دریکصدو چهارمین سالگرد روز زن” هشتم مارس”

دریکصدو چهارمین سالگرد روز زن” هشتم مارس”

مبارزه خود علیه قوانین آپارتاید جنسیتی و فرهنگ ضد بشری مرد سالار در ایران گسترش دهیم!

جامعه و تکامل آن شاهد افت و خیزهای فراوانی در رابطه با ترقی خود بوده و هست، این مسئله بطور دایم و روز مره اتفاق می افتد. مهمترین مسئله که نشان جدی از رشد جامعه است، مسئله برابری انسانها صرفه نظر از جنسیت میباشد. یعنی برابری زن و مرد یک مسئله جدی در رشد حیات جامعه است . بهر اندازه این مسئله جدی گرفته شود و در عمل برابری زن و مرد برسمیت شناخته شود بهمان اندازه مسئله آزادیهای فردی و اجتماعی برسمیت شناخته شده و جامعه در یک توازن و تعادل قرار خواهد گرفت. اولین حرکت اجتماعی که نقش جدی در رشد حیات بشر مدرن بجا گذاشته هشتم مارس است که تاریخا به نقطه عطفی در تاریخ مدرن جامعه بشری تبدیل شده است.

اساسا هشت مارس پیام آور حقوق برابر انسانها صرفنظر از جنسیت، تعلقات ملى یا مذهبى است که در یکصد و چهار سال پیش به یمن مبارزات زنان و مردان آزادیخواه برپا شد. تاریخا هشتم مارس با جنبش کارگرى، حرکتهاى مردم آزادیخواه علیه بیحقوقى و نابرابرى در جهان شناخته شده است. بنابراین بجاست در یکصدو چهارمین سال هشتم مارس با پرچم آزادى و برابرى و ایجاد یک دنیاى بهتر بمیدان آییم. تا بدینوسیله بارى دیگر حکم تاریخى هشت مارس و نقش برابرى طلبى زن و مرد در کلیه شئونات زندگی را در این روز گرامى بیداریم. در آستانه هشتم مارس امسال شاهدیم که جنبش برابرى طلبى در ایران در یک دور جدید و رو به گسترش است. برابرى زن و مرد گذشته از اینکه آرزوى همگى آزادیخواهان است سالهاست در سراسر ایران به پرچم و پلاتفرم حرکتهاى اعتراضى تبدیل شده است. دور اخیر جنبش کارگری و جنبشهای دیگر مثل جنبش سر نکونی ملیت نظام جمهوری اسلامی،دانشجویی و مبارزات گسترده مردم آزاده در ایران برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی ، مسئله آزادیهای فردی و اجتماعی در ایران پتانسیل قوی به مبارزه برابری طلبانه داده است. به یمن این جنبش عظیم اجتماعى، به یمن شرکت زنان در سطح وسیع، به یمن شرکت وسیع مردم به جان آمده، جمهورى اسلامى به عقب رانده شده در دور اخیر مسئله انتخابات مجلس اسلامی و مضکحه مبارزات انتخاباتی که از جند روز پیش شروع شد، نشان میدهد که زمین زیر پای جاکمیت سیاه اسلامی داغ شده و حتی اپوزیسیون های خدرون رژیم هم از نظر مردم نفور و بی خاصیت هستند.

شاهدیم در چند سال اخیر ۸ مارس بر بستر اعتراضات توده اى مردم علیه حاکمیت سیاه و ضد زن اسلام سیاسى، سنگسار، و تحت تعقیب قراردادن هر اندیشه آزادیخواهانه عمق و گسترش یافته. لازم است موقعیت را بطور جدى تعقیب کنیم و سمت و سوى حرکت خودرا مشخص کنیم. ما شاهد دورانى هستیم که توهمات مردم به نیروی رژیم رو به زوال است و تشکل یابی دارد به مسئله جدی در جامعه تبدیل میشود. امروز در پرتو حضور جدى جنبش برابرى طلبى خیلى ها دمکرات مآب و خواهان برابری زن و مرد شده اند. در مقابل جنبش رو برشد مردم مبارز ایران در درون خود حرکت رو به گسترش و سرنگونی طلب را پرورش داده. باید آنرا حفظ کرد تقویت کرد. همچنین در نتیجه و دستاورد این مبارزه ى رو در رو و عمومی جنبش زنان توانسته گامهای جدی بر دارد و تشکلهای رادیکالی را سازمان دهد که خود در هدایت مبارزات زنان نقش دارند. این جنبش توانسته علیه سنگسار، دفاع از حقوق برابرى زن و مرد، حقوق کودکان، علیه مردسالارى و ناموس پرستى، علیه زن ستیزى اسلام همه اینها را در دستور مبارزه و اعتراض مردم بجان آمده در مقابل حکومت جمهورى اسلامى بگذارد. سطح توقع مبارزه مردم را ارتقا یافته و خواستهاى مبارزاتى خودرا به پرچم مبارزه سراسرى تبدیل کرده اند. برای این پیشروی ها ما بهای گزافى پرداخت کرده ایم. بنابراین باید روند این حرکتها و جنبشها به تعیین تکلیف نهایی با دشمنان برابری و آزادیخواهی باشد. در شرایط کنونی که تحریمها ، بحران اقتصدی و مسئله بیکاری گریبان گیر مردم است باید خود را در یک صف متحد علیه جمهوری اسلامی سازمان دهیم صفی که جنبش کارگران و مردم برابری طلب در خط مقدم آنست.
همه میدانیم که حجاب پاشنه آشیل اسلام سیاسی و نیز سمبل آپارتاید جنسیتی در ایران و کشورهای اسلامی است. اگر بخواهیم میتوانیم مبارزه خود علیه این سمبل تحقیر زن را به یک حرکت سراسری در دنیا تبدیل کنیم. دریکصدو چهارمین سال هشتم مارس و برای نشان دادن تنفر خود از حاکمیت سیاه مذهب حجاب ها را درو بیندازید و آنرا به آتش بکشید. با به آتش کشیدن حجاب و از بین بردن این سمبل تحقیر زن درجامعه مسئله برابری زن و مرد قدم اول خودرا در راه رهایی از بند مردسالاری و اسلام سیاسی برداشته است. زنان و مردان آزادیخواه دریکصدو چهارمین سال جنبش هشت مارس باید
مبارزه خود علیه قوانین آپارتاید جنسیتی و فرهنگ ضد بشری مرد سالار در ایران گسترش دهیم

زنده باد “هشتم مارس” روز مبارزه برای برابری انسان

۲ اسفند ۱۳۹۰