قتلهای ناموسی به استناد قانون و شریعت اسلامی و راه رهایی

از مدتها پیش تصمیم داشتم که با اشاره به ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامی یک یادوری به آنهایی که با خشونت ناموسی مخالفت می کنند اما با تمام قد در دفاع از حکومت اسلامی و احکام شرعی و عرفی آن در خدمت نجات اسلام بر می آیند چند کمله ای بنویسم اما اتفاقات دنیای اطراف آنقدر ذهنم را مشغول به خود می کرد که این مسئله را به فرعی جلوه می داد. 
در هر حال امروز خبری توجه ام را جلب کرد و به یاد این نوشته نیمه تمام افتادم. ” پدر و مادر دختر خود را که به خاطر علاقه به یک پسرکه قصد فرار از خانه را داشت، کشتند.”
کشتن انسانها به هر دلیل یک عمل شنیع و ضد انسانی است اما انسانها در شرایطی دست به قتل می زنند ولی بلافاصله پشیمان می شوند. اما وقتی سالانه تعداد زیادی از زنان و دختران و حتی مردان توسط افراد خانواده خود با برنامه ریزی قبلی و تحت عنوان ناموس و ناموس پرستی به قتل میرسند، قتل عمد انجام شده است.

در کشور اسلام زده ایران حاکمان جنایتکار و آدم کش برای اشاعه این نوع آدم کشی و ترویج و نهادینه کردن آن قانون لازم را به تصویب مجلس فرمایشی خود رسانده اند. در اینجا علاوه بر ذکر قانون مورد نظر اشاره ای به احکام شرعی و روایات خواهم داشت.
۱٫ ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامی
هر گاه مردی همسر خود را در حال زنا با مرد اجنبی مشاهده کند و علم به تمکین زن داشته باشد می تواند در همان حال آنان را به قتل برساند و در صورتیکه زن مکره باشد فقط مرد را میتواند به قتل برساند. حکم ضرب و جرح در این مورد نیز مانند قتل است.

۲٫ آرای فقها
علاوه بر روایاتی که از امامان و افراد صدر اسلام دال بر اثبات این قانون ذکر شده در برسی کتابهای فقهی مشخص میشود که جواز قتل زن و مرد اجنبی در حال زنا توسط شوهر اولین بار در کتاب شیخ طوسی مطرح شده و پس از او محقق حلی در کتاب نکتالتهایه این موضوع را بیان کرده است. در کتاب شرایع الاسلام و در مسایل ملحق به زنا این حکم بیان شده. افراد دیگری همچون شهید اول در کتاب دروس خود و شهید ثانی نیز این چنین حکمی را صادر کرده اند. علاوه بر این افراد آیهّ الله های ایران نیز به این مسئله پرداخته و دلائل و جوار قتل انسانها را صادر کرده اند . مشهور ترین آنان آیهّ الله خمینی است که در کتاب تحریر الوسیله مسئله ۲۸ این کتاب صریحاً چنین قتلی را تجویز کرده است.
با توجه به موارد فوق مشاهده میکنیم که از صدر اسلام تا کنون مجوز قتل انسانها توسط ایدئولوژی اسلامی صادر شده و رژیم ضد انسانی جمهوری اسلامی هم در رشد و بازتولید پیاده کردن ستم بر زن نقش کلیدی ایفا می کند. رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی بیش از ۳۳ سال است که علاوه بر کشتن انسانهای آزادی خواه ودگراندیش، قتل، نیستی ، نابودی، خون وخون ریزی را قانونی و نهادینه کرده تا جائی افراد جامعه این عمل شنیع را جزئی از حقوق فردی و اجتماعی خود بدانند. در همین رابطه رژیم ضد انسانی و ضد زن ایران، از طریق نهادهای زیر دست و تحت کنترل خود از جمله آموزش و پرورش وسائل ارتباط جمعی، سعی در اشاعه فرهنگ کشتن و قتل زنان تحت نام مبارزه با ” بی بندوباری و غرب زدائی” در میان جامعه دارد.
از اینرو، مبارزه با مردسالاری و پدرسالاری فقط یک وجه این مبارزه شبانه روزی ما با زن ستیزی است. وجه دیگر این مبارزه تلاش برای دست یابی به حکومتی است که جدایی دین از دولت و نهادهای آموزشی را تطمین کند. ما اجازه نداریم به مذهب صرفا بعنوان یک امر خصوصی نگاه کنیم. ما برای رهایی از اختاپوس مذهبی که با هزاران دست و پای خود مشغول سازماندهی تفکرات مذهبی و عقب افتاده می باشد، می جنگیم!

نادر رضانژاد

منابع و ماخذ :
۱- کتاب قانون مجازات اسلامی
WWW.LAWSTUDY.IR سایت
۲-وبلاگ انجمن علمی فقه و حقوق (وبلاگ انجمن علمی فقه و مبانی حقوق اسلامی پردیس قم دانشگاه تهران )
www.feghepooya.blogfa.com
http://feghpooya.blogfa.com/post-23.aspx