تبریک به رفیق نودینیان و بدور از شادیهای گذرا

رفیق عزیزم نسان نودینیان
منهم پیوستنت به حزب کمونیست کارگری ایرانرا از صمیم قلب تبریک می گویم. البته بخاطر مشقله های روزمره متاسفانه کمی دیر است این تبریکم اما با همان شادی دیگرانی که تبریک برایت فرستادند دستت را می فشارم.
در این جور مواقع عموما دوستان فقط تبریک نامه می فرستند اما من از انجا که از این پیوستنها و جدا شدنها زیاد توی زندگیم دیدم دوست دارم کمی عمیقتر برایت بنویسم.
از تنه اصلی حزب کمونیست کارگری ایران که منصور حکمت پایه گذاشت همانطور که می دانی خیلی ها فردی یا گروهی جدا شدند . دو جدائی اصلی از این حزب کاملا محتوی سیاسی عمیق داشت. یکی جدائی سالهای ۹۹ و دیگری جدائی کوروش مدرسی و حزبی که اسمش را گذاشت “حزب حکمتیست”. بسیاری از آنها که از همان ابتدا توی سنت منصور حکمت بودند براحتی بدنبال هیاهوها و قیل و قالها و شانتاژها افتادند و دورانی مهم و طولانی از عمرشانرا از دست دادند و ایستادند پشت پرچمهای دیگر.
متلاشی شدن حزب حکمتیست بخش مهمی از تاریخ شکست “انشعاب” از حزب کمونیست کارگری ایران بود. بدنبال این شکست “حکمتیزم” هم تعدادی الان تبدیل شده اند به فعالین منفرد و نقطه سر خط تاریخ تکرار شده است.
این صحنه عمومی بخشی از تاریخ کمونیزم کارگری است و از دید من ، همه درس است برای فعالین کمونیست. این دوران را من و شما و دیگران دیدند و انتخابهای ما طبعا متفاوت بود. حالا توی این لحظه شما و من انتخابمان مجددا یکیست و این بسیار خوبست. اما من از اعلام خوشحالی خودم می خواهم جلوتر بروم و از شما عزیز بخواهم مقداری در مورد تجربه خودت بیشتر بنویسی . بیشتر برای نسل جوانی که گاها در مقابل خبر جدائی ها شوکه می شود و بدرستی نگران ازادیخواهی و برابری طلبی می شود بگوئی. چه شد که شما این حرکت جدائی و پیوستن را طی کردی. به نسل جوان ما بگوئی که خودت چه تجربه ای گرفتی و چه توصیه ای به اونها می کنی.
نسل جوان خصوصا نیاز دارد که سر در بیاورد از روانشناسی جدائیها و بهم پیوستنها. لابه های دیگرش را البته منکر نمی شوم که طبعا جدائی ها بخاطر سیاستهاست اما من فکر می کنم خیلی وقتها روانشناسی فردی و اجتماعی عامل است و ادعای جدائی های سیاسی فقط پوشش یا بهانه.
بد نیست شما از قول خودت از منظری که دیدی برای ما و نسل جوان توضیح دهی که تجربه شخصیت چیست. فکر می کنم با تجربه و خلوص نیتی که داری حتما از پس این وظیفه مهم بر خواهی آمد. زنده باشی و مجدد به تو بخاطر انتخاب درستت تبریک می گویم.

منابع دیگر:
نسان نودینیان: تشکر و سپاسگزاری!
http://rowzane.com/index.php/annonce-archiev/82-reports/9794-1391-02-16-12-58-23
شمی صلواتی: به رفیق نسان نودینیان
http://rowzane.com/index.php/annonce-archiev/82-reports/9770-1391-02-13-16-58-12
اصغر کریمی: به نسان نودینیان عزیز
http://rowzane.com/index.php/annonce-archiev/107-hezb/9771-1391-02-14-04-48-36
عبدالله اسدی: به نسان نودینیان عزیز
http://rowzane.com/index.php/annonce-archiev/82-reports/9772-1391-02-14-08-21-59
http://rowzane.com/index.php/annonce-archiev/107-hezb/9771-1391-02-14-04-48-36
سعید صالحی نیا: پاسخ به رفیق نسان نودینیان و درخواستش در مورد نبردن شعار حکومت انسانی به کنگره هفتم حزب کمونیست کارگری ایران (نوامبر ۲۰۰۹)
http://rowzane.com/index.php/articles-archiev/80-saeed-salehi/148-saees-s2nesan