نگاهی به اخبارازشبکه تیف !

درپی مقداری وقایع سیاسی روزانه ، شبکه تیف اخبارآن وقایع را به سمعکتان میرساند !
 
اول اینکه مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه، در گفت وگو با گلناز اسفندیاری، گزارشگر رادیو اروپای آزاد/ رادیو زرشک آزادی، گفته است، دولت باراک اوباما به دنبال سیاست تغییر رژیم در ایران نیست. ( ازاول هم حکومت اسلامی با سیاست دولتهای امریکایی تضاد ماهوی نداشتند . تضاد منافع همیشه هست . قابل توجه جنگ طلبان و جنگ دوستان ابله …..)
 
وی  می افزاید:«ما همیشه گفته ایم که همه گزینه ها بر روی میز قرار دارد از جمله گزینه نظامی، ولی درحال حاضر ما سیاست فشار را از طریق تحریم دنبال می کنیم.» وی هنوز میافزاید : ما غلط بکنیم حکومت اسلامی را عوض کنیم ……وی هی افزود : نیروهای آمریکایی در خلیج فارس روز چهارشنبه سرنشینان یک قایق ماهیگیری ایرانی را که در حال غرق شدن بودند، دوباره نجات دادند.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از هلیکوپترهای متعلق به ناوشکن یو.اس.اس دووی بامداد چهارشنبه به کمک یک قایق ماهیگیری ایرانی آسیب ‌دیده رفته و پس از کمک، آب و غذا در اختیار آنها گذاشته است.

این سومین مورد از این دست ظرف ده روز گذشته به شمار می‌رود که رادیو فردا نقل میزند ! چقدرقایق خراب توی آبهای خلیج بود و ما خبرنداشتیم !

 
دوم اینکه ؛ به گزاری ای‌بی‌سی نیوز، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: “ما می‌خواهیم به‌طور رسمی به اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی تبریک بگوییم.” ….خب بگو جانم…..

وی افزود: “ما دستاورد او را تحسین می‌کنیم و (فیلم او) نشانه‌ای از غنا و انعطاف‌پذیری فرهنگ ایرانی است.”……عجب !

حالا این فرهنگ و غنا و انعطاف پذیری ایرانی کجای مش باقره …..باید وزارت خارجه امریکایی بگوید که نگفت !  مثلا ندا با چشمانش ….سهراب و بچه های کهریزک با داستانشان و این جنایتهای ۳۳ ساله هم بخشی از همین فرهنگ است و یا فرق میکنه ؟ چون علاوه بروزارت خارجه امریکایی ، جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز موافقیت فرهای را در کسب جایزه بهترین فیلم خارجی جایزه گلدن گلوب تبریک گفت.

 بالاخره چه باید کرد ؟ تبریک اسلامی حکومتی ارزش و بارمعنوی دارد و یا امریکایی ؟ و یا کلا به هردوش باید رید ….! ولی اصغری اینکاره نیست ! مثل اکبری نیم میلیون دلاری …..
 
لخت شدن گلشیفته فراهانی درجلوی دوربین هم خبرسازبود . من که دقیق نمیدانم چه دلیل و انگیزه ای دارد و مهم هم نیست……ولی دلیل باد کردن رگ گردن خروسهای آخوند را میفهمم .همانها که با لخت مردها مشکلی ندارند ؛ ولی لخت شدن جنس مونث درذهن فرهنگ “ایرانی ؛ اسلامی اش ” تابو است . حجاب برترین تقوا است …..سرلوحه شعارهمین لشگر سوسکهای مذهبی است ! سوسکهایی که از نظرسیاسی و ازنظرفکری همان آخوندند ! عمل گلشیفته فراهانی با هرانگیزه ایی که بوده است ؛ قابل تحسین است . اصولا هرعملی که جیغ آخوند های سیاسی و عقیدتی را درآورد قابل تحسین است !
 
