آنها که انتخاب می کنند مخالف آزادی زن باشند

دوستی اخیرا از ایران به خارج سفر نموده و از برنامه کانال جدید می گفت. با سیاستها و برنامه حزب کمونیست کارگری ایران هم آشنا بود. از گذشته و برنامه ای از آذر ماجدی در تلویزیون کانال جدید در مورد “پرده بکارت” یاد می کرد که به قول ایشان بسیار تابوشکنانه بود و جنبه بسیار آموزنده داشت. اما امروز از مواضع سیاسی جدید و مخالفت آذر ماجدی با تقویم برهنگی مطلع شده است و افسوس میخورد که چرا ایشان به این وضع، روزگار، استیصال و حقارت افتاده است.
ظاهرا آذر ماجدی بحث های منصور حکمت در مورد اینکه جنبش داخل و خارج به هم وصل هستند و عملا اینها هردو یک جنبش هستند را به سرعت فراموش نموده است.
نمیدانم موضع امروز آذر ماجدی در باره لخت شدن افرادی در کنفرانس برلین “خارج کشور” و جلسه ایی که منحل شد و بر سر برگزار کنندگان آن خراب شد و مورد خشم و غضب حکومت و همپالگی هایش قرار گرفت چیست؟ به هم ریختن این کنفرانس در ایران مثل بمب صدا داد و نوار کنفرانس برلین جلوی دانشگاه تهران خرید و فروش می شد و مردم رژیم پوشالی جمهوری اسلامی را به تمسخر گرفته بودند که در خارج کشور رویشان کم شد. در آنموقع تبلیغات رژیم بر علیه انقلابیون و کمونیست ها که این کنفرانس را بهم زدند مشمئز کننده بود. گفتند که از جمله یک زن فاحشه و یک مرد منحرف جنسی در سالن کنفرانس برهنه شدند و آبروی اسلام عزیز و “نجابت فرهنگ ملی” در خارج کشور و در میان اهالی جوامع غربی را برده اند.
آذر ماجدی با بی بضاعتی تمام یک حرکت پیشرو را که به سمبلی اعتراضی علیه بردگی زن و نمادی از مبارزه علیه توحش اسلامیون نسبت به زنان تبدیل شده است تحقیر می کند تا شاید در کنار کسانی مثل خانم عبادی که آذر ماجدی زمانی برایش به به و چه چه می زد جایی پیدا کند. اشکال از زنانی که در تقویم برهنگی و یا یک ویدئو کلیپ برهنگی شرکت کرده اند نیست. همه دنیا می داند که این جنبش برهنگی چه پیامی دارد و چه چیزی را دارد نشانه می گیرد. این هم یکی از ابزارهایی است که زنان پیشرو از آن استفاده می کنند تا بویژه علیه نقش مذهب در کنترل زنان دست به اعتراض زنند. مریم نمازی این کاررا درانگلستان انجام داد و جوانان ایران بلافاصله این پیام را گرفتند و بدان جواب دادند و در حالی که صورت خود را پوشانده بطور برهنه و با شعار سرنگونی حکومت ضد زن اسلامی عکس گرفتند و به جهان مخابره کردند و دنیایی را متوجه پیام خود نمودند.
آذر ماجدی متاسفانه بعد از جدایی از حزب کمونیست کارگری سقوط آزاد را انتخاب کرده و دهها افتضاح سیاسی را در کارنامه خود ثبت کرده است. هیچ فعال سیاسی در این جنبش نیست که از اسکاندل فرقه سر همبندی شده و دروغین “اتحاد” ایشان مطلع نباشد. گویا با خود عهد کرده اند تا ابد بر علیه حزب و فعالین آن نفرت پراکنی و بغض تراکانی کنند. بهتر است شغل شرافتمندانه ای را برای خود انتخاب کنند.

ریشه مخالفت با آزادی زن
جدا از انگیزه آذر ماجدی از مخالفت با تقویم برهنگی، مخالفت با آزادی زن، ریشه در آموزش و باورهای مذهبی افراد دارد. مذاهب سه گانه آسمانی، یهودیت، مسحیت و اسلام، ریشه تمام فساد را در زن، بدن و سکس او می دانند. همین باور است که اختیار بدن زن را به نمایندگان خدا، کشیش، آخوند و خاخام میدهد و آنها هم در ازای مالکیت در این دنیا، اختیار بدن زن را به مرد می سپارند. حتی جنگ جانانه روشنفکران عصر روشنگری، انقلاب کبیر فرانسه و مناسبات تولیدی پسافئودالی هم نتوانست این باور عمیق مذهبی را که توسط مناسبات کار مزدی آبیاری و بازتولید می شود، از بین ببرد. حتی انسانهائی که نشست و برخاستهای طولانی ای با کمونیستها و برابری طلبان داشته اند، مثل آذر ماجدی،از این باور در امان نیستند. باورهای مردسالارانه مذهبی هم همانند ویروس هایی که مدتها خاموشند، هر آن امکان فعال شدن دارند و در مورد آذر ماجدی متأسفانه بدجوری فعال شده است. آینده سیاسی روشنی در انتظارش نیست.
۹ مارس ۲۰۱۲