گرامی باد اول مه روز جهانی کارگر

اول مه روز جهانی کارگر است. اول ماه مه روز جشن جهانی کارگران است. کارگران در این روز در سراسر جهان دست از کار میکشند. مراسم مستقل خود را بر پا میدارند، به جشن و سرور و شادی می پردازند و پیمان و همبستگی خود را تجدید میکنند. امسال روز جهانی کارگر در حالی آغاز میشود که جنبش طبقه کارگر وارد فصل تازه ای از مبارزات خود شده است. ما در حالی به استقبال روز جهانی کارگر میرویم که در ایران فریاد اعتراض و آزادیخواهی تمامی اقشار مردم اعم از کارگر،کشاورز،دانشجو،معلم،کارمند،به حکومت سرمایه داری در ایران روز به روز رساتر  و منسجم تر به گوش می رسد. امسال اول ماه مه در حالی برگزار میشود که ابعاد بی عدالتهایی که در ایران بوسیله رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی علیه طبقه کارگر و همه مردم اعمال میشود بوسیله تمام این اقشار آزاده و مبارز هر چند مشکل ولی همه گیر و متشکل در رسوا نمودن و افشا سیاستهای فریبکارانه این مزدوران اسلامی انجام می پذیرد. ابعاد این جنایات و بی عدالتی و خشونتهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی انچنان در هم آمیخته شده است که هر کدام از این ابعاد همچون تکیه گاهی برای ابعاد دیگر عمل کرده. در سه الی چهار سال اخیر این نظام فاشیستی اسلامی و مزدورانش حملات گسترده ای را علیه طبقه کارگر و پیشروان جنبشهای دیگر از جمله زنان، دانشجویان، جوانان، معلمان و غیره تشدید کرده است.

قداره بندان جمهوری اسلامی مردم مبارز را سرکوب و دستگیر و زندانی میکنند و نماینده گان مجلس دستور اعدام معترضین را صادر میکنند. فعالین طبقه کارگر، زنان و دانشجویان به بند کشیده میشوند و تحت شکنجه های روحی و جسمی شدید قرار میگیرند. و این در حالی است که شکنجه گران و قاتلان بیش از صدها هزار انسان تحت پی گرد بین المللی قرار نگرفته اند و هنوز دادگاهی از آنها باز خواست نکرده است. و ما روزانه شاهد دستگیری فعالین کارگری به دلایل واهی و پوچ هستیم. جوانان را به دار می آویزند و حملات رژیم نه از موضع قدرت که از سر درماندگی و ترس است. .جمهوری اسلامی که دیگر پا یگاهی در میان مردم ندارد از پایه انچنان متزلزل گردیده است که بعضا دچار عقب نشینیهایی گردیده است. در سال های گذشته علاوه بر افزایش اتحاد و همبستگی بیشتر کارگران فعا ل شاهد همبستگی چشمگیر کارگران و زحمتکشان ملیتهای مختلف ایران و همگام شدن مبارزات انان بودیم بطوریکه رزیم
جنایتکار اسلامی بنابر نا توانی بنیادیش در حل بحران های سیاسی،فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی نتوانسته است مانع مقاومتهای خود جوش و پر شور و مخالفتهای آشکار و پنهان اکثر کارگران و زحمتکشان در طول این چند سال باشد.

کارگران چه به شکل مشارکت در شوراهای کارگری و کارمندی و چه به صورت شرکت در فعالیتهای صنفی و سیاسی در تشکل های سیاسی و شرکت در مجامع عمومی برای مخالفت با سیاستهای رژیم اسلامی سرمایه داری با شرکت در اعتراضات و تظاهراتها و تحصنها مخالفت خود را با سیاستهای ضد کارگری و سرکوب گرانه رژیم اسلامی نشان داده اند. و این مقاومتها را تا رسیدن به خواستهای بر حق و انسانی خود ادامه میدهند. این در حالی است که با وجود گرایشات متفاوت، خواسته های پایه ای مشترکی دارندو تنها از طریق مبارزه متحد و سازمان یافته هر چه وسیع تر توده کارگران می توانند رژیم را واداربه عقب نشینی کنند. کارگران در روز اول مه به دور هم جمع میشوند تا اتحادی پایدارتر و منسجم تر پایه ریزی کنند تا این نظام وارونه و استبدادی اسلامی سرمایه داری را از ریشه براندازند. و مهر رهایی تمام کارگران و زحمتکشان بر مبارزات ازادیبخش مردم ایران را بر جسته کرد. پیش به سوی وحدت تمامی کارگران جهان بر علیه نظام سرمایه داری. زنده باد آزادی و برابری، زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی. همدوش با طبقه کارگر جهانی به استقبال این روز با شکوه بشتابیم.
زنده باد جنبش انترناسیونال
زنده باد اتحاد و همبستگی جهانی طبقه کارگر
غلام حسین صالحی کلای
آوریل ۲۰۱۲