تو را “آرام کنند” و رام! ازت بخواهند اعتراف کنی که “منظورت” اون نبود که گفتی! اون نبود که هستی! یکجور دیگه بود! از همین حالا می گویند که بالاخره تو مسلمانزاده ای و بنابر این مسلمان و هرگز هم قصد “بی احترامی” به ائکه شارلاتان و دروغین شیعه را نداشتی!

می خواهند تو به رسم تاریخ، عبای مصلحت تن کنی! جانماز آب بکشی! حلالی بطلبی! توبه کنی! ماجرا همان “پلیس خوب و پلیس بد است”. روانشناسی تخریب درونی انسانها و تجزیه شخصیتی کردن آنها تا بشکنند و شکستنشان، درس عبرتی بشود برای دیگران! هزاران ، صدها هزار و ملیونهائی که به چشمهای تو خیره شده اند و در مقاومت تو ، پیروزی خود را می جویند!

(۳)کلماتت را درست انتخاب کن! نگذارچهره ات را عوض کنند!

در مصاحبه های اولیه ات با صدای آمریکا تاکیید داشتی که از چیزی هراسی نداری و به خدا و شیطان معتقد نیستی. تاکیید کردی که اصل اینکه عده ای بلوای “توهین به مقدسات” راه بیندازند را نمی پذیری. در مصاحبه اخیرت با بی بی سی ، اما، احساسم اینست که لهن تو کمی تغییر کرده!

گفتی که “دوستانی” هستند که از این ماجرا (یعنی فتوای آیت الله های مقوائی)می خواهند استفاده سیاسی کنند! چرا اون اراذل را ، “دوستان” نامیدی؟ چرا اصل فتوا را “غیر سیاسی” دانستی؟

تاکیید کردی که “توهین” به ائمه نکردی! مدعی شدی که “اسلام ، روایتهای مختلف دارد!” بین مردم ایران و “فرق دارد با اسلام اعراب! این جملات بوی آشنائی دارد!

شاهین جان!

چرا نباید گفت که توهین به مقدسات حق انسانهاست؟ چرا نباید اعلام کرد که مدرنیته یعنی حق مسلم انسانها برای توهین به همه مذهب و ایدئولوژیها؟ چرا خط قرمز توهین را می پذیری؟

چرا بحث “روایتهای اسلام” را که بحث کهنه شده رفرمیستهای رژیم اسلامیست جلو کشیدی؟ تو بودی که در آهنگ “نقی” بروشنی اعلام کردی که مذهب دورانش تمامست؟ چه شد که در پاسخ به گزارشگر بی بی سی، دوباره یاد این افتادی که اسلام را مردم ایران متفاوت می فهمند و با اعراب هم اسلامشان فرق دارد؟

شاهین عزیزم!

شما داری اعتقادات واقعیت را پس می گیری! جای ایستادن تو این نبود که با بی بی سی در میان گذاشتی! نه اون اراذل که تو را هدف قرار گرفته اند ، “دوستان” هستند و نه کار اون آخوندهای پوسیده و از قبر بیرون آمده ، غیر سیاسی بوده که حالا ازش “سوء استفاده سیاسی ” بشود!

اسلام از ابتدای ساخته شدنش، دینی به شدت سیاسی و عقب افتاده بود. اسلام غیر سیاسی از دروغترین دروغهای جهان معاصر است. نقد اسلام و توهین به اسلام کنار نقد و توهین به همه افکر رو عقاید دیگر از حقوق مسلم انسانهاست. چهار راهی که تو با تاریخ وعده داری ، چهار راه پروتستانیزم و تلاش برای رفم کردن و ساختن “روایتهای یگر” از اسلام نیست!

یاد اون فعال همجنسگرا افتادم که داشت با اون حامی رژیم اسلامی بحث می کرد که روایتی در اسلام هست که حق زندگی را برای همجنسگرایان محترم می شمارد و با او وعده می گذاشت که در “قیامت” به همجنسگرایان مدیونست! خیر! این بازیها شاهین جان فقط آب می ریزد به آسیاب اسلامیهای جانور و آدمخوار!

(۴)نبرد مذهب با انسانیت است! این داستان واقعی است!

شاهین جان!

دهه ۶۰ میلادی بود که روزا پارک، یک دختر جوان سیاه پوست، توی یک روز ، مثل بقیه روزها، تصمیم گرفت برود و جلوی اتوبوس بنشیند. جلوی اتوبوسی که “سنتا” مال سفیدها بود! اینکار ساده، او را کشاند به وعده تاریخ با او. چنان عروج کرد که به ملاقات خود تاریخ رفت.

وعده تاریخ الان با آنهاست که نقطه ملاقات را گم نکنند و عقب ننشینند و مسئله را عوض نکنند! تاریخ ایران منتظر جنبشی است که بیاید و تفسیر درستی ازش بگذارد جلو. نه فقط مذهب را بکشد پائین بلکه ارتباط مذهب و ایدئولوژیهای رنگارنگ و “التقاطی” اسلامی لیبرال و ناسیونالیستی با حفظ مناسبات بهره کشی سرمایه را روشن کند.

ساده و صمیمی، مثل آوازهای تو! تیز و هوشیار مثل شاهین نجفی یاغی، جنبش ما، جنبش فردائی است که در پوست گندیده امروزی دیگر نمی گنجد و دارد فریادش را از حلقوم تو به دنیا تکرار می کند! دیگر زمزمه نیست! در صدای تو و موسیقیت ادعای جهانی شدن دارد!

شاهین جان!

سرجایت، سخت و محکم بایست. نه فقط بایست بلکه راه جلو را پیدا کن و نشان بده! جامعه دارد به تو نگاه می کند. چشمهای امید تاریخ بتوست امروز. تو روزاپارک ایران شده ای! مقام و مسئولیتت را خوب درک کن. به جنبشی تعلق داری که ما کمونیستهای کارگری از بعد سیاسی تعریفش کرده ایم. اینجا جای توست. سیاسی باش و سیاست انسانی ، آزادیخواه و برابری طلب را آواز کن.

رژیم اسلامی و عمله هایش و جانوران آدمخوارش را با جلو کشیدن جنبش جهانی بر علیه مذهب ، جنبش ۹۹ در صدیها، جنبش بر علیه حاکمیت مذهب و سرمایه باید پائین کشید. به ریشه ها ی نظم موجود با قاطعیت حمله کن. در مصالحبه هایت باید ایستادگی روی اهداف انسانیت، مصاحبه کنندگان را به تکریم واداری!

ما کمونیستهای کارگری ، آزادیخواهان و برابری طلبان منتظر شاهکارهای دیگری از تو هستیم!

کاری کردی که کمتر کسی گرده بود، طاقتی بیاور که هیچکس نیاورده است!

می بوسمت و افتخار به تو!

منابع دیگر:

(۱)مصاحبه اخیر شاهین نجفی با بی بی سی

http://www.youtube.com/watch?v=IEG2hQXc4Ao&feature=related

(۲)نوشته ای از شاهین نجفی در سال ۲۰۱۱

http://www.facebook.com/messages/100001745673104#!/notes/shahin-najafi/%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%AC%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2011/10150851072767424

(۳)حزب کمونیست کارگری: درمورد فتوای قتل علیه شاهین نجفی: صافی گلپایگانی باید در یک دادگاه بین المللی محاکمه شود

http://rowzane.com/index.php/annonce-archiev/107-hezb/9826-1391-02-21-05-36-33

(۴)حزب کمونیست کارگری ایران: با تمام قوا علیه فتوای آیت اله ها

http://rowzane.com/index.php/annonce-archiev/107-hezb/9900-1391-02-27-16-06-11

(۵)وعده ما شنبه ۲۶ مه در سراسر جهان! علیه فتوای قتل شاهین نجفی و در دفاع از آزادی بی قید و شرط بیان و آزادی نقد و هجو مذهب، فضای پرشوری در ایران و خارج کشور شکل گرفته است.

http://rowzane.com/index.php/annonce-archiev/107-hezb/9917-1391-02-28-18-05-06

(۶)اصغر کریمی: فتوای دایناسورهای اسلامی و آزادی بی قید و شرط

http://rowzane.com/index.php/articles-archiev/41-asqar-k/9849-1391-02-22-20-38-10

(۷)مینا احدی: چرا به فتوای قتل شاهین نجفی اعتراض نمی کنید؟ نامه سرگشاده مینا احدی به سازمانهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی و سازمانهای سکولار و مدافع حقوق انسانی.

http://rowzane.com/index.php/articles-archiev/47-mina-a/9851-1391-02-22-20-41-01

(۸)فراخوان صفحه فیسبوک “ما از شاهین نجفی و آزادی بیان دفاع می کنیم” برای آکسیونهای اعتراضی

http://www.azadi-b.com/J/2012/05/post_571.html

(۹)سعید صالحی نیا: چرا باید شاهین نجفی را حمایت کرد؟ در حاشیه اعلام فتوای آیت الله کاغذی!

http://rowzane.com/index.php/articles-archiev/80-saeed-salehi/9860-1391-02-22-20-39-14

(۱۰)مناظره در مورد فتوای قتل شاهین نجفی- یوتیوب

http://www.youtube.com/watch?v=icxUfco4FJk&feature=plcp