در حاشیه سخنان صالح نیکبخت، وکیل مدافع عدنان حسن پور و هیوا بوتینار

سلام زیجى
سبعیت و توحش و ترور  مشخصه رژیم اسلامى در طول حاکمیت سیاه آن بر جاـمعه  ایران بوده و هست. دست همگى شان در صدور احکام اعدام و سرکوب مخالفان در ابعاد وسیع آلوده  است. شروع مجدد گسترده  حلق آویز کردنها  و  آدمکشی ها و ایجاد فضا  وحشت امروز تکرارهمان صحنه هاى پنهان پشت دیوارهاى اوین و گوهردشت و  هزاران زندان و شکنجه  و قتل گاه است در سراسر ایران. هر نوع حق و حقوقی و هر نوع آزادی و مطالبه ای  که نزد  بشریت مدرن امروزی از بدیهیات  شروع زندگی تلقی می شود در ایران تحت حاکمیت وحوش اسلامی برابر است با مرگ و تباهی و تحقیر و خفت.

 اگر صالح نیکبخت در مقام وکیل مدافع حتی  در کنار این واقعیت نیز عبور کند و شانه بالا اندازد نمیتواند حد اقل از زیر بار مسئولیت  ابتدائی ترین   مشخصه یک وکیل مدافع، حداقل تا زمانی که در این مقام  ظاهر می شوند و امرار معاش میکنند،  شانه خالی کند: او باید از موکلش  رفع اتهام کند نه  تائید اتهام  وارده. ایشان باید این را به فهمند که اعتراف زیر وحشیانه ترین  شکنجه های شناخته شده  جمهوری اسلامی نه  تنها نباید هیچ اعتبار قضائی داشته باشد که بعنوان کثیف ترین روش تقبیح گردد. ایشان حق ندارند در مقام  وکیل مدافع انسانهای که زیر شکنجه و تهدید مرگ قرار دارند تلاش  جهانی برای آزادی و تبرعه دستگیر شدگان را سر زنش کند.
 صالح نیکبخت  بجای داشتن نگاه مثبت به  فعالیتهای جهانی که برای آزادی امثال اسانلو و صالحی و در این مورد مشخص برای عدنان حسن پور و هیوا صورت میگیرد، در موقعیتی قرار میگیرد که همه این فشارهای که بدرست به جمهوری اسلامی  وارد میشود بر دوش خودش  احساس میکند!  وکیل مدافع عجیبی  بنظر نمی رسد؟
در این پرونده سازی که یکی از شناخته  شده ترین شگردهای  جمهوری اسلامی است   دوباره دارند این را  رواج میدهند  و  پذیرفته شده میخواهند تلقی کنند  که چنانچه فردی با احزاب  مخالف جمهوری اسلامی در تماس باشد و همکاری کند  جز مرگ و شکنجه و زندانی  امیدی برای زندگی  او باقی نیست.  هر  وکیل و حقوقدان و قوانین و جامعه ای که سر سوزنی  به انسانیت و عدالت و آزادی نزدیکی داشته باشد به این فضا و قوانین  دوران جاهلیت گردن نخواهد گذاشت.
آنچه که باید برای همگان روشن و غیر قابل گذشت باشد این است که  جمهوری اسلامی باید فورا و بدون قید و شرط عدنان و هیوا را آزاد کند! باید جمهوری اسلامی  را رسوا و محکوم کرد!
باید کمپین برای آزادی همه زندانیان و  وادار کردن جمهوری اسلامی به توقف ماشین آدمکشی  در ایران و خارج کشور با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند!
سلام زیجی
۲۰۰۷-۰۸-۰۵
s_zijji@yahoo.se
توجه شما را به بخشهای از سخنان این وکیل مدافع نابغه جلب میکنم و خود قضاوت کنید.

" عدنان حسن پور در توضیحاتی بیش از ۱۴۰ صفحه ای اعتراف کرده که با دستگاهی که از جانب افرادی در کردستان عراق در اختیار وی قرار داده شده بوده، از پایگاههای نظامی در غرب ایران تصویر و نقشه تهیه کرده و به یکی از احزاب مخالف جمهوری اسلامی انتقال داده بوده که در کردستان عراق استقرار دارد". و در مورد اتهام هیوا بوتیمار  نیز می گوید: "وی اعتراف کرده که در پایگاهی متروکه در غرب ایران تعداد ۵۶۳ گلوله جنگی و ۵۵ گلوله آر پی جی پیدا کرده که مهماتی قابل استفاده بوده و آنها را همراه با مقادیر دیگری مهمات که از دیگران خریداری کرده بوده، از طربق برادرش به فردی در مریوان تحویل داده تا به گروه پژاک برساند". آقای نیکبخت در امصاحبه با بی بی سی می گوید: "دائم از طرق مختلف تبلیغ می شود که آنان هیچ اسلحه ای جز قلمشان نداشته در حالی که در پرونده ایشان اصلاً بحث قلم وجود ندارد"..