بمب اتمی‌ ، پاسخی به مقاله بیژن بهزادی

جناب بهزادی ، نکات صحیحی را در رابطه با مسائل آمریکا ، رژیم صهیونیستی و .. را مطرح کرده‌اید . اما نکات مهمی‌ در مقاله شما با کمبود روبرو میباشد که لازم می‌دانم بدانها اشاره کنم .

۱ – اولا رژیم اشغالگر فلسطین قدرت و جرات حمله به ایران را ندارد . ثانیا ، حکومتی مستقل نبوده بلکه تنها یک پایگاه نظامی غرب در خاورمیانه‌ است که در جهت منافع امپریالیست‌های غربی و صهیونیستها عمل می‌کند .

۲ – با نکته دوم شما کاملا موافق هستم .

۳- نکاتی‌ را که مطرح کرده‌اید نه صحیحیح است و نه دلیل و اثباتی برای آنها آورده‌اید . “ایران چهار نعل به دنبال بمب اتمیست ” ، تبلیغاتیست که امپریالیستها و صهیونیستها در چندین سال گذشته و بطور مداوم برای فشار و تحریمهای ضدّ انسانی‌ هرچه بیشتر علیه مردم ایران بکار میبرند . شما بعنوان یک مبارز ضدّ امپریالیست و صهیونیست و طرفدار توده‌‌های خلق ایران نباید به همان تبلیغات دامن زده و به مقاصد آنها کمک کنید .یک تحلیلگر چپ مسول است که برای گفته‌های خود سند و مدرک بیاورد . برعکس گفته شما جمهوری اسلامی به هیچ وجه نمی‌خواهد موضوع سلاح هسته‌ای باقی بماند زیرا این تنها بهانه ایست که تحریمها ادامه پیدا کرده و سختتر میشوند .مساله مقایسه با اسرائیل هم کاملا بی‌ پایه و اساس است ، زیرا اسرائیل بخوبی میداند با تایید داشتن بمب اتم توجه همه جهانیان را به خطر این رژیم و چگونگی‌ بدست آوردن این سلاح و همچنین افشای رژیمهای امپریالیستی در زیر پا گذاشتن تمام قوانین N P T و همکاری با آن رژیم ، جلب خواهد کرد و شرایط را برای پایین آوردن فشار بر دیگر کشورها بویژه در خاورمیانه فراهم خواهد آورد .

بمب هسته‌ای سلاحی دفاعیست و داشتن آن هر کشوری را در مقابل حمله دشمنان خارجی‌ مصون مینماید . اما این فرضی‌ کاملا نادرست است که آنها را در مقابل انقلاب و مبارزات خلقها نیز در امان نگاه می‌دارد . تنها دارودسته‌هایی‌ چون رجویها ، سلطنت طلبها ، تقواییستها و … از اتمی‌ شدن ایران در هراسند زیرا دیگر جدا از توده‌ها و با تکیه به امپریالیستها و صهیونیستها قادر به سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی نمی‌باشند .

۴-رژیم اسرائیل بخشی از سیستم آمریکاست و میتواند از شیوه‌های سیاسی لابیگری آن بهره گیرد . اما این در رابطه با کشورهاییکه در تضاد منافع با هیئت حاکمه آمریکا میباشند صدق نمیکند .

۵-اپوزیسیون چپ انقلابی نه تنها در خواب نیست بلکه با هشیاری کامل مسائل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و توده‌های خلق را آگاه مینماید . کنفرانس استانبول باید به مردم جهان روشن کند که مساله اتمی‌ ایران بهانه‌ای ساختگی و بی‌اساس است و می‌باید محکوم شود و به تبع آن تمام تحریمهای ضدّ انسانی‌ علیه مردم ایران از میان برود .

۶- تنها دلیلی‌ که جمهوری اسلامی توانسته فقر و مشکلاتی را که مردم ایران دست بگریبان آن هستند ، به گردن امپریالیستها بیاندازد ( که البته مقدار زیادی از آنهم بخاطر تحریمها صحیح است) ، بدرستی بخاطر عملکرد امپریالیستها و صهیونیستها است و وظیفه نیروهای انقلابیست که با محکوم کردن و کوتاه کردن دست آنها از مسائل داخلی‌ ایران ، حربه و بهانه جمهوری اسلامی را خنثا کنند

در انتها ، جناب بهزادی شما هیچ راه حل و عملکردی در مقابل نیروهای انقلابی و توده‌‌های مردم قرار نداده اید . هر مقاله‌ای می‌باید در عین اشاره به واقعیات ، راه حل تغییر و از میان بردن آنها را نیز بازگو کند .

با امید به کوتاه کردن دست امپریالیسم و سرنگونی جمهوری اسلامی

فرهاد منش

۳۱ فروردین ۱۳۹۱

۱۸ آوریل ۲۰۱۲