اول ماه مه امسال نبرد انسان با سرنوشت است!

اول ماه مه روز جهانی طبقه کارگر در شرایطی فرا می رسد که جهان تحت سلطه نظام سرمایه داری بیش از هر زمان دیگری به عمیق ترین دگرگونیها نیازمند است. موج عظیم آزادیخواهی و انسان دوستی انقلابات تونس و مصر و لیبی و حرکت انسان دوستانه و به موقع ظاهرشدنِ ۹۹ در صدیها در مراکز مهمی از کشورهای غربی، معادلات اقتصادی و اجتماعی جهان را به هم زد و ماهیتِ انسان، امید به سوسیالیسم را باز گرداند. این امر مهم نشان از بیداری اقشار کارکن جامعه بشری دارد، جامعه ای که سالهاست با تبلیغات کرکنندۀ نظم نوین جهانی و پخش تصاویر درد آور آن در رسانه های بورژوازی بر بستر این نظم خود را نشان می دهد!
جامعه ای که زیر بارِ استبداد، استثمار،خواب کردنِ اذهان عمومی، بردگی و غارتگری، فقر و بیکاری صدها میلیون انسان گرسنه، جنگهای تحمیلی، منطقه ای و بعضاً داخلی، نژادپرستی و سرکوب شدید اعتراضات اجتماعی بر خود می پیچد.
این شرایط ضد انسانی فقط و فقط در وسیع ترین اتحاد و همبستگی نیروی عظیم کارگران و زحمتکشان، برای درهم کوبیدنِ این سیستم استثمار و بردگی میسراست. با این وجود، طبقه کارگر امروز به عنوانِ نمایندۀ کل جامعه مطرح می شود و داد خواهی خود را علیه اقلیت یا بخش کوچکی از جامعه (بورژوازی)مطرح می نماید. بخصوص نسلِ جوان و نسل کارکنِ امروز نمی تواند شرایط سیاه و دوگانۀ امروز را هم چون دردی شدید بر بدنِ خود تحمل کند. بنابر این مسائل، امروز سر نوشتِ ۹۹ در صد از انسانهای کرۀ زمین با سر نوشت طبقۀ کارگر عجین شده است.

کارگران وزحمتکشان سراسر جهان،
باید با صفوفی فشرده با اعتصابات گسترده و پیگیرانه در جهت بدست آوردنِ حقوق طبقاتی خویش و در هم کوبیدن زنجیر استثمار و مسائل ذکر شدۀ بالا به پا خیزید و این بربریّتِ سرمایه داری را به تاریخ دوران توحش انسان وصل کنید و جامعۀ انسانی شده را بر ویرانه های آن بنا بنهید. اول مه امسال با ویژگیهای آن، با تلاش برای معاش و حفطِ موقعیتِ انسان شروع این تاریخ است.
زنده باد اول ماه مه . زنده باد انسانیت. زنده باد سوسیالیسم .

محمدامین کمانگر. ۲۱ آوریل ۲۰۱۲