 
 
خانم بقراط هم یه دفعه یادش اومد سلطنت چه چیز با حالیه ….! نوشت : از چه می ترسید؟! آمدن پادشاهی یا رفتن جمهوری اسلامی؟! /الاهه بقراط
 
راستش ترس که چه عرض کنم ؛ چون از نظرمن هیچکدام ترس ندارد. ممکن است عده ای ازجنازه بترسند ولی خیلی ها هم نمیترسند . پدیده ای به نام پادشاهی و شاهزادگی و نظام شاهی که تبدیل به جنازه شده است ؛  درتاریخ ایران مترادف است با :
کودتا…چماق…اوین…ساواک…شکنجه…اعدام…دزدی میلیاردی…مخارج تاج گذاری تخمی ازجیب ملت ومفت خوری نجومی! حکومت اسلامی جنایاتش ۱۰۰ برابر نظام پادشاهی است ؛ اصلا همان هیتلرهستند . ولی این دلیل نمیشود که به پینوشه ویا دیکتاتورمعمولی دیگردسته گل داد . سلسله پهلوی دیکتاتوربوده است؛تا مقطع ۱۳۵۷ با زوروکودتا و زندان و شکنجه حاکم بود . بیلان کارشان قابل تطهیرکردن نیست .سابقه نظام شاهنشاهی درایران قابل مقایسه با تاریخ شاهی دراروپا هم نیست !
 
آقای رضا پهلوی مثل خیلی های دیگردرصحنه سیاست است به اعتبارخودش و تلاش های خودش…. به عنوان یک فعال سیاسی قضاوت و نقد میشود . به جزاین ، اساسا و براساس اعتبارمنفی گذشته اجدادش هیچ شانسی ندارد . گفته بودم که وارث قانونی تاج و تخت واین مزخرفات برای ته کوزه خوبه ! خانم بقراط؛ با شخص رضا پهلوی مشکلی نیست ولی با نظام پادشاهی خیلی زیاد…….به نظرم اشتباه است اگرکسی آرزو دارد که رضا پهلوی درصحنه نباشد . ولی میشود آرزو کرد که درست باشد !
 
نامه زندانیان اشرف به مارتین کوبلر نماینده ویژه ملل متحد ، یکی از خبرهای جالب بود ولی داغ نبود . خبر داغ همون رقص شتری وزارت خارجه امریکا و حکومت اسلامی بود . ولی این نامه زندانیان را که خواندم به یاد روزهایی افتادم که رهبرعقیدتی زندانیان تیف را با خضوع “اسلامی؛ الاغی” میمالاند و شاید فکرنمیکرد همین صحنه برای کل بقایای فیزیک مجاهدین قابل تعمیم باشد. متن اصلی نامه دست مسعود رجوی است ولی کپی برابربا اصل است ! قسمتهایی از متن نامه که امضاء و اثرانگشت همه زندانی ها پای نامه است …..به جان رهبری….
 
۴-چرا بدون  اطلاع و موافقت ما در مورد سرنوشت مان با دولت عراق یادداشت تفاهم امضا شد در حالیکه رهبری اشرف گفته بود شما همچنانکه در بیانیه های دبیرکل ملل متحد آمده است این کار را با رضایت ما انجام خواهید داد. آیا قرار است به همین شیوه کمیساریا هم وارد شده  و استانداردها را تأیید و ما را بر خلاف میل و اراده آزادمان ناگزیر از جابجایی باصطلاح داوطلبانه یی کند که اگر آن را نپذیریم در اشرف کشته می شویم؟ آیا باید منتظر شروع دور بعدی موشکها یا حملات زمینی باشیم؟  ( این یکی رو قبول کنید که درست میگن به جان حاج مسعود . بدون حضوررهبری قرارداد وکفن و دفن باطل است ! )
 
