بمناسبت دومین سالگرد ترور روزنامه نگار سردشت عثمان در شهر اربیل کردستان عراق

در دو سال پیش در اوائل ماه مه خبر ربودن و ترور روزنامه نگار چپ،مترقی و عداتخواه توسط یک گروهی تروریست مسلح در مرکزیترین شهر اربیل به اطلاع عموم رسید. اکنون بعد از گذشت دو سال هنوز عوامل این جنایت تروریستی و آدمکشی که از جانب دستجات ضد آزادیخواهی و ضد انسانی انجام گرفته دستگیر و محاکمه نشده اند. این عمل جبونانه و رذیلانه نتیجه مستقیم سیاست ترور سیاه و کوری است که از طرف حاکمان دولت کردی اقلیم کردستان برای کشتن کمونیستها و زنان و جوانان آزادیخواه این نسل داده شد که البته باعث و بانی خیلی از مشقات مردم کردستان مستقیما اینها هستند. همه مردم کردستان از آنها مطلعند. این وضعیت قابل ادامه نیست. این را همه میدانند. کردستان باید به قامت یک جامعه مدنی و سکولار با یک سوخت و ساز اقتصادی و سیاسی و یک روبنای حقوقی تعریف شده رجعت کند. 
این جنایت هولناک و رذیلانه تلاشی است برای فضای ترس و سرکوب و مرعوب ساختن جوانان، زنان ، کارگران و مردم آزادیخواه کردستان. این تعرض و دست درازی به همه انسانهایی است که بخود جرات داده اند آرزوی زندگی شایسته انسان این قرن را برای خود و همنوعانشان داشته باشند. این آدم ربایی و ترور برای ارعاب جوانانی است که برای اولین بار در تاریخ جامعه کردستان در مقابل احکام ارتجاعی جریانات ـ ملی عشیرتی کرد ایستاده اند. این جنایتی برای زهر چشم گرفتن و مرعوب کردن همه انسانهایی است که امید و آرزوی دنیایی بهتر، دنیایی وسیعتر و شادتر از قرون وسطایی ملی ـ عشیرتی طلبانی ها و بارزانی ها دارند. اینها محصول غلبه سنت پیشمرگایتی به زندگی و متابولیسم سیاسی در کردستان عراق هستند.
باید که در مقابل این جنایت و هر عمل تروریستی دیگر این مرتجعین ساکت نخواهد بود. جنایتکاران ، عاملان و دستور دهندگان این جنایت را به سزای اعمالشان رساند. نیروهای جپ و آزادیخواه با اتکا به حمایت طبقه کارگر و پیشروان کارگری و حمایت مردم زجر کشیده و بویژه زنان و دختران جوان ؛ تلاش سیاسی و عملی خود را برای برچیدن این حکومت میلیشای کردی و باندهای تروریستی شان بکار بگیرند. اینها جریانات باند سیاهی و کانگستری هستند که به هیچ معیار سیاسی و متمدانه ای پای بند نبوده و با جامعه مدنی، سکولار و آزاد انطباق ندارند.
با توجه به وقوع این آدم ربایی و جنایت در شهر اربیل که تحت حاکمیت جریان ملی ـ عشیرتی به سرمداری مسعود بارزانی حاکم به اصطلاح «اقلیم کردستان» عراق در قبال آن مسئول مستقیم است.باید همه جریانات و احزاب و نهادهای آزادیخواه و سکولار چپ جامعه چه در خارج و چه در داخل خواستار محکوم کردن این اعمال تروریستی و با اتخاذ مواضع متمدنانه عملی برای خاتمه دادن به منجلاب تروریسم و فضای رعب و وحشت در کردستان و پاک کردن باندهای سیاه از جامعه شد.لینک سخنرانی

سخنرانی توفیق محمدی در مراسم دومین سالگرد ترور سردشت عثمان در شهر گوتنبرگ سوئد

روز شنبه بعدازظهر ۵ پنجم ماه مه، به مناسبت دومین سالگرد ترور وحشیانه روزنامه نگار جوان و آزادیخواه و عدالتخواه به دست عوامل حاکمان جنایتکار جریان ملی ـ عشیرتی کرد ترور شد. مراسمهای با شکوهی در اکثر کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی برگزار شد، همچنین در اکثر شهرهای کردستان عراق اکسیونها و گردهمایهای اعتراضی برگزار شد. توجه این کلیپ سخنرانی به زبان کردی است و محل گردهمایی «خانه مردم» فولکت هوس در یرن توریت است. این مراسم گرامیداشت بسیار باشکوه از ساعت ۱۴،۰۰ تا ۱۷،۰۰ بعدازظهر برگذار شد، که بطور زنده نیز در شبکه اینترنت پخش میشد.

زنده باد آزادی و برابری ؛ زنده باد عدالت اجتماعی
توفیق محمدی
ماه مه ۲۰۱۲