تشکیل شورای فقهی زنان در سال جاری

بمنظور پیشگیری از تشدید اختلافات درونی هیئت حاکمه بر سر نحوه اعمال سیاست رعب و وحشت در جهت توقف روند مبارزه زنان در ایران، کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و نمایندگان زن در مجلس رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی، در گفتگو با خبر گزاری فارس گفت”شورای فقهی زنان با اجازه خامنه ای در سال جاری تشکیل خواهد شد”
هنوز اطلاع دقیقی از چگونگی فعالیت این شورا در دست نیست، اما دفاع آخوند یزدی و نوری همدانی از چهره های سرشناس رژیم و یکی از مراجع تقلید شیعه از این تشکل و معرفی نمایندگانی از طرف مراجع دیگرجهت عضویت در این شورا(بنا به گفته خزعلی) نشان از اختلاف نظر احکام فقهی آخوند های مرتجع در رابطه با چگونگی کار کرد این تشکل و موضع گیری های این شورای فقهی در برخورد به مسئله زنان است.
خزعلی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت”اساتید حوزه و دانشگاه و نمایندگانی از طرف مراجع، علما و حوزه‌های فعال در مسائل فقهی زنان به بحث و بررسی، تولید علم و نظریه پردازی در مسائل فقهی و شرعی می‌پردازند” آنها میخواهند با ایجاد این تشکل به زعم خود مانع از تعارض شرعی در عرصه زنان شوند؟ تا با توسل به این حیله شرعی گریبان رژیم را موقتآ از حل معضل سیاسی- اجتماعی زنان رها سازند.
تعرض به خواست واقعی زنان یکی از ارکان اصلی و پایه ای رژیم اسلامی است، کوتاهی و چشم پوشی حاکمان رژیم از تعارض شرعی به عرصه زنان تحت لوای تشکل شورای فقهی، یعنی گردن نهادن به خواست واقعی زنان، یعنی لغو قانون اجباری حجاب، لغو قانون تفکیک جنسیتی، برابری کامل زن و مرد در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ….. واضح است که لغو هر کدام از موارد فوق در تضاد و تقابل کامل با سیاست های ارتجاعی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی است.
پیشنهاد خانم خزعلی و دستور خامنه ای برای برداشتن این موانع فقهی جائی در سیستم ارتجاعی رژیم اسلامی ندارد و نخواهد داشت. مانع اصلی در راه تثبیت خواست واقعی زنان، خود رژیم جمهوری اسلامی است، که یکی از راه های موثر جهت سرنگونی این رژیم، اراده جمعی زنان مبارز و انقلابی در همیاری و هم فکری با طبقه کارگر امکان پذیر خواهد شد.
زنان و مردان انقلابی با حضور خود در جامعه ای که این دارو دسته مرتجع و کلاه بردار با توسل به زور بر آن حاکم اند، نسبت به این ایده از فریب (شورای فقهی زنان) آخوندهای ریز و درشتی که قبلآ بنیانگذار ارگانهائی ارتجاعی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و مجلس خبرگان بودند، با هشیاری سیاسی خود و با کمک پیشروان طبقه کارگر همانند پیگیر ترین مدافعان برابری کامل زن و مرد این طرح ارتجاعی را نیز خنثی و در جهت تشکل واقعی زنان پیش روی خواهند کرد.
تقابل فرهنگ سکولار در جامعه ما با این پدیده ارتجاعی”شورای فقهی زنان”که قرار است برای اولین بار مسئولین حاکم بر ایران راه حل منحصر بفرد خود را از کانال این تشکل آزمایش کنند، فریبی بیش نیست.
