تبریک بهار اروپا…!؟

نتایج انتخابات فرانسه خیلی نکات ریزودرشت داشت . ولی شاید تنها نکته طنزآن تعبیر بهارفرانسه با تبریک خانم مریم رجوی باشد !
***********************
تبریک خانم مریم رجوی رئیس جمهور مقاومت و اینا…. به فرانسوا هولاند
یک‌شنبه، ۱۷ اردی‌بهشت ۱۳۹۱ / ۰۶ می ۲۰۱۲

تبریک به پرزیدنت فرانسوا هولاند به خاطر «بهار تغییر در فرانسه»؛پیروزی فرانسوا هولاند پیروزی حقوق بشر و دموکراسی
پیروزی درخشان آقای فرانسوا هولاند را از سوی مردم و مقاومت ایران تبریک میگویم. این پیروزی، «بهار تغییر در فرانسه» است.
***********************

اشتباه نشود . تبریک گفتن اشکالی ندارد تفسیرش اشکال دارد . تکرارمکرر خطای دیدش اشکال دارد . حکایت خاتون و کنیز و خرهم….نیازی به تکرارندارد . جابجایی سارکوزی با رقیبش درکاخ الیزه؛ همه نوع مارک و رنگی میگیرد به جز بهار….! خانم رجوی دراین تبریک یا نیاز به پاچه خواری مفرت دارد و یا به شدت هوش و حواسش تبخیرشده است که میتواند از کهولت سن باشد !

طبعا موضوعی به نام انتخابات درکشورهای مختلف تفاوتی کیفی دارد . برای مردم درحد یک فرصت است تا حرفشان را بزنند. وبرای حکومتها هم یک فرصت است تا مردم و نبض جامعه را به شکل ملموس وعینی مشاهده کنند.بعد ازاین مرحله میرسیم به انواع واکنشها……حکومتهای غربی به دلیل پروسه و تجربه و بافت سیاسی اجتماعی ؛ لاجرم چند جریب تاریخی ؛ زمین مانور بزرگتری دربرابرخواسته های مردم برای خودشان دارند.حکومتهای توتالیتر زمین مانوری ندارند و غالبا درمقابل خواسته های مردم صرفا از سرکوب استفاده میکنند.اما ته این داستان حکومتی یافت نشود که تماما درکنارمردم و منافع مردم قرارگیرد . درشرایط اقتصادی و سیاسی پیچیده کل اروپا عکس العمل مردم در نقاط مختلف اشکال متفاوت دارد ولی ماهیتا درد مردم یکی ست . انواع روشها وعکس العملهای مردم و حکومتها این پدیده و مشکلاتش را ازهم جدا نمیکند .

مریم رجوی : مردم فرانسه با انتخاب شایسته خود دوران جدیدی را در تاریخ کشورشان آغاز کردند. ( جدید !!!؟ هه هه هه )
پیروزی فرانسوا هولاند پیروزی ارزشهای فرانسه، پیروزی حقوق بشر و دموکراسی و احیای فرانسه مهد حقوق بشر است. ( کشک )
مردم فرانسه با این انتخاب تاریخی این درایت را از خود نشان دادند که وفاداری به اصول،اخلاق در سیاست، رد تبعیض و شوینیسم، عدالت قبل از هر چیز، چیرگی ارزشهای انسانی و تغییر همین الان را انتخاب برگزینند. ( زرشک )
http://www.hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=35806:2012-05-06-20-23-10&catid=21:2010-01-17-21-49-36

تمام نظریات مریم رجوی درهمین رنج پاچه خواری مرسوم است . غافل ازاینکه در دنیای سیاست منافع مشخص؛ حرف اول را میزند. سقف مسائل حقوق بشری و ارزشهای انسانی درتفکر کاپیتال ، تماما بستگی به قطراسکناسشان دارد . به نفعشان باشد با تمام قوا پشت حکومت اسلامی را میگیرند . لازم باشد قاتلها را با دسته گل میفرستند خانه ! به نفعشان باشد خانم رجوی درتورهای اروپایی انواع سخنرانی میزند . دردنیای سیاست اولاند و سارکوزی تفاوت کیفی ندارند . مثل اوباما و بوش . یا احمدی نژاد و خاتمی !

همزمانی ماجرای ۱۷ ژوئن پاریس با آغاز سیاست خط موازی درعراق ،تجربه ای فراموش نشدنی است. شک نکنید حتی اگر خود میتران هم درآن مقطع زمانی برسرکاربود ، واقعه ۱۷ ژوئن باز هم اجتناب ناپذیربود . با تاثیرات عاطفی برروی افراد ؛ شاید بشود مخ سوژه بی خبری را درکارپول جمع کردن زد و با یک جعبه گزو شیرینی…….،یک میلیون دلار پول مثلا مالی اجتماعی گرفت ! اما چنین روشهایی مسیر سیاست را درانواع کاخها سمت و سو نمیدهد .آن لایه خاکستری که دربیقوله های منهتن نیویورک بیتوته کرده ، با تمام شعب اروپایی اش ،ثابت شده لازم باشد به خودشان هم رحم نمیکنند . خانم رجوی شما ندیدی و نبودی؛ ولی ما بودیم و دیدیم که چطور یگانهای ارتش امریکا به قرارگاه اشرف دعوت میشدند وبهترین سرویسهارا میگرفتند و میخوردند و میرفتند. آن دعوتها و سرویس دادن به سرباز و افسر…مسیرسیاست غرب را تحت تاثیرقرارنداد و نمیدهد . حداکثروقتی برمیگشتند روی زندانیان تیف مانور قدرت میکردند و ما را فشار بیشترمیدادند جهت مچاله کردن و ارسال به خیمه ولایت فقیه…..!

گاهی وقتها چه زود دیرمیشود !

کاش مریم رجوی هم ذهنش ازمزخرفات عقیدتی آزاد بود و میتوانست رشد کند و درست ببیند !

مشکل مجموعه اپوزسیون ما این است،که مثل احمق ها کاملاً به خود و مسیرخود یقین دارند. به قول برتراند راسل : فقط احمقها به خودشان شک نمیکنند . درحالی که شک و تردید خمیرمایه دانایی ورشد است .

http://www.tipf.info/tabe,sosiyalisti,eropa.htm

اسماعیل هوشیار
هشتم . می. ۲۰۱۲