با ادامه تجمعات اعتراضی میتوان شیث امانی را از زندان آزاد کرد

بدنبال بازداشت و زندانی کردن مظفرصالح نیا و شریف ساعد پناه توسط ماموران امنیتی رژیم اسلامی، شیث امانی از فعالین کارگری در شهر سنندج و از چهره های شناخته شده و محبوب در میان مردم، روز ۲۶ دیماه در حالیکه برای پیگیری پرونده شریف و مظفر به دادگاه مراجعه کرده بود توسط نیروی انتظامی و به بهانه اینکه خودش هم پرونده دارد دستگیر و زندانی شد.

تجمعات اعتراضی کارگران و مردم سنندج از بدو دستگیری مظفر صالح نیا در روز ۱۵ دیماه و سه روز بعد از آن دستگیری و بازداشت شریف ساعد پناه ، نهایتا روز پنجشنبه ۲۹ دی به ثمر نشست و این دو فعال کارگری با قید وثیقه از زندان آزاد شدند.آزادی کارگران زندانی به یمن مبارزه ای پیگیر، متحد و هر روزه میسر شد. پافشاری خانواده های آنان و همچنین فعالین کارگری و جمعی از مردم سنندج که هر روز در مقابل دادگاه و اداره حراست دست به تجمع اعتراضی  زدند این پیروزی را ممکن کرد. امضای طومار در میان مردم، کارگران و تشکلهای کارگری یکی دیگر از آن اقدامات بسیار مهم و موثری بود که برای آزادی کارگران زندانی صورت گرفت.این تلاشها بلاخره نتیجه داد و نهادهای ضد کارگری رژیم در سنندج را وادار به عقب نشینی کرد و مظفر و شریف از زندان آزاد شدند. بی گمان اگر این تلاشهای شورانگیز و متحدانه نبود قطعا آنها اکنون هم در زندان بودند.

اما شیث امانی در زندان است. طبق گفته های مقامات قضایی رژیم اسلامی، شیث باید ۱۱۸ روز در زندان بماند. جمهوری اسلامی می خواهد با نگه داشتن او در زندان مانع ادامه اعتراض و نارضایتی مردم از شرایط فلاکت باری بشود که در سطح جامعه گسترانیده است. جمهوری اسلامی در وحشت از اعتراض و نارضایتی کارگران و اکثریت مردم بستوه آمده می کوشد تا با این طرفندها و به زندان انداختن فعالین کارگری مانع از این اعتراضات شود. لازم است تشکلهای کارگری، مردم و همه فعالین کارگری در یک اقدام متحدانه خواهان آزادی شیث امانی بشوند. لازم است خواهان لغو همه پرونده سازیهای تاکنونی، لغو وثیقه علیه فعالین کارگری و سایر زندانیان سیاسی بشوند.

فعالین و تشکلهای کارگری و مردم سنندج همانگونه که متحدانه و پیگرانه  توانستند مظفر و شریف را با تجمعات اعتراضی هر روزه خود و با امضای طومار  از زندان آزاد کنند، با بهره گیری از همین تجارب می توان  و باید شیث امانی را نیز از زندان آزاد کرد. شیث امانی و دیگر کارگران زندانی که هم اکنون در زندانهای رژیم اسلامی گرفتار آمده اند، جرمشان دفاع از حق و حقوق خود و هم طبقه ای هایشان بوده است. مجرم اصلی و واقعی سران و اوباشان رژیم اسلامی هستند که علاوه بر استثمار کارگران، دستمزد ناچیزی را هم که کفاف زندگی خانواده های کارگری را نمی کند ماه ها نمی پردازند و کارشان دزدی، غارت و چپاول از هستی مردم است. حمایتهایی که برای آزادی شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا انجام شد باید وسیعتر و گسترده تر از سر گرفته شود و تا آزادی شیث امانی از زندان  ادامه یابد. دو هفته تلاش و تجمع اعتراضی مردم، کارگران، زنان و جوانان در سنندج نشان داد که مردم قادرند شیث امانی و همه عزیزان زندانی خود را از دست اوباشان و سرکوبگران اسلامی نجات بدهند.

نباید به قلدری و تعرض رژیم اسلامی علیه فعالین کارگری میدان داد. نباید گذاشت که شِیث امانی به بهانه های واهی در زندان بماند. دو هفته تلاش و تجمع اعتراضی هر روزه در مقابل نهادهای سرکوبگر رژیم در سنندج تجربه و دستاورد با ارزشی در این مبارزه بود. در سالهای گذشته نیز تجمع و اعتراضات متحدانه کارگران و مردم در سنندج بسیاری از عزیزان زندانی را از زندانهای رژیم اسلامی آزاد کرده است. این بار هم با تداوم همان تجمعات اعتراضی درمقابل زندان و دیگر نهادهای سرکوبگر درسطح وسیع و گسترده تری باید به میدان آمد و خواهان آزادی شیث امانی، کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی شد.

۲۴ ژانویه ۲۰۱۲