اسلام چیست؟ مسلمان کیست ؟( قسمت دوم )

منوچهر اسدبیگی (بابک حکمت)
( اعتقادات مشترک  مسلمین در قرآن )
اصل ورسم براین است که برای بررسی موضوعات قرآنی نام سوره ها را آورد، عربی آیات و معنای فارسی آنها را نوشت تا آدرس موضوع مشخص شود . اما بعلت پر حجم شدن نوشته، فقط به فهرستی ازمعانی برخی موضوعات قرآنی اکتفا می شود .

اینها نه مزخرفات و یاوه های حلیته المتقین و هزاران کتاب حدیث ،رساله و تفاسیر ابلهانه ای است که قشریون و آخوندها نوشته اند و نه قرائات و تفاسیر من درآوردی نواندیشان و روشنفکران دینی است، بلکه گوشه ای ازموضوعات و مسائلی است که صراحتا در قرآن آمده که از طالبانی ، آخوندها و…تا شریعتی ، قمشه ای ، سروشها … وهر کس که از اسلام  دفاع کند  و خود را مسلمان بداند باید به آنها معتقد و پایبند باشد . و قبول کند که اینها کلام خدای آگاه و دانای اسلام محمد در قرآنی است که کاملترین است !!

          اصول دین وخدای محمد در قرآن : اعتقاد به وحدانیت خدا ، نبوت محمد ، معاد وروز قیامت ، بهشت ، جهنم واینکه آیات قرآن کلام خداست که به محمد وحی و نازل شده ومتعلق به همه زمانها و مکانهاست . این خدا که جهان (محدود در زمان محمد را!) یعنی هفت آسمان وزمین را ساخته ،آدم و حوائی از گل خلق کرده ، درعرش نشسته و همه چیز را از قبل  تعیین و تابع اراده خود کرده، زمان مرگ همه را معین میکند، اجل می فرستد، عمر میدهد، بیماری وشفا میدهد ، روزی می دهد ، بلا نازل میکند وضمن اینکه توانا ، بینا ، شنوا،عقل کل ومطلق است،  جبار ، قهار، انتقام جو، کینه توز و مکارهم هست!  خشمگین و عصبانی هم میشود!  تهدید ،لعنت و رسوا هم می کند! حکم قتل وکشتار منافق ،مرتد ، کافرومشرک را هم میدهد. با این(( وجود)) جسم نیست ، روح بدون ماده است ! منزه از زمان و مکان است وبرای انجام اموری که بعهده دارد ، دستیاران بسیاری از جنس اجنه ، ملائکه ، شیطان و صدها هزار فرشته راخلق کرده.خلاصه این خدا همه چیز را میداند ، برگی از درختی نمی افتد که او نداند !وهمه کاری میکند،حتی پرنده های آسمان را او نگه میدارد!

          جهان شناسی خدای قرآن : خدا، زمین وهرچه درآنست را درچهار(یا دو) روز ساخته و بعد هفت آسمان را دردو روزطبقه طبقه ساخته و آسمان را نگه داشته که بر روی زمین نیفتد!  زمین و هرچه در آن است را برای زندگی آدم وحوا خلق کرده،شماره ماهها را از اول دوازده تا معین کرده که چهار ماه آنرا حرام کرده !! ماه را آفریده که به مردم در شب نور دهد و از حالتهای آن ( بدر و هلال و..) به موقع به کشت و حج و غیره پی ببرند! ستارگان را برای این ساخته که مردم در کشتی های روی دریاها و در بیابانها بوسیله آنها راه خود را بیابند وهم چراغها و زینتهای آسمان(سقف زمین)  برای انسانها باشد ،خورشید قرارگاه ،غروبگاه وجایگاه برآمدن دارد، کوههای استوار چون میخ را از بالا بر زمین افکنده، صاعقه وزلزله را برای بیم دادن و هلاک کردن نافرمانان آفریده، زمین ، کوه و پدیده های طبیعی با احساسند و حرف میزنند،آدم را ازخاک و گل سفال گون وبا دمیدن روح خود دراوآفرید ، قلب را جای تفکر قرارداده، کشتی ،غارها و زره را برای بشر ساخته و آماده کرده، در تاریکی های بیابان و دریا راه مینماید، باد ها را برای کشتی میفرستد، استر، اسب و الاغ  را برای سوار شدن و بار بری ، و گاو و گوسفند  را برای خوردن انسان آفریده، با نزول باران برای انسان زیتون و درختان خرما و… رویانده .

           نظرات خدا درمورد زن: خدااز باقیمانده خمیره آدم، حوا را برای آسایش، آرامش ، شرکت درزندگی آدم و بکارانداختن کارخانه آدم سازی آفرید، مرد را مالک و زن را مثل اموال و اثاثه ، جزو متعلقین مرد قرارداد ، زنان باغها و کشتزارند برای مردان، مردان بر زنان قیومت دارند ، بر تر و بالاترند، نقش زن این است که باید فرزند بدنیا آورد، مادر و همسری خوب باشد، وظیفه اش نسبت به شوهر تمکین است، زن باید خود را برای هر لذتی که مرد میخواهد تسلیم نماید و بدون عذر شرعی از نزدیکی کردن او جلو گیری نکند ، تعدد زوجات برای مردان آزاد است ، چهار زن عقدی و هر چه خواست صیغه ای و کنیزان زنی که مالک آن شده اند، در صورتیکه که زن نافرمانی نکند نفقه اش بعهده شوهر است ، حق طلاق با مردان است ، زن  حق قاضی شدن، حکومت ، امامت  و رهبری ندارد، برای خروج از خانه باید ازمرد اجازه بگیرد، بر زن واجب است حجاب داشته باشد وخود را بپوشاند ، مرد اجازه دارد زن خود را بزند،شهادت زن بدون شهادت مرد اعتباری ندارد، باید در امور مالی و قضائی و حقوقی بجای یک مرد دوزن شهادت دهند، دیه عضو در بین زن و مرد مساوی نیست ، دیه و خونبهای زن نصف مرد است، قتلهای ناموسی از مجازات معاف است، پسر دو برابر دختر ارث می برد، سن بلوغ وازدواج برای دختران نه سال است،  تصمیم و اجازه ازدواج دختر با پدر و یا ولی قهری است و مادر نقشی ندارد، کودک پس از طلاق به پدر سپرده می شود، داشتن وخرید و فروش کنیز و برده آزاد است .

          برخی احکام خدای قرآن: جهاد ،جنگ کردن ،قتال ،شهادت ،کسب غنایم، خمس و زکات دادن در راه خدا ،دین ،اشاعه حکومت محمد، اسلام وقرآن! قوانین قضایی تازیانه زدن ،حد ، تعزیر، قصاص کردن ، چشم در آوردن ، دست و پا بریدن، قتل وکشتار برای گناه هان کبیره ،شرابخوار ، دزد، زانی، کