سومین روز شهرفرانکفورت، دژی تسخیر ناپذیر به نام د گ ب هاوس

دیشب قرار شد که فردا یعنی روز ۱۸ مای در دو نوبت تظاهرات صورت بگیرد و اطلاعیه ای در این رابطه در میان جمعیت پخش گردید. اولین اعتراض یا اولین حرکت ساعت شش صبح از هر گوشه ای از فرانکفورت که باشند باید خود را به جلو بانک مرکزی اروپا برسانند. باید فردا بانک مرکزی اروپا را بلوکه کرد. معترضین از گوشه های مختلفِ شهر خود را به خیابانهای اطراف بانک می رساندند اما پلیس از دیشب تمام مناطقی که به این مرکز ختم می شده را بلوکه کرده بوده و خیابانهای اطراف آن را بسته بودند. جمعی به طرف مرکز شهر بر گشته بودند وجمعی هم به دانشگاه فرانکفورت تا خود را برای حرکت دوم یعنی ساعت ۹ صبح آماده کنند. بیشترین جمعیت که از مرکزخانه اتحادیه های کارگری راه افتاده بودند از چند صد متری بانک با صدِ معبرِ پلیس روبه رو می شوند درخیابانهای اطراف این بانک شروع به تظاهرات می کنند اما مورد حمله پلیس قرار می گیرند جنگ و گریزدر این خیابانها به روی پلهای ماین کشیده شده و همچنان ادامه داشت که به ادامه این حرکتها بر می گردم.
قرارِحرکت دوم ساعت ۹ صبح بود. که از ساعت ۷ صبح از دانشگاه پس از جمع شدن و مباحث کوتاهی در بین جمعییت، رو به طرفِ مرکز شهر در میان صفهای وسیع پلیس همراه با صدها ماشین که اطراف تظاهر کنندگان را گرفته اند راه می روند و پلیس مداوما اعلام می کند که این تظاهرات غیر قانونی است پراکنده شوید. معترضین هم بی اعتنا به اخطارهای پلیس شعار اتحاد، انقلاب می دهند بعد ازمسافت چند کیلومترپلیس در صدد بلوکه کردنِ جمعیت در می آید که همه موفق به خارج شدن از این بلوکه نمی شوند و تعداد ۱۵۲ نفر را می گیرند. معترضین مداوما در حال شعار دادن هستند. یکی از تظاهر کنندگان در سخنانش اعلام کرد، دوستان و رفقای زیادی از کشورهای دیگر و از شهر های دیگر آلمان بما پیوسته اند هر کسی از هر کجا که آمده از صمیم قلب به او خوش آمد می گویم، اما دوستان، اطرافتان را نگاه کنید اینجا تلاویّو نیست، مصرنیست، سوریه ولیبی نیست اینجا فرانکفورت است، فرانکفورت؟
تک تک این ۱۵۲ نفر را می برند اسمهای همه را می نویسند و ساعت ۲ بعد از ظهر همه را آزاد می کنند.

از طرف دیگر جوانان در گروپه های ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفره و گاهی هم ۱۵۰ نفره شهر را بقول معروف روی سر گذاشته بودند و در دهها نوبت در مناطق مختلف شهر خیابانها را می بستند با تماس مداوم با هم در مناطق حساس شهر ظاهر می شدند. از ساعت شش صبح امروز، شهر شاهد حرکتهای جوانان در اشکال مختلف و شیوه و شگردهای متفاوت و جالب این جوانان بود، گهی روی پلها ، گهی زیرپلها ، گهی با رقص و پایکوبی با ساز و دهل، گهی حرکتهای آرام، آرام، گهی باشعارهای رعد آسای ضد سرمایه داری و شعار انقلاب، انقلاب، گهی با حرکتهای ۵ تا ده نفره و در آنی ظاهر شدنِ جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ نفره و حتی آرامش آنی را از پلیس ربوده بودند، و البته همراه با دویدنِ اکیبهای انسان دوستانۀ پزشکی و صلیب سرخ در تمام مراکز و مناطقی که این جوانان می رفتند.
محوریت این حرکت ” د گ ب هاوس ” یعنی خانۀ اتحادیه های کارگری آلمان بود که در طول این سه روز بزرگترین خدمت را به این جنبش و به این چندین هزار نفره نمود از جا ومکان تا غذا و نوشیدنی ۲۴ ساعته برای همه، همراه با دانشگاه فرانکفورت جهت اسکان جعیتی زیاد. بنظرمن این حرکت بسیار زیبا است و در تاریخ این اتحادیه ها حک خواهد شد و ماندگار است.
د گ ب هاوس، در طول این چند روز دژی بود تسخیر ناشدنی ، پلیس چندین بار آنرا به محاصره در آورد امّا سریعاٌ عقب نشینی می کردند چون مکانی است از هر لحاظ نفوذ نا پذیر. از هر جا که جوانان را دنبال می کردند به این دژ باز می گشتند و در امنیت کامل قرار می گرفتند استراحت می کردند غذایی می خوردند و دوباره حرکت می کردند. مهمانان این حرکت علاوه بر شهرهای آلمان، از کشورهای اتریش، رومانی، ایرلند، اسپانیا، فرانسه، یونان، و جمعیتی ۳۰۰ نفره از ایتالیا می باشند. امشب در د گ ب هاوس ودر دانشکاه فرانکفورت سیمنار هایی ترتیب داده شده در مورد این شرایط و آینده آن و اساسا این شرایط باید به کجا بیانجامد که در گزارشات بعدی به آن اشاره خواهد شد. زنده باد انسانیت. محمدامین کمانگر. ۱۸ مای ۲۰۱۲