ناسیونالیستهای ایرانی مزدوران آمریکا, در حاشیه مصاحبه حسن شرفی و رامین پرهام با نشریه نیوز ماکس

بهزاد جواهری

ناسیونالیسم پرو غرب ایرانی در طی چند سال گذشته به مردم وعده سرنگونی رژیم را به کمک مداخله نظامی آمریکا در ایران داده است.  شکست آمریکا در عراق و دست به دامان شدن به جریانات اسلامی باعث سرخوردگی در این جریانات گشته است.   این جریانات سعی در ایجاد دسته بندی انسانها براساس هویت کاذب قومی و مذهبی دارند و برایشان هویت انسانی معنایی ندارد.

جریانات مرتجعی مانند حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) و سلطنت طلبان که شوینیسم ایرانی و ناسیونالیسم کردی را نمایندگی می کنند بخشی از جریاناتی هستند که در راستای سناریوی سیاه و عراقیزه کردن ایران آشکارا آمریکا را به دخالت نظامی در ایران تشویق می نمایند. 

نکته قابل توجه این است که حدکا و سلطنت طلبان تاریخا دارای روابطی دوستانه نبوده اند زیرا حدکا  سلطنت طلبان را به در نظر نگرفتن حقوق ملی و سلطنت طلبان حدکا را به تجزیه طلبی متهم می نماید.  این دو جریان همراه با دیگر جریانات مرتجع بعد از شکست آمریکا در عراق و برای جلب توجه آمریکا سعی در ساختن جبهه ای مشترک دارند.  برای نزدیکی بیشتر از مواضع کهنه خود عقب نشسته و دست به تعارفات سیاسی می زنند.

در همین راستا کنیث آر تیمرمن گزارشکر نشریه نیوز ماکس با حسن شرفی معاون دبیر کل حدکا و رامین پرهام از کمپ سلطنت طلبان مصاحبه ای  در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ داشته است (ترجمه این مصاحبه در پایان این مطلب آمده است).  عنوان این مصاحبه "کردها: آمریکا نیرویی مثبت در خاورمیانه"1  می باشد.  نکته اولی که نظرم را به خود جلب کرد این بود که نشریه نیوز ماکس توسط گروهی از سرمایه گذاران محافظه کار (ذینفع در معاملات مالی بعد از جنگ عراق) حمایت و پشتیبانی مالی می شود و یکی از این سرمایه گذاران خانواده مدیر قبلی CIA ویلیام جی کیسی می باشد.۲

 شرفی در این مصاحبه سیاست حزبش را در باره حمله احتمالی آمریکا به ایران به روشنی بیان می دارد و پرهام این را بیان می کند که "فارسها در حقیقت یک اقلیت می باشند.  به همین دلیل ما باید درباره قومهای ترکیب دهنده ایران گفتگو نماییم.".

 شرفی در این مصاحبه نیروهای آمریکایی را "نیرویی مثبت" می خواند و می گوید که "قبل از آزادی عراق توسط آمریکا تنها رژیمهایی با حضور آمریکاییها در منطقه موافق بودند" اما حالا علاوه بر این رژیمها "مردم منطقه" نیز نه تنها مشکلی با حضور نظامی آمریکا ندارند بلکه از "حضور آمریکاییها پشتیبانی می کنند".  نکته اول درست به نظر می رسد زیرا حکمرانان کشورهای حاشیه خلیج فارس منافع و حیات خویش را با حضور نظامی آمریکا در منطقه گره زده اند اما شرفی از بیان این نکته به این نتیجه می رسد که حالا منافع "مردم منطقه" نیز مانند دیکتاتورهای منطقه ایجاب می کند که آمریکا حضور نظامی خود را در منطقه تثبیت نماید.  

 اما منظور شرفی از مردم منطقه کیست و اظهارات او بر چه مبنایی استوار است.  آیا منظور او طبقه کارگر منطقه است که حمله نظامی آمریکا چیزی جز فلاکت و بدبختی برایش به ارمغان نیاورده است؟ آیا چند صد هزار مردمی که در جریان حمله آمریکا و جنایات جریانات اسلامی به خاک و خون کشیده شده اند شامل این به اصطلاح "مردم منطقه" می شوند؟  جواب این سوال را خود شرفی هم می داند.  منظور ایشان ازمردم منطقه افق ناسیونالیسم پرو غرب و نیروهای ملی مذهبی می باشد که برای ادامه حیات سیاسی خویش راهی جز باز تعریف خود در راستای سیاستهای نئوکنسرواتیوهای آمریکا ندارند. 
شرفی در صورت حمله نظامی آمریکا می خواهد که ایالات متحده توجه بیشتری به حدکا داشته باشد زیرا تواناییهای حدکا بر خلاف برآوردهای پنتاگون ازتواناییهای احمد چلبی قبل از جنگ عراق واقعیتر می باشد.  او می گوید "لطفا توجه بیشتری بکنید که کی چه کسی می باشد و هر کسی چه توانایی هایی دارد".  او در ادامه افق سیاسی حدکا را جدایی بر اساس هویت قومی بر می شمارد.  شرفی می گوید که " ما به فدرالیزم تمایل داریم زیرا این تنها سیستمی است که جوابی به تمام ملیتهای ایران می دهد". 
آقای شرفی دارد الگوی چلبی را دنبال میکند.  دنبال کردن الگوی چلبی اوج لاقیدی  ناسیونالیسم ایرانی به سرنوشت مردم ایران را آشکار می نماید.  آنچه در عراق اتفاق افتاد بازی کودکانه ‌ای نسبت به فاجعه‌ای که اینها میخواهند آمریکا در ایران بیافریند خواهد بود.
فدرالیسم انسانها را نه بر اساس اصل شهروندی بلکه بر اساس اینکه به کدام گروه قومی تعلق دارند تقسیم بندی می نماید.  آقای شرفی قومیت را مبنای حاکمیت و تصرف قدرت نموده است.  قتل عام ۸۰۰۰۰۰ نفر در رواندا, هزاران نفر در یوگسلاوی و جنایات قومی دیگر که در عراق هر روز اتفاق می افتد از نتایج حاکمیت بر اساس قومیت می باشد.  تقسیم انسانها بر اساس توتسی و هوتو بودن, بر اساس کرد و فارس  بودن, بر اساس شیعه و سنی بودن  به معنای فدرالیسم قومی است. این دقیقا همین سناریویی است که نیروهای مرتجع قوم پرست در راستای به قدرت رسیدن با پشتوانه ارتش آمریکا مبنای تصرف قدرت و جاکمیت قرار داده اند.  این سیاست مرتجعانه اگر به واقعیت بپیوندد منجر به فاجعه انسانی دیگر و عراقیزه شدن ایران خواهد شد.  
در ادامه گزارشگر نشریه نیوز ماکس با رامین پرهام از کمپ سلطنت طلبان مصاحبه می نماید.  او می گوید "فارسها در حقیقت یک اقلیت می باشند.  به همین دلیل ما باید درباره قومهای ترکیب دهنده ایران گفتگو نماییم."  رامین پرهام برای ابراز دوستی خویش به کردها میگوید که کردها "برای قرنها آنها از ما در مقابل متجاوزین محافظت کرده اند. با این قومها با یکسانی و احترام برخورد نگردیده است."   پرهام حتی این اطمینان را به آمریکا می دهد که در صورت حمله نظامی آمریکا کار بازسازی ایران بعد از ویران شدنش در جریان جنگ احتمالی آسانتر از عراق می ب