فاشیسم جمهوری اسلامی، ناسیونالیسم ایرانی، علیه کارگران وشهروندان افغانستانی

فاشیسم جمهوری اسلامی، ناسیونالیسم ایرانی، علیه کارگران وشهروندان افغانستانی
(در افشای برخورد فاشیستی مقامات ایران به شهروندان افغانستانی در روز سیزده بدر)

مسئولان ستاد سفرهای نوروزی جمهوری اسلامی در شهر اصفهان ورود شهروندان افغانستانی مقیم ایران را به “پارک کوهستانی صفه” ممنوع اعلام کردند. مسئولان این حکومت سی دهه جنایت و بانی اول عدم امنیت و رفاه مردم در اوج وقاحت رفتار فاشیستی خود را تحت عنوان”ایجاد امنیت و تامین رفاه بازدید کننده ها” توجیه کرده اند. برخورد تحقیرکننده و تبعیض آمیز نه تنها به شهروندان افغانستانی که به کل طبقه کارگر، به زنان، به نسل جوان و به هر کسی که با دو جنبش ضد انسانی کثیف “پان ایرانیسم” و “اسلامی “مسئله داشته و دارد به قدمت تاریخ این دو جنبش بورژوائی حاکم بر ایران وجود داشته است.
اشتباه است که این رفتارهای نژادپرستانه را صرفا ویژه جمهوری اسلامی دانست. سیاست و اعمال شوینیستی ناسیونالیسم عظمت طلب ایرانی تاریخ خونینی دارد و به همراه اسلام آن از جمله نوع شیعه گری اش از اجزاء تاریخ حاکمیت سرمایه داری چه در قالب پادشاهی و چه اسلامی آن بوده است. فاشیزم جمهوری اسلامی با تمام وحقاحتش اساسا از این جنبش ارتجاعی و پایه داربورژوازی ایران مایه و نیرو گرفته و میگیرد. ناسیونالیسم و فاشیزم پرچم جنبش های است که همواره هدفش به انقیاد کشیدن بخش بزرگی از جامعه در جهت تامین منافع سرمایه تحت حاکمیت ناسیونالیسم ایرانی در دوره ای و اسلامگرای در این دوره تداوم داشته است.
شرط اول جدیت در مبارزه با اعمال فاشیستی امروز جمهوری اسلامی در برخورد فاشیستی به کارگران و شهروندان افغانستانی مقیم ایران مبارزه با کلیت و موجودیت این جنبش ناسیونالیستی و فاشیستی و ضد انسانی است. دفاع از حرمت شهروندان افغانستانی با طرد و انزجار از این فرهنگ و جنبش ممکن میگردد. جمهوری اسلامی با وجود اسلامی بودن حاکمیت و قوانینیش، به عنوان نماینده امروزی بورژوازی ایران سمبل سیاسی -آرمانی و ایدئولوژیکی بخش مهمی از جنبش بورژوا ناسیونالیست و فاشیستی در ایران است.
جمهوری اسلامی اما رکورد رفتار فاشیستی علیه شهروندان افغانستانی را شکسته است. رفتار ضد انسانی با کودکان افغانستانی و ممانعت از ورودشان به مدارس، ندادن شناسنامه به آنها حتی اگر یکی از والدینشان “ایرانی” باشد، دادن مزد به مراتب کمتر از حد ناچیز کنونی به آنها و انواع سوء استفاده و اعمال سیاست تفرقه افکنانه سرمایه داران در راستای استثمار شدیدتر نیروی کار ارزان کارگران “افغانی” ، اخراج اجباری، انگشت نگاری و قرنطینه در مرزها و داخل کشور، مجرمسازی جمعی آنها در رسانه ها تحت عنوان، “به کودک تجاوز کرده اند”، “دزدی کرده اند”، “قاتل هستند” و موارد مشابه که تنها تفاوتش با دوره هیتلر نبود کوره های آدمسوزی است.
بیش از نود درصد این پناهندگان برای امرار معاش به محیط کار روانه میشوند. شرایط کار و زندگی کارگران افغانستانی در ایران به مراتب از استانداردهای موجود پائین تر و غیر انسانی تر است. این کارگران ناامنی کامل سیاسی و بی حقوقی اقتصادی دولت بورژوازی ایران از یک طرف و ناسیونالیسم ایرانی و ضد افغانی از جانب دیگر قرار دارند. شهروندان افغانستانی ساکن در ایران بخش لاینفک جامعه و طبقه کارگر در ایران هستند. کارگران کمونیست، طبقه کارگر ایران، کل جنبش آزادیخواهی و ضد جمهوری اسلامی و ضد فاشیسم ایرانیگری هر نوع تحقیر و تهییج فاشیستی علیه کارگران افغانستانی را تعرض علیه انسانیت و تلاش برای تفرقه افکنی در صفوف طبقه کارگر ایران میدانند و برای متوقف کردن و پایان دادن به آن قاطعانه مبارزه میکنند.
حزب کمونیست کارگری حکمتیست در شرایطی که جمهوری اسلامی و جریانات راست و فاشیستی به تحریک علیه کارگران و شهروندان افغانستانی دامن میزنند، مبارزه علیه فاشیسم ضدافغانی در ایران در هر رنگ و پوششی را وظیفه تخطی ناپذیر خود میداند و همه فعالین کارگری و کمونیست را به شرکت در این مبارزه فرامیخواند. صفوف حزب ما صفوف سازمانیابی مبارزه طبقاتی کارگران افغانستانی علیه جمهوری اسلامی و کلیه جریانات فاشیستی ناسیونالیستی و اسلامی است. پایان دادن قطعی به این تبعیض و تحقیر و نابرابری در گرو سرنگونی جمهوری اسلامی، رسوا و منزوی کردن جنبش ارتجاعی ناسونالیسم ایرانی و دستیابی به یک نظابم آزاد، برابر و سوسیالیستی است.
١۶ فروردین ١٣٩١
۴-۴-٢٠١٢