یک جنجال در جواب به چند سوال … در حاشیه نامه فردین آرام به نسان نودینیان

قبل از پرداختن به مسئله اصلی دوست دارم شعبده بازی محمد آسنگران و یا شاید بی خبری ایشان را مشخص کنم. قبل از انشعاب در حزب کمونیست کارگری، زمانی که ما عضو نیروی مسلح حزب در عراق بودیم مجبوراً گاهی اوقات برای ارسال نشریات به داخل و یا ملاقات با افراد تشکیلات مخفی حزب بارها از مرز عبور کنیم و یا در شهرهای مرزی ماه ها ماندگار شویم، این کار همیشه به عهده فردین آرام به عنوان مسئول امنیت حزب در کردستان عراق انجام می شد( این اسم مستعار، اسمی بود که با هماهنگی رهبری کمیته کردستان وقت برای محافظت از خود انتخاب کرده بود. همچنانکه شما هم دقیقا به همین دلیل یک اسم “مستعار” داشتید و هنوز هم بیشتر از نیمی از رهبری حزب کمونیست کارگری دارند) که فکر می کنم محمد آسنگران هم عضو آن کمیته بود، و چنان که معلوم است از این چیزها خبر نداشت. یا شاید داشت و اکنون برای منحرف کردن ذهن خواننده از بحث اصلی، درخواست شناسنامه میکند.
اتفاقا در همان دوران حزب به خاطر حضور رهبران کمونیست در میان مردم که یکی از پروژه های حزب بود از رفیق فردین آرام به خاطر فرماندهی این عملیات ها تشکر و قدردانی کرد.
و اما ..
نادر بکتاش از ترس اینکه ممکن است روزی کسانی پیدا شوند که از او هم در مورد برگشتن قریب الوقوعش به حکک سوال کنند دست پاچه شده است . فراموش کرده است که مسئله او با نسان فرق می کند و هزار بار دیگر بیایید و برود کسی از او سوال نخواهد کرد. او همان روزی هم که از حزب کمونیست کارگری جدا شد فقط قهر کرده بود، همین!.
نادربکتاش روزگاری قبل از اینکه مبلغ زندگی “راحت و دلچسب” فرانسوی شود، بارها در نشریات حزب دست به قلم برده بود، اما این کار کسی را رهبر اجتماعی نمی کند! در حالی که مسئله نسان نودینیان متفاوت است! هنوز هم نسان باید به من و امثال من که روزگاری با نسان کار کرده ایم و حتی بعضا اتوریته تشکیلاتی مان بوده است توضیح دهد که چه چیز تغییر کرده است؟ حزب کمونیست کارگری یا نسان؟ شاید توضیحات نسان بتواند عده ای دیگر را قانع کند که به این ” ظرف مناسب مبارزاتی ” بپیوندند.
قضیه ساده است. نسان نودینیان کاندید لیدری در حزب حکمتیست بعد از کنگره دو ، دبیر تشکیلات خارج این حزب به مدت یک سال یا بیشتر، نویسنده نامه به کادرهای آلمان حزب که در “کنگره پنج حزب کمونیست کارگری” که چیزی شبیه کنگره موسس شان بود شرکت نکنند و یک رهبر شناخته شده در منطقه ای خاص از ایران، بدون هیچ توضیحی به حزبی می پیوندد که روزگاری نه چندان دور دیگران را از پیوستن به آن منع می کرد! فردین آرامی پیدا می شود و از نسان چند سوال می پرسد! اینجا کسی محاکمه نشده است! به کسی توهین نشده است، چند سوال است فقط که نسان می تواند جواب دهد و یا ندهد در هر حال هنوز کسانی که نسان را جدی می گیرند منتظر توضیح او مانده اند و کسانی که نسان را به سکوت دعوت می کنند حتما جور دیگری فکر می کنند.
نسان عزیز من هم این سوال ها را از شما دارم.
عباس رضایی