داستان وزارت خارجه امریکا و نقی !

آورده اند که روزی ۳ راس امام نقی درحضور وزارت خارجه امریکا داشتند تمرین میکردند . مسابقه مهارت شمشیر زنی بین گونه های نقی برای روکم کنی….. نقی ابن موسی با یه ضربه شمشیر مگسی رو تو هوا دو نصف کرد…. نقی ابن عیسی ؛ تاجش رو محکم میکنه و دو تا بال یه مگس رو با شمشیر تو هوا میزنه….نقی ابن محمد با شمشیر تو هوا مگس رو میزنه، مگسه اول میفته زمین ؛ بعد بلند میشه دوباره پرواز میکنه!

بهش میگن: این که رفت !

محمد ابن نقی میگه : رفت ! ولی دیگه هیچ وقت بچه دار نمیشه ! و بدین سان لقب خاتم النبین گرفت .

مقامات آمریکایی به وال استریت ژورنال اطلاع داده‌اند که هیلاری کلینتون تصمیم نهایی در مورد وضعیت گروه مجاهدین خلق را حداقل تا ۶۰ روز آینده که آخرین عضو مجاهدین از اردوگاه اشرف به مکانی موقتی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد منتقل شود، اتخاذ خواهد کرد.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت (۱۴ ماه مه) در گفت‌وگو با نشریه وال استریت ژورنال اظهار داشت که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه این کشور هنوز تصمیم نهایی را درباره گروه مجاهدین خلق اتخاذ نکرده است اما اگر مجاهدین همچنان در مورد تخلیه اردوگاه اشرف در عراق همکاری کنند ، وزارت امور خارجه آمریکا درباره حذف این گروه از گروه‌های تروریستی نظر مساعدی خواهد داشت. همزمان دانیل فرید نماینده وزارت خارجه امریکا اعلام کرد : امریکا پذیرفته که به تعدادی ازاعضای مجاهدین پناهندگی بدهد. فرید گفت : کسانی که به نقی ارادت دارند؛ درالویت خواهند بود ! همزمان آیت الله بی بی سی…… توهین به هرگونه نقی را توهین به خود تلقی کرد و فتوای مراجع را تنفیذ کرد و بعد اززبان یک راس نقی چپول که اول اسمش فرخ و آخراسمش نگهداره…. ؛ دربرنامه پرگار اعلام کرد : مبارزه مسلحانه خیلی بد و اخ است ؛ مگراینکه سلاحش و جوازش رو خودمون بدیم !

این وزارت خارجه ها کلا ؛ از نقی بازی خوششون میاد . تا ۲ ماه دیگه دکان اشرف کاملا بسته میشه . منتها بازی وزارت خارجه امریکا تمام نخواهد شد. یعنی اینکه اعتبارخروج مجاهدین ازلیست امریکا به اندازه وزن اعتباری ورود آنها به همان لیست کذایی است. سازمان مجاهدین یعنی رهبری آن تا به امروز تلاشش و امیدش به حفظ همان ساختار قرن پیش بود ؛ تا ماستی بریزد و جهان گردد به کام کاسه لیسان ! شاید هنوز هم امیدوارباشد که تضاد حکومت اسلامی به نقطه جنگی برسد و غرب درتابلوی جنگ… به نام ارتش رهبرعقیدتی کارحکومت اسلامی را تمام کند و شب قدرمردم ایران را با بمب و موشک رقم بزند ! این تابلو حداقل و حداکثر راندمانش برای رهبری مجاهدین فقط یک چیز است . اثبات نظرات و تحلیلهای تخمی شخص رهبرعقیدتی…تا ابلهان و ساده دلانی این نظریات را به مثابه آیات قرآن به سروروی خود کشند. والا دیرزمانی ست که رهبری مجاهدین مطمئن شده ؛ آن سبوی خواستن همه ایران با پیمانه رهبرعقیدتی سالیان است شکسته است .