۷-شما گفته اید «مینی اشرف» در لیبرتی خط قرمز دولت عراق است. قربانی کردن و انهدام ساکنان اشرف و اپوزیسیون ایران چطور؟ شأن و شرافت انسانی ساکنان اشرف چطور؟ حق مالکیت ما چطور؟ آیا ما میتوانیم در لیبرتی مانند همه پناهجویان و پناهندگان و شهروندان عادی، به بیرون از دیوارهای بلند و قطور سیمانی برویم؟  آیا میتوانیم به پارک یا مسجد یا زیارت یا سینما برویم و به خدمات پزشکی دسترسی آزادانه داریم؟ آیا یونامی و کمیساریا در استانداردهای خود این موضوع را هم در نظر میگیرند یا بر خلاف حاکمیت عراق است؟ ( حق مالکییت ؟ مالکییت چی درکجا ؟ شان و شرافت انسانی کیلو چند ؟ اپوزسیون ایرانی سیخی چند ؟ )

۸-حداکثر زمان اقامت ما در آنچه عامدانه و بطور غیر قانونی مکان موقت انتقالی(TTL)نام گرفته تا با شرایط و امکانات زندگی ما در اشرف مقایسه نشود، چند ماه یا چند سال است؟ شما به خوبی میدانید و در ملاقاتهای خود هم به نمایندگان ما گفته اید که انتقال کلیه ساکنان به کشور ثالث ممکن است ۲ تا ۳سال بطول بیانجامد. در اینصورت مطلقاً نمیتوان محل جدید را مکان موقت اننقالی(TTL) نامید که برای یک مدت بسیار کوتاه از چند روز تا چند ماه است . این در حالی است که هم یونامی و هم کمیساریا تأکید می کنند که هیچ تضمینی درمورد زمان انتقال به کشورهای ثالث وجود ندارد. ( ۲ یا ۳ سال چیه رهبر گاگول ؟ اصلا قرارنیست کسی جایی بره …! مثل زندانیان تیف که درهمون عراق رفتیم سرجاده ……!)
 
یکی هم نوشته بود که : چرا زندان اشرف درعراق کانون استراتژیک درخاورمیانه است ؟ چون شماها خیلی گیج میزنید وخیلی هم پررو هستید که زورمیزنید اعمال احمقانه سیاسی ؛ عقیدتی خودتان را به نام مردم مهربزنید . تمام این بازیهای رهبرعقیدتی با انواع مارمولکها غربی و شرقی ، هیچ ربطی به تضاد مردم ایران با حکومت اسلامی ندارد .
 
http://www.hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=33075:2012-01-18-21-38-40&catid=21:2010-01-17-21-49-36
 
زندان تیف که توسط ارتش امریکا درکنار قرارگاه اشرف تاسیس شده بود؛ بعد از ۵ سال بسته شد . طی این ۵ سال تنها چیزی که دیدیم ، سیم خاردار و خاک و باتوم برقی ارتش امریکا وزندان ابوغریب و سرکوب و بقیه ماجراها بود که نهایتا ۸۰۰ نفرازکل زندانیان داوطلبانه و با کمک “ارتش امریکا و رهبرعقیدتی وصلیب سرخ و ارگانهای حقوق بشری دست بز”به حلقوم ولی فقیه رفتند ! آن روزها رهبرعقیدتی مست بود و فکرمیکرد که دیگربا ارتش امریکا شب قدرمردم ایران را رقم میزند و اینا…..ولی آقای رجوی یادت بماند که ما مسئول کارهایى هستیم که انجام مى‌دهیم، صرفنظر از اینکه چه احساسى داشته باشیم. صحنه ای که امروز با آن مواجه هستید ازهمون روز سقوط صدام اتفاق افتاد . شخص شما نه کورهستی و نه کر و نه لال و نه گیج …..شما باید بگی که چی شد و چرا ؟ خیلی ها رفته اند به دنبال زندگی شرافتمندانه…….. ( یعنی گوسفندانه…… میخورن و شعارمیدن و نشخوارمیکنن .) ولی تاریخ راسلیقه ایی نمینویسند . سالها بعد نوشته میشود؛ شخصیتی وجود داشت بنام ” مسعود رجوی”….. او همیشه عادت داشت به مسخره ترین شکلی اشتباه کند و با درست خواندن آن حرکات ، اعمال بعدی اش را هم بر همان اساس پیش ببرد .  
 
اسماعیل هوشیار
۳۰ . دی. ۱۳۹۰