پیام رضا شهابی ، پیام استقلال طبقاتی است !

در مراسمی که ، در روز یکشنبه  ۱۱ دسامبر  ۲۰۱۱ ، به مناسبت اولین سالگرد  تاسیس  ” مرکز بین المللی  حقوق بشر کانادا”  در سالن  رویال تورنتو این کشور، برگزار شد ، گردانندگان  این مراسم   بر اساس رای  داوران  (ICHR آی سی اچ آر) ، برای چند نفر از فعالین اجتماعی جوائزی تعیین نمودند  . در این مراسم از جمله در بخش کارگری، لوح تقدیری برای رضا شهابی ، به عنوان مدافع حقوق کارگر در نظر گرفته شد که از طرف این مرکز به نمایندگی از ایشان به “مهدی کوهستانی نژاد ” تحویل  داده شد ؟!!!!

در پی انتشاراین خبر  ، رضا شهابی ، کارگر در بند وعضو هیئت مدیره و خزانه دار سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ،  طی اطلاعیه ای به تاریخ  ۳۰ دیماه اعلام داشت :

” شنیده ام جایزه ای با عنوان حقوق بشر در حوزه ی کارگری به نام من اعلام و به شخصی به نام «مهدی کوهستانی» تحویل شده است. لازم میبینم به اطلاع عموم برسانم که نه بنده و نه هیچ یک از اعضای خانواده و نیز دوستانم که باور به استقلال کارگری دارند، در جریان این اتفاق نبوده ایم.همچنین لازم به توضیح است که «مهدی کوهستانی» نه نماینده و نه همفکر من است.در پایان از دوستان و عموم کارگران و تشکل های کارگری درخواست دارم که هر موردی را تنها با کمیته دفاع از اینجانب مطرح نمایند.”

رضا شهابی در نوشته کوتاه خود ، پیام گرانمایه ای به جنبش کارگری می دهد . این پیام برای فعالین و پیشروان کارگری پیامی امید بخش و گویا و صد البته برای فرصت طلبان بُر خورده در آن ، پیامی مأیوس کننده ، همراه با نگرانی و ناامیدی است .

پیام این نوشته در عین حال می تواند این باشد که جنبش کارگری ایران و فعالین مخلص و صدیق آن احتیاج به قیم ندارند و لذا اجازه نخواهد داد که افرادی در پی کسب منفعت و اعتباری نداشته ، خود را قاطی این جنبش کرده ، با گل آلود کردن آب ، از آن ماهی بگیرند .

پیام رضا شهابی نشانگر آن است که استقلال جنبش کارگری از تمامی نهاد های سرمایه سالار رکن اولیه و ضروری مبارزه طبقاتی است. این پیام نشان می دهد که بین گرایش رادیکال درون  جنبش کارگری ایران با تمامی جریانات  رفرمیستی  و تمامی مدعیان دروغینی که خود را پشت نام کارگر پنهان کرده اند، تفاوت  عمیق و اساسی  وجود دارد. این پیام کوتاه نشان می دهد که این گونه تطمیع ها برای پیشروان کارگری راه به جایی نمی برد . پیام اخیر ثابث می کند که طبقه کارگر و نمایندگان راستین این طبقه ، از عزم راسخی در مبارزه بر ضد سرمایه  برخوردارند . این پیام نشان می دهد که مدافعین راستین حقوق انسان ها ، برای کسب افتخار حتی ، خود را به هر کسی آویزان نمی کنند و اینگونه زرق و برق ها ، جذبه ای برای آنان ندارد .

 این پیام کوتاه ، اما کوبنده ، نشان داد که رضا شهابی در کنار دیگر چهره های برجسته و رادیکال جنبش کارگری در ایران ، هیچ مصلحتی را خارج از منافع طبقاتی کارگران نمی پذیرند . رضا شهابی ثابت کرد که مبانی فکری او و جنبش کارگری ایران با امثال “مهدی کوهستانی نژاد ” و دیگر همفکران او هم خوانی ندارد. چرا که مبارزه طبقاتی و سازش طبقاتی فرسنگها از هم فاصله دارند و آشتی طبقاتی در مبارزه جنبش کارگری ایران ، خارج از مدار ضد سرمایه داری می باشد. به این اعتبار فعالین جنبش کارگری ، مدار مبارزه ای را تعیین کرده اند که  کد ورودی آن ، مبارزه همه جانبه و طبقاتی علیه تمامی نهاد ها و عوامل سرمایه سالار، وباور به رهایی طبقه کارگر از، استثمار انسان از انسان  و در یک کلام الغا  کار مزدی است .

زنده باد جسارت طبقاتی رضا شهابی

اول بهمن ماه ۱۳۹۰٫ بهزاد سهرابی