وقتی رویترزشورای ملی میزند!

قصه ما نه سرداره و نه ته ! کلاغه به خونه که چه عرض کنم به لونه نمیرسه . شهربه این شلوغی ….هرگز ندیده ملتی ! داستان ایجاد شورای ملی سالهاست که تبدیل به مضحکه شده .طرف یا طرفین اعلام یک شورای جدید ملی و مخفی میکنند که حالا خواننده باید بدود و پیداکند شوراسازرا ! نمیدانم کدوم شیرناپاک خورده ای چراغ اول این مضحکه را روشن کرد ولی مطمئنم که رویترز آخرین آن نخواهد بود . بعد از مشاورموسوی که شورای مخفی را ازتوی فردرآورد …..این باررضا پهلوی این شورای مخفی را برای سروسرمیزآورد …..و رویترز آن را میکشد دربشقاب !
درهمان زمان هم نوشتم که مصاحبه رضا پهلوی با نماینده اصلاح طلبان خارجکی ( مسیح علینژاد ) , یک اتفاق نیست بلکه یک خط مشخص سیاسی است . حالا توی این بمال بمال ….کی قراره ازکی مشروعییت بگیره… بماند ! اصلاح طلب ریزشی ازرضا پهلوی و یا بالعکس ؟ مهم نیست چون هیچکدام ازاین ۲ پدیده مشروعیت قابلی ندارد . اصلاح طلب حکومت فاشیسم دینی که سابقه اش درهمکاری با جنایت مشخص است  ! رضا پهلوی هم نه تجربه دارد و نه سابقه مبارزاتی . شاید به همین دلیل مثل مرغ سرکنده بال بال میزند و نمیداند کجا باید پا سفت کند ؟ مگراینکه بخواهد ازدوران دیکتاتوری پدرش چک اعتباری بکشد ؛ که پیشاپیش مرگ سیاسی رضا پهلوی را باید ازالان واقع شده دید !
 
به هرحال انواع شورای ملی و مخفی و رنگی درحال تجربه شدن است . فقط دوست داشتم یک حرف جدیدی بشنوم . منتها چون نخ وصل همشان یکی ست؛ پس من توهم دارم . بابا صدرحمت به شورای قرن پیش مجاهد خلق ساز . حداقل همه چیزش مشخص و رو بود ؛ آن هم درآن روزگاران دهه ۱۳۶۰ ! نه اینکه بخواهم تائیدش کنم چون این یکی هم اعتباری ندارد . اگرهم داشته تاریخش اعتبارش تمام شده است . منتها کل این مجموعه مجاهد پرور، اساسا قائل به تاریخ اعتبارنیستند چون مشروعیتش را از الله میگیرد . البته درکلام میگوید مشروعییت ازمقاومت ناشی میشود و مقاومت درمقابل واقعیتها و اصراربرخط و خطوط غلط و احمقانه ، را وطیفه الهی خودش میداند . هنوز رهبرعقیدتی قل قل فتحنا واتل متل توتوله قرآنی میخواند و پیروزی جشن میگیرد و برتن و روح زندانیان اشرف سوهان مقاومت میکشد . با این همه هرچه هست همین است . شوراهای بعدی اگرقرارشد مخفی یا علنی …ازجایی سربلند کند بهتراست چند پارامتررا درنظربگیرند . فکرنکنید مخاطب کلا هالو و تعطیل است . طیف گسترده مخالفان حکومت اسلامی …یعنی نیروهای چپ و میانه باز و راست . تشکیل شورای ملی مخالفان حکومت درداخل ایران که مخفی هم باشد وجای اکثریت نیروهای سیاسی جدی درآن خالی باشد و بخواهد از ولی فقیه و حکومت اسلامی مشروعییت بیرون بکشد ….. یعنی کشک یا زرشک !
خلاصه متن ارسالی که به دستم رسید .

گزارش رویترز از اتحاد مخالفان رژیم اسلامی و تشکیل یک شورا ی ملی

رویترز:یک گروه از مخالفان حکومت ایران اعلام کردند که قصد دارند تا ماه مارس، یک شورای ملی از طیف های گسترده داخل ایران بوجود بیاورند که جایگزین معبتر دولت فعلی ایران باشد.کنگره دموکراسی خواهان سبز که در آوریل سال ۲۰۱۰ تشکیل شد، می گوید که  سال گذشته با گروه های مختلفی از جمهوریخواهان و سلطنت طلبان گرفته تااقلیت های قومی ایران چون آذری ها، بلوچ ها و عرب ها گفتگو کرده تا همهرا در کنار هم جمع کند.

رضا پیرزاده، دبیر شورا در پاریس که طرفدار دموکراسی سکولار است، گفت: “بعد از اعتراض های مردمی در سال ۲۰۰۹، بسیاری از تابو ها شکسته شد وایجاد فضای گفتگو بین گروه های مختلف اپوزیسیون، آسان تر شد.پیرزاده می گوید: “ایده ما ایجاد کردن یک شورای ملی واقعی است درست مثل کاری که نلسون ماندلا انجام داده بود.”او می گوید: “کار ایران با زور و انتقام درست نمی شود، این چیزی است که
منجر به یک ضربه وحشتناک در ایران و منطقه می شود.”گوینده معتقد است که شورای پیشنهادی باید مشروعیت خود را ابتدا از گروه
هایی که در داخل ایران هستند، بدست بیاورد. “ما در حال ایجاد منشورسیاسی بر اساس خواسته های مردم داخل ایران هستیم. این بسیار مهم است که ما پیروآنچه در داخل ایران می گذرد، باشیم”

سخنگوی این گروه تازه باور ندارد که ایران توانایی نظامی برای مسدود کردن تنگه هرمز را داشته باشد و در صورت چنین اقدامی به کشور های همسایه وواردکنندگان نفت در سرتاسر جهان اعلام جنگ داده است.

منبع: رویترز، ۹ ژانویه
 
 
این مطلب با ایمیل به دستم رسید لینک اصلی نداشت بنابراین درچنین اعلامی ازطرف رویترز مطمئن نیستم . ولی برای من زیاد دورازذهن نیست .

 
اسماعیل هوشیار
۱۳ ژانویه ۲۰۱۲