زندگی کارگران در ایران

یکی از مقامات بلندپایه رژیم اسلامی در میان کارگران به نام علی دهقان کیا که عضو هیأت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران است، اخیرا اعتراف کرده که “۷۰ درصد کارگران با کمتر از ۵۰ درصد خط فقر زندگی می‌کنند” و در ادامه می گوید نرخ سبد هزینه خانوار کارگری یک میلیون و ۵٠٠ هزار تومان است. خواننده محترم در نظر داشته باشد که این سبد هزینه خانوار کارگری که ایشان می گوید، یک رقم رژیم پسند است و کوچکترین ربطی به آمار واقعی که در آن جامعه بر همگان روشن است، ندارد. پروین محمدی، عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، حدود یکی دو ماه پیش گفت که خط فقر در ایران بیش از ٢ میلیون تومان است. و این تازه دو ماه پیش بود و با وضعیت بحرانی ای که گریبانگر رژیم اسلامی و کل اقتصاد ایران است، از آن زمان تا بحال باید حداقل ۵٠٠ هزار تومان دیگر را بر آن افزود. همین علی دهقان کیا در همان خبر اعلام می کند که به دلیل پرداخت نشدن یارانه ها به واحدهای تولیدی، تعداد بسیار بیشتری در حال ورشکستگی هستند و این یعنی بیکاری باز هم بیشتر کارگران. این وضعیت مملکتی است که رئیس جمهور اسلامی آن ادعا کرده بود که بیکاری در حال ریشه کن شدن است که در عرض یکی دو سال آینده همه دارای مسکن خواهند شد، که در این مملکت کسی گرسنه سر بر بالین نمی گذارد! و در عین حال مملکتی است که رهبر روحانی آن اعلام کرده بود سال گذشته سال جهاد اقتصادی است و سال پیش رو هم باز سال یکی از این چرندیات اسلامی خواهد بود.
با این همه آنچه را که علی دهقان کیا اعتراف کرده، گوشه ای از واقعیتی است که کارگران در ایران با آن درگیرند: زندگی حداقل ۵٠ درصد زیر خط فقر. این اعترافی است به کارگرانی که رژیم دارد به مرور زمان فرزندانشان را به ورطه نابودی می برد. که باید متشکل و متحد شد و این رژیمی که برای کودکان شما برنامه های بسیار شومی در سر دارد را سرنگون کرد.
با تمام وضعیتی که رژیم برای کارگران بوجود آورده است، اما کارگران می توانند امسال با اول ماه مه، که فراخوان جهانی آن اعلام شده است، بر پیکر پوسیده و لرزان جمهوری اسلامی ضربه کاری و چه بسا نهایی را وارد کنند که هم خود و خانواده های خود و هم بقیه جامعه، از جمله جوانان و زنان را از این رژیم نکبت و وحشت خلاص کنند. هر روزی که این رژیم بیشتر عمر کند، یک روز بر بدبختی و نکبت آن جامعه اضافه شده است. هر روزی که چشم به ایران زیر سیطره حکومت وحشی های اسلامی باز می گشاییم، روز دیگری را تباه کرده ایم و به خود و کودکانمان ظلم مضاعفی کرده ایم.
٣ آوریل ٢٠١٢