تف سربالای آمریکایی !

چند روز پیش خبری چند منظوره دررسانه ها منتشرشد که خیلی بوق زد ! ابتدا بخشی ازخبر…..

سیمور هرش کارشناس سیاست خارجی امریکا در گزارشی درنشریه نیویورکر می‌نویسد که «سرفرماندهی مشترک عملیات ویژه» آمریکا از سال ۲۰۰۵ آموزش تعدادی از نفرات سازمان مجاهدین خلق را در یک مرکز آموزشی در مناطق کوهستانی شمال ایالت نوادا شروع کردند. این مرکز آموزشی در گذشته‌های دور برای انجام آزمایش‌های هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت و با اقدامات امنیتی بسیار شدیدی از آن محافظت می‌شود.

هرش می‌نویسد به نظر می‌رسد که آموزش نفرات مجاهدین خلق در این اردوگاه نظامی به فاصله کمی از شروع ریاست جمهوری باراک اوباما خاتمه یافته است……

http://www.newyorker.com/online/blogs/newsdesk/2012/04/mek.html
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2012/04/120406_hersh_mek_training.shtml

من از ۲ منظور به این خبر میرسم.اول اینکه خبرواقعی نیست ودرکادریک جنگ تبلیغاتی باید دیده شود.مشابه همان خبری که مدتی قبلترتوسط یک مقام امریکایی منتشر شد مبنی براینکه انفجارقبرامام رضا کارمجاهدین بوده است……..درحالی که خود حکومت اسلامی درسگ دعواهای درونی و درزمان خاتمی رسما گفته بودند که آن انفجارکارسعید امامی بوده است برای بد نام کردن مجاهدین..! نکته ظریف دراین جدال تبلیغاتی درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری امریکاست واشاره هرش به این نکته است که: آموزش نفرات مجاهدین خلق در این اردوگاه نظامی به فاصله کمی از شروع ریاست جمهوری باراک اوباما خاتمه یافته است…

دوما اینکه خبر درست است که دراین صورت هیچ چیز عجیبی نیست . مجموعه دولت ایالات متحده با همه جناحها و احزابش؛ درطبیعتش این است . یعنی با همه تروریستهای خوب و بد ؛ رسما و شرعا کارمیکند و اسمشان هم درلیست خودش میگذارد . با حکومت اسلامی به عنوان پدرخوانده تروریسم جهانی درنشستهای مخفی و علنی شرکت میکند . چند هفته قبل از واقعه ۱۱ سپتامبر زیرپای نماینده طالبان فرش سرخ رسمی درواشنگتن پهن کردند و درعراق هم با نیروهای مجاهدین به عنوان تروریست های مثبت؛ سیاست خط موازی رهبرعقیدتی را به مدت یک دهه حمایت کردند ! همین الان هم کوفی عنان با یک تروریست زشت ( بر وزن جوجه اردک زشت ، احمدی نژاد ) نشسته است ….

رهبری مجاهدین هم خودش رسما تنوری سیاست خط موازی با دولت امریکا رااعلام کرده بود : کلیه همکاریهای سیاسی؛ نظامی ؛ امنییتی با صاحب خانه جدید درعراق ( امریکا ) مشروع است ! زمانی خانم بطول رجایی عضو ارشد شورای رهبری مجاهدین هم به من درزندان اشرف گفت : به دولت امریکا اطلاع داده ایم؛ حاضریم همین امروز عراق را ترک کنیم ؛ فقط یک زمین قرارگاه درامریکا بدهید تا با رژیم مبارزه کنیم و اینا….حالا از اونجا به اونجا چطوری…؟! بماند .

بنابراین دیگراهمییت ندارد که هرش حتی اسامی چند مجاهد خلق با وزن و قد و جنسیت راهم میداد ! پدیده ای ایدئولوژیک و ارگانیک ، به نام سازمان مجاهدین با مسئولیت کامل یک راس خلیفه نوین به نام “رهبرعقیدتی ” سالیان است که جبرا یا قلبا از طرف همه……. به ارباب بی مروت دنیا ؛ تعهد اخلاقی و سیاسی داده است که همه رقمه غلام حلقه به گوش باشد اسمش هم سیاست خط موازی با صاحب خانه جدید است ! اینکه محلش صحراهای عراق باشد یا نوادا یا فاکس نیوز…. و یا صحرای سینا و یا ایران…..اندازه اش بزرگ باشد یا کوچک….جنسش اتمی باشد و یا هسته ای….در زمین سیاست جدی ؛ اشاراتی کودکانه است که آدم بالغ را به ولگردیهای سیاسی دچارخواهد کرد !

دولت ایالات متحده وقتی تن به چنین انعکاساتی میدهد و تمام تناقضاتش را هم مثل تف سربالا با جان و دل میپذیرد ؛ حتما دلایل سود آوری دارد . والا میدانند که همزمان با هرگونه تاثیرگذاری سیاسی ، درانعکاس چنین خبرهایی ؛ خودش هم زیرسوال میرود که چرا با انواع تروریستها با طعمهای مختلف اینگونه حشرونشردارد ؟ درچنین مواقعی دولت ایالات متحده نمی تواند به پرستیژی متعهد باشد ؛ چون اساسا قانون منافع و… دردنیای سیاست برای دولت امریکا ؛ پرستیژ و پرنسیب ندارد و نمی شناسد !

پذیرش ساده لوحانه چنین خبرهایی بدون رفتن به لایه های زیرین ؛ ما را به نتایج مضحکی میرساند ! اینکه دولت امریکا و حکومت اسلامی ورهبری مجاهدین و بقیه های جانوران دولتی و ایدئولوژیک ، خیلی راست میگویند و خیلی ناز و مامانی هستند ! تمام جنگهای ابلهانه و ضد بشری دولت امریکا درجهان به خاطردموکراسی و آزادی بوده است…حکومت اسلامی درایران آزادترین سیستم جهان است…همه میتوانند و باید اونجا بد باشند یا اینجا خوب باشند…همزمان با ورود سیمون هرش ؛ یک هیئت جانور امریکایی با سرپرستی جان بولتون که زمانی معاون وزیرخارجه دولت امریکا بود ( یعنی خوب حالیشه ) سینه زنان وارد شد و مراسمی را برای بزرگداشت “شهیدان” فروغ اشرف ( قربانیان وکشته شدگان حملات نیروهای عراقی به زنداییان اشرف) را گرامی داشت. یعنی جلاد خودش میکشد و خودش هم مراسم و بزرگداشت میگیرد و رهبری مجاهدین هم سوت میزند وشیهه میکشد وتشکرمیکند ! به این صحنه خوب نگاه کنید تا متوجه شوید که دراین کارزار صرفا تبلیغاتی سیمون هرش کیلو چند است !؟

رهبری مجاهدین به عنوان یک تفکرایدئولوژیک درزمین سیاست ؛ قطعا قدرت تخریب توحیدی بالایی میتواند داشته باشد ؛ ولی بیشترازعملکرد تخریبی دولت ایالات متحده درسطح جهانی وحکومت اسلامی در سطوح داخلی ومنطقه ایی نیست . چون “خوشبختانه…درحاکمییت تک توحیدی مد نظرخودشان ؛ نبودند و نیستند و نخواهند بود … شما ” سیاسیون مثلا فهیم “، بزرگ ، باهوش ، با اراده ، قوی ، غیرتمند و خیلی چیزهای دهن پرکن خفن هستید ! فقط یک اشکال کوچک دارید ، آن هم اینکه از تمامی علوم رایج ؛ تنها تاریخ را فراموش میکنید یا اصلا بلد نیستید … ،که اونم نتیجه پیری ماموت نشان است….

اسماعیل هوشیار
۱۲٫ آپریل. ۲۰۱۲