مردم در سنندج و مریوان می توانند!

مجید حسینى
سران رژیم اسلامی فکر میکنند، با حکم اعدام عدنان حسن پور و هیوا بوتیمار در مریوان، مصلح زمانی هفده ساله در سنندج، بدار زدن ۱۲ نفر در ۳۱ تیر، زندانی کردن منصور اسانلو و محمود صالحی و حمله به زنان و دانشجویان و دستگیری مردم معترض میتوانند فضای گذشته سالهای شصت را بر جامعه ایران تحمیل کند. اعاده آن دوران برای دولت و قبول این وضعیت برای مردم غیر ممکن است.

لغو این احکام و به عقب نشاندن رژیم به مبارزه و اعتراض متحدانه مردم بستگی دارد. برای نجات جان این عزیزان باید دست بکار شد و با تجمع در برابر دادگستریها و دیگر مراکز دولتی خواستار لغو این احکام و مجازات اعدام بشوید. مردم در سنندج با تشکیل کمیته نجات از اعدام، با تجمع اعتراضی ۲۶ تیر برای نجات مصلح زمانی در جلو دادگستری، در مریوان با تعطیل کردن شهر در اعتراض به احکام اعدام عدنان حسن پور و هیوا بوتیمار راه و امید به نجات این عزیزان را نشان دادند.

از مردم مبارز در سنندج و مریوان انتظار میرود بهر حرکت و اقدام اعتراضی و متحدانه ای که فکر می کنند برای جلوگیری ازاعدام این عزیزان موثر است دست بزنند. از همه سازمانها و نهاد و تشکلهای مدافع آزادی و حقوق مدنی انتظار است دست بکارشوند و وقت را نباید از دست داد. آغاز هر اقدامی در این رابطه به نقش و دست بکار شدن انسانهای مبارز و انقلابی بخصوص در این دو شهر گره خورده است. مردم در سنندج و مریوان تجربه و توان لغو این احکام را دارند. تجربه اعتصاب عمومی ۱۶ مرداد سال ۱۳۸۴ شهرهای کردستان نشان داد که حرکات عمومی و سرتاسری در همه شهرهای کردستان یا در چند شهر ممکن است و موثرترین راه به عقب راندن رژیم است. جمهوری اسلامی در وحشت از خواست مردم برای سرنگونی، در تجسم این خواست در مبارزات کارگران، زنان، دانشجویان، معلمان و دیگر اقشار مردم موج فشار و ارعاب را براه انداخته است و باید جواب در خور این دوره از جنایات خود را از مردم بگیرد.

زنده باد مبارزه برای لغو اعدام!

مجید حسینی