ما فاشیست نیستیم

سیزده‌ به‌در امسال، به برکت حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی، لکۀ ننگ دیگری به تاریخ معاصر ایران اضافه شد.
روز جمعه ۱۱ فروردین، احمدرضا شفیعی، یکی از مزدوران رژیم که بعنوان “مسئول کمیته انتظامی ستاد تسهیلات سفر اصفهان” معرفی میشود اعلام کرد که این کمیته با همکاری پلیس و اداره اماکن در روز ۱۳ فروردین از ورود شهروندان افغان به پارک کوهستانی صفه جلوگیری می‌کنند.
این توهین، این اقدامِ پست و این بی آبروئی و این اعمال فاشیسم در روز روشن اگر مورد اعتراض و محکومیت شدید هریک از ما قرار نگیرد، تک تک ما را تا درجۀ حقیر یک فاشیست تنزل میدهد.
جامعۀ آلمان پس از فجایع حاصل از حاکمیت نازیها که قتل میلیونها انسان را در پی داشت، سالهاست که در مقاطع مختلف تحصیلی این کشور به پدیده ای به عنوان “گناه جمعی آلمانها” (German collective guilt) میپردازد.
مضمون این مبحث بررسی تاریخی و جامعه شناسانه میزان تعهد، مسئولیت و وظیفۀ افراد جامعه در حین ارتکاب جنایت از سوی حاکمیت یا گروهی از افراد جامعه میباشد. مبحثی که در پایان به اتفاق آرای همۀ صاحبنظران، محکومیت نسل آنزمان کشور آلمان بخاطر سکوت در قبال جنایتهای نازی ها را در بردارد.
طبق همین قانومندی و برحسب وظیفه و مسئولیت انسانی، بدینوسیله ارتکاب این جرم علیه بشریت را به شدیدترین شکل ممکن محکوم نموده، نفرت، انزجار و خشم خود را از این راستا ابراز میدارم.
در عین حال، همۀ کسانی که خود را متعلق و جزئی از جامعۀ ایران محسوب میکنند و همۀ کنشگران اجتماعی و سیاسی را فرامیخوانم که این فاشیسم عریان را محکوم نموده اعلام کنند که با فاشیسم مخالف و دشمن هستند.
حساب ما باید رسما و کتبا از کثافتکاریهای جمهوری اسلامی جدا باشد
انسانها برابرند! و برقراریِ برابری رسالت ماست
ایمان شیرعلی
۰۲٫۰۴٫۲۰۱۲
facebook.com/iman.shirali