ساختار سیاسی ایدئولوژیک قرن پیش رهبری مجاهدین با تمام دستاوردهایش دریک تابلوی فرضی اگر به نتیجه رسیده بود…بدون شک امروز با یک کامبوج دیگردرخاورمیانه و یا کره شمالی دیگر مواجه بودیم .من شخصا علیرغم مخالفت جدی با سیاستهای غرب …..اما در زمان یک انتخاب جبری بین این دو ….قطعا کامبوج یا کره شمالی را انتخاب نخواهم کرد . دلیل اینکه رهبری مجاهدین با ساختار قبلی اش نیروی مطلوب غرب نیست…ازموضع مثبت و مترقی بودن مجاهدین نیست . دلیلش به پایان رسیدن تاریخ مصرف چنین دستگاههای قدیمی است .

درزمین سیاست ایران؛رهبری مجاهدین ناچارا وباید تن به تغییراتی بدهند که مطلوبشان نیست اما اجتناب ناپذیراست. به گفته یک عضووزارت خارجه امریکا که درزندان تیف با ما ملاقات داشت ….برای امریکا درنهایت ؛ مهم این است دولت حاکم برایران با سیاستهای غرب کاملا و از همه نظرهماهنگ باشد . خمینی و حکومت فعلی تا به امروز و درجهت منافع استراتژیک غرب این ظرفییت را داشته است . اما حالا و بعد از فروپاشی بلوک شرق ؛باید کمی تا حدودی گرای خودش را عوض کند. این ” باید ” شکلش و نحوه انجامش هم مهم است. تابلوی جنگ بهترین نیست پس مذاکرات ادامه دارد. چنانچه حکومت اسلامی در روند مذاکرات بغداد و بعدش؛ به نقطه مطلوب غرب تن دهد پس لاجرم رهبرعقیدتی هم عملا به نقطه قابل انعطاف مورد نظرخواهد رسید .

رهبری مجاهدین درقدم اول شرمنده نیروهای گیرکرده و سرخورده درلیبرتی ست . این جماعت اسیر درمسیر تغییر ریل رهبرعقیدتی بزرگترین مانع است . از شر آنها که خلاص شود تازه داستان شروع میشود. داستانی که بستگی به تصمیم حکومت اسلامی درهماهنگی با غرب دارد . تابلویی که شاید عجیب باشد ولی واقعی است . بعد از ۳۳ سال جنگ و خونریزی ؛ در یک طلوع بد رنگ ؛ حکومت اسلامی درمسیراستحاله مطلوب غرب ، همراه با بقیه های قابل توجه ؛ از جمله رهبرعقیدتی استحاله شده ؛ برسرمیز مذاکره خواهند نشست. این دعوای کهنه “حیدری نعمتی”؛ بین رهبرعقیدتی و ولایت فقیه آرام آرام رنگ میبازد . یعنی حقانییت مطلق آسمانی “حسینی و یزیدی” از اولش هم دکان بود وکشک! دعوای اصلی ازهمان روز اول برسرهژمونی درحاکمیت سیاسی بود . موضوعی که درآینده ایران به دلیل شرایط کاملا متفاوت جهانی و داخلی ؛ محلی ازاعراب ندارد .

نتیجه : اگر درتفکر اسلام ناب محمدی ؛ موجودی با فرمت ولی فقیه ظرفییت تغییردرروندی به نام استحاله را دارد ؛ پس رهبرعقیدتی وانواع نقی هم از این قاعده مستثنی نیستند . این قانونمندی یک اتفاق همینجوری نمیتواند باشد . سرعت دراین مسیر تعیین کننده نیست بلکه فریب دهنده است . تمام اعمال رهبرعقیدتی تا به امروز رنگ و بوی انطباق داشته است و نه چیزدیگر . اما پیام غرب به حکومت اسلامی ؛ مبنی براینکه این آخرین فرصت است و کلیه نشانه های دیگر؛ حاکی از پایان بازی موش و گربه برای همه طرفین میتواند باشد . پایان اشرف و دست به سر کردن آن سیاهی لشگر” مزاحم ” به هرشکلی ؛ یعنی بازکردن زمین مانوراز طرف غرب برای رهبرعقیدتی ؛ جهت تغییر ریل مطلوب ارباب بی مروت دنیا ! بقیه مارمولکای الاف آلترناتیو ساز هم باید درهمین چارچوب ملق بزنن و یا یحتمل میرن سماق میمکن !

آآآآآی ی ی ی نقی….

اسماعیل هوشیار
۱۷٫ می. ۲۰۱۲