خمینی :خداهم کارگره ، احمدی نژاد:پیامبران هم خبرنگارند

منوچهراسدبیگی (بابک حکمت)
سالها پیش خمینی در روز کارگر گفته بود: همه کارگرند ،خدا هم کارگره . و اخیرا احمدی نژاد در روز خبرنگار گفت:مأموریت خبرنگاران از جنس کار پیامبران است . این نوع به اصطلاح سخنان نغز و کلمات قصاررا از سوی سردمداران حکومت اسلام سیاسی در مورد روز زن ، کارگر ، دانشجو ، معلم ، کودک ، پرستار ،خبرنگار ، قلم و… بسیار شنیده ایم . در حالی احمدی نژاد  دربازدید ازایرنا به خبرنگاران تبریک می گفت که ،ایران بزرگترین زندان روزنامه نگاران در خاورمیانه شناخته شده ! فقط در ماه قبل دو روزنامه و یک خبرگزاری تعطیل شده چندین روزنامه نگار زندانی شده اند ! عدنان حسن پور و هیوابوتیمار منتظر اعدامند!

اسلام سیاسی خود مشکل زا و باعث ومروج جهل ، عقب ماندگی ،استبداد و اختناق است .در طول حکومتش در این سه دهه شاهد قتل عام زندانیان سیاسی ، ترور ، اعدام ، زندان و شکنجه بسیاری از فعالان سیاسی ، حقوق بشری ، کارگری، دانشجویی و زنان  بوده و هستیم . رژیم اسلامی ، بارها و بارها چهره  ضد انسانی خود را بصورت عریان بنمایش گذاشته و از این نظر گوی سبقت را از همه همپالکی هایش ربوده است . با این وجود، هیچگاه  از تحریف حقایق ، دروغگویی ، شعارهای توخالی مذهبی و غیر آن  وتحمیق مردم دست بر نمی دارد وسعی دارد به هرمقوله ای رنگ و بو ومهر اسلامی بزند . نمونه اش برخورد با روزها و مناسبتهای خاص است، وقتی خمینی گفت همه کارگرند ، خدا هم کارگره ، می گوید طبقه کارگر و سرمایه دار وجود ندارد ! همه دارند کار میکنند ! پس کارگر و روز کارگر یعنی چه!  سرمایه دار که سهل است خود خدا وآخوند هم کار میکند ! یعنی استثمار کارگر وجود ندارد ! مطمئنا منظورش این نبوده که خداهم(چون کارگره) استثمار میشود!!          

     هریک از روزها و مناسبتهای جهانی پروسه و تاریخی داشته که در سطح جهان مورد قبول اکثر ملل و دولتها قرار گرفته واقشار،اصناف و مردم در این روزها با هماهنگی و همبستگی بین المللی میتوانند از وضعیت ، پیشرفت ها ومعضلات یکدیگر در سطح جهان آگاه شوند ،اهداف مورد نظروجهانشمول خود را تبلیغ و پی گیری کنند ،در مبارزات مشترک به هم کمک و یاری رسانده ، پشتیبان هم باشند و… قصد وموضع رژیم دربر خورد با هر یک از مناسبتها و روزهای خاص این است که آنرا از اصل خود دور و بی اثر کند . لذا با چسباندن خدا ، محمد ، فاطمه ، زینب ، فلان امام ،خمینی ،مطهری ، رجایی و…به آنها و با ایراد سخنان مذهبی ونقل آیه ، حدیث و روایت وتبلیغات خاص ، سعی دارند این مناسبتها را تا جایی که بتواند اسلامی ، حکومتی کنند  یا برایش معادل مذهبی وطنی بسازند، یا وابسته به نهادهای دولتی ، فرمایشی ، محدود ،کلیشه ای ، سطحی وبی اثرش کنند. ازمسیر اصلی ، از جنبه مبارزاتی و اعتراضی  منحرفش سازند . ویا بصورت قانونی وغیر قانونی برسمیتش نشناسند ، از برگزاری ودامنه اش به هر وسیله و بهانه ای جلوگیری کنند .                                 

      هرمناسبتی  از این دست ، وقتی اسلامی و دولتی شد ،با تلاوت قرآن آغاز میشود ،مقامات روحانی و مکلا به سخرانی می پردازند، پس از نقل قول ازقرآن ، احادیث ، روایات از بزرگان دین و مقام ولایت ،واکثرا بی ارتباط با موضوع ، قولهای اجرا نشده قبلی را تکرار میکنند، برخی سوالات تکراری ویا جدید را فقط یاد داشت میکنند ، اگر کسی دل به دریا زد ، صدایش بلند شد و خواست دستی را رو کند وکسی یا چیزی را نقد و زیر سوال ببرد ، هرچه زودتر خفه اش کرده و هدایتش می کنند به آنجا که نباید ، با صلوات ، اینشاالله و ماشاالله گفتن ،با مداحی ، شعر و موسیقی سنتی ، مجلس ادامه پیدا میکند،  به چند نفر مدل و نمونه اسلامی  با مارک حزب الهی جایزه می دهند ، گل ، شیرینی وشربت پخش میشود وشاید هم با یک تأتر اسلامی مسخره تمام شود !  وقتی اسلامی و دولتی شد ، از یک طرف فعالین کارگری و دانشجویی  ، معلمان و زنان ، جوانان وآزادیخواهان ،روزنامه نگاران و اهل قلم دستگیر و توهین و شکنجه و اعدام میشوند .                                                 
       از طرف دیگر (( روز جهانی اتحاد و همبستگی کارگران))  در اول ماه مه میشود (( مراسم جشن کارگر)) و کارگران باید: ایجاد سازمانها ، احزاب ، تشکلات مستقل و علنی خود، حق اعتصاب ، راهپیمایی واعتراض، ،کاهش ساعات کار طولانی ،نداشتن مرخصی سالانه ، قراردادهای موقت ، غیر رسمی وظالمانه کاری ، به بهانه های مختلف اخراج ، تبعید و زندان شدن ، و صدها مشکل اقتصادی ، سیاسی وکاری خود را کنار بگذارند ،چرا که اسلام برای کارگر ارزش بسیار قائل است !و محمد بر دست کارگران بوسه میزده!!                                 

      وقتی اسلامی شد،  کسب علم و دانش چنان مهم میشود که محمد گفته تا چین باید بدنبالش رفت! اما دانشجویان باید گزینش شوند ، درخوابگاه مورد حمله وحشیانه قرارگیرند ،نشریاتشان بسته شود ، ستاره دار ،تعلیق ،محروم ازتحصیل و اخراج شوند ، کتک بخورند ،تحقیر ، توهین ، بازداشت ، شکنجه و اعدام شوند      
     وقتی اسلامی شد، بجای روز ۸ مارس(( روز همبستگی زنان در سطح جهان)) ،میشود روز زن و مقام مادری در تاریخی دیگر! بهشت زیر پای مادران قرار می گیرد ! زینب و فاطمه الگوی زنان ودختران می شوند !  خواسته های مترقی وآزادیخواهانه زنان ،ستم بر زن موقوف ، نه به آپارتاید جنسی ،  نه به حجاب و پوشش اجباری ، نه به قوانین و احکام ضد زن قرآن و شریعت باید برود کنار ،تا حاجیه خانم ها بیایند و در باب حجاب و عفت و شخصیت زهرا و زینب هزار و چند صد سال پیش ،اما در جهان امروز سخن گویند !                          
      وقتی اسلامی و دولتی شد ،  روز پرستار(  فلورانس نایتینگل و امثال او به کنار) می شود روز میلاد زینب ، چرا که  پرستار زین الابدین بیمار بوده ، پرستار نهضت و انقلاب حسینی بوده ، پس روز جهانی پرستار،  مشکلات کاری ، معیشتی ،کمبود دستمزد ، مشکلات سیاسی  و اجتماعی خود را کنار بگذارید ! چرا که شما فرشتگان روی زمین هستید (البته محروم ،دردمند و تحت ستم ) و الگوی شما باید زینب کبری باشد .              

   وقتی مناسبتها اسلامی و حکومتی شد ، د