برخورد به این مقوله از فریب، از جایگاه خاصی بر خوردار است. مراجع تقلیدی که از هزاران سال قبل تاکنون هنوز نتوانسته اند بر سر روئیت هلال ماه در اولین روز ماه رمضان به توافق برسند، چگونه در این تشکل ارتجاعی”با بحث و بررسی، به تولید علم در مسائل فقهی و شرعی می پردازند؟”و به زعم خود کوشش خواهند کرد تا از طریق این تشکل با برداشتن موانع فقهی در عرصه های گوناگون وضعیت زنان را بهبود بخشند”
طرح تولید این نوع از علم، توسط خانم خزعلی در مسائل فقهی و شرعی و صدور مجوز برای آن از جانب خامنه ای، به فرهنگ لغات رژیم اسلامی با هدف انحراف اذهان عمومی و نهادینه کردن آن در جامعه اضافه شده است. تولید این علم فقهی علاوه بر محتوای ارتجاعیش مورد اختلاف سر دمداران رژیم اسلامی است، به گونه ای که مهدی اصفهانی در سایت اتحایه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در نوشته ای تحت عنوان ملاحظه ای در باره عبارت”تولید علم”میگوید”تولید علم غیر اسلامی است چون در تفکر اسلامی علم قابل تولید نیست. بلکه نوری است که خدا در قلب دوستان خود می افکند. یعنی علم در فرهنگ اسلامی نه تولید انسان بلکه عنایت خداست.”
مجوز این نوع از تولید علم با عنایات خدا باشد یا بنده او، یا اینکه عامل تولید آن حاصل از نور خدا باشد یا خامنه ای نه اینکه ربطی به سرنوشت سیاسی- اجتماعی توده های مردم زحمتکش جامعه ما ندارد، بلکه ما به ازای آن بهانه ای است برای سرکوب بیشتر زنان در جامعه.
همزمان با طرح این توهمات تحت نام برداشتن موانع فقهی و ایجاد تسهیلات برای زنان، حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران، با اعلام آماده باش قبلی به نیروهای موتورسوار و پیاده نظام تحت فرماندهی خود، به بهانه فرارسیدن تابستان و فصل گرما و”بد پوششی زنان”در گفتگو با خبر گزاری مهرگفت”طرح استقرار گشت‌های ثابت خودرویی امنیت اخلاقی در میادین، مجتمع‌ های تجاری و خیابانها و نیز گشت ‌های موتورسوار انتظامی در بزرگراه‌ های شهر تهران است، که در این مورد با زنانی که وضعیت پوشش نامناسب دارند و از مصادیق بدپوششی است، برخورد لازم صورت می پذیرد.” به این ترتیب شیپور آماده باش برای جنگ تمام عیاری بر علیه خانم های”بد پوش”در میادین عبور و مرور این خانم های ایرانی به دستور این سردار اسلام به صدا در خواهد آمد!
منظور از موافقت خامنه ای در زمینه سیاسی و برداشتن موانع فقهی و تسهیلاتی برای زنان را از زبان امام جمعه و نماینده او در مشهد در سالروز زن به نقل از خبر گزاری مهر شنیدنی است، آخوند علم الهدی از دختر پیامبر نقل میکند امتیاز یک زن شایسته این است که”مردی او را ندیده و او نیز مردی را نبیند.”این آخوند با پیروی از این جهت گیری پیشوای خود در آینده ای نه چندان دور یکی از اعضای”شورای فقهی زنان”خواهد بود، که چشم بسته غیب میگوید، این هم نوعی از”قایم موشک بازی”نماینده خامنه ای و امام جمعه مشهد است، اما مشخص نکردند این فرمول بندی مربوط به قبل از ازدواج است یا بعد از ازدواج؟
منظور خامنه ای از پروسه عملی این تشکل فقهی شرعی زنان نیز همان حکومت نظامی است که فرمان آن توسط فرمانده نظامی تهران به نیروهای تا دندان مصلح تحت اتوریته خود در برخورد به زنانی است، که چند تاری از موی سر آنها از روسری بیرون زده است.
درک سیاسی و سطح آگاهی زنان انقلابی و برابری طلب در ایران را نمیتوان دست کم گرفت، آنها واقف اند که یکی از راه های ممکن و کم خطر برای خلاصی از وضع موجود و سرنگونی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی، در مبارزه متشکل و سازمانیافته خود آنها در اتحاد با کارگران پیشرو و توده های زحمتکش و ستمدیده، در به ثمر رساندن سوسیالیسم متحقق خواهد شد.

شنبه ٢٣ اردیبهشت ١٣٩١
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