آقاى سلام زیجى نان قرض دادن را میشه فهمید اما نوشته ات بى ربط است

من چند روز قبل در یک مطلب عمومی تر در جوا ب به چند نفر خطاب به “فردین آرام” هم نوشتم “(این نام مستعاری است که در زندگیش امضای او را ما زیر سه نوشته و فقط سه نوشته دیده ایم  که دست بر قضا  هر سه آنها علیه کمونیستها نوشته شده است)”

 آقای زیجی یک مطلب را به بهانه همین یک جمله نوشته است. اما جوابش ربطی به این جمله من ندارد. جواب ایشان چنین است.

ایشان (یعنی آرام) با همین نام سالها فعالیت کمونیستی کرده است . بارها به همراه من بزرگترین و پر مخاطره ترین ماموریت  و اقدامات کمونیستی را به سر آنجام رسانده است. بارها به این اسم نوشته و به همین اسم از جانب من و حزب حکمتیست در زمان خودش اسم برده شده و مورد تشویق و قدردانی علنی قرار گرفته است. در نتیجه پخش چنین شاعبه های در مورد ایشان و نام “مستعار”ش را  نابجا، مردود و غیر مسئولانه اعلام میکنم.”

کسی که زبان فارسی را بفهمد متوجه این حقیقت میشود که آقای زیجی جوابی به این جمله من نداده است. معلوم نیست چرا خودش را و من را هم به زحمت انداخته است.  اینکه آقای آرام همراه ایشان به ماموریت رفته و از جانب او تشویق شده و با این اسم فعالیت کمونیستی کرده و…. هیچ ربطی به گفته من ندارد. این ادعاها میتواند دلداری و نان قرض دادن به باشد. اما ربطی به بحث من ندارد. من در این موارد هیچ اظهار نظری نکرده ام. مسئله کسی هم نبوده و نیست. به چه کسی مربوط است که در حزب آقای زیجی ایشان چه کار کرده و آیا تشویق شده و با این  اسم فعالیت کرده است یا نه. اینها چه ربطی به گفته من دارد. من به زبان فارسی روشن نوشتم بجز سه مطلب در نقد کمونیستها از این آقا که اسم مستعارش این است ندیدم. اینکه این یک اسم مستعار است نه جرمی است و نه بار منفی دارد. سلام هم آنرا پذیرفته است. معلوم نیست اعتراض سلام به چیست. من در گوگل سرچ کردم و هیچ مطلبی به این امضا پیدا نکردم.

سلام اگر میخواست تکذیب کند باید در مقابل این جمله نقل شده از من میگفت مطالب دیگری هم نوشته است و محمد آسنگران آنها را دیده است. و آدرس میداد و ثابت میکرد. در این حالت هم روشن است که سلام این صلاحیت را ندارد. زیرا کسی نمیتواند به جای دیگر حرف بزند.

*****