پس از دو روز جنگ و گریز شدید چادرهای جنبش اشغال فرانکفورت را جمع کردند!

پس از شش ماه و هیجده روز در میان اعتراض هزاران نفر از مردم آلمان چادرها را در جلو بانکِ مرکزی اروپا جمع کردند.
امروز از ساعت ۱۲ ظهر اعتراضات مردم بخصوص جوانان به نظام سرمایه داری در چهار مرکز از مراکز اصلی شهر فرانکفورت شروع شد و تا ساعت ۱۰ شب ادامه داشت. در این اعتراضات به قول سخنگویان و سازماندگان این حرکت بیش از ۵ هزار نفر شرکت کردند. در جلو دانشگاه فرانکفورت، پاول کریشه، راه آهن مرکزی شهر، که اصلی ترین آن میدان شهر داری این شهر که جوانان به محض وارد شدن به این میدان ۵۰ چادر را بر قرار کردند و یکی از سخنرانان اعلام کرد که دیروز چادرهای جلو بانک مرکزی اروپا را تخلیه کردید امروز ما جلو شهر داری شهر را اشغال کردیم و فردا همه بانکها را، این جنبش ادامه دارد و در عین حال بیش از دو هزار نفر شعار می دادند انقلاب، انقلاب زنده باد انقلاب.
پلیس هم مداوما اخطار می داد که این تظاهرات غیر قانونی است باید میدان را تخلیه کنید، جوانان هم بدون اعتنا به اخطار پلیس علیه نظام سرمایداری شعار می دادند. از گوشه های این میدان موزیک و رقص هم برقرار بود. در ضمن هیئت هایی از یونان، اسپانیا، ایتالیا، و فرانسه در این اعتراضات شرکت داشتند. یکی از جوانان یونانی سخنانی در رابط با اوضاع یونان و شرایطی که هم اکنون کل جهان را در برگرفته ایراد کرد که همه را مجذوب نمود. در ضمن ترانه ای از طرف ۱۱ نفر با لباسهای سفید و هرکدام شاخه گل رُز سفید ی را در دست داشتند این ترانه انعکاسی از زندکی بینوایان را بیان می کرد که زندگی برده واری دارند. اما اکنون با بیان خواسته هایشان غول فقر را به زمین کوبیده دنیای دیگر و دنیای بهتری را خواستارند.
حدود ساعت هفت بعد از ظهر پلیس از دو طرفِ اصلی میدان، حمله را شروع کرد و جوانان هم بازو در بازوی هم قرار دادند و روی زمین نشستند. پلیسها به بی رحمانه ترین شکل دست و پای آنان را می گرفتند از زمین بلند می کردند و به بیرون میدان می برند. البته در میان شدید ترین اعتراضات مردم و چادر ها را هم در هم کوبیدند.
پس از آن معترضین به چندین گروه تقسیم شدند و در محلاتی از شهر بخصوص بر روی پلهای رودخانه ماین که شهر فرانکفورت را به دو قسمت کرده است اعتراض را ادامه داند و تا ده شب ادامه داشت. فردا و پس فردا هم این اعتراضات ادامه دارد.
زنده باد انسانیت. محمدامین کمانگر ۱۷٫مای. ۲۰۱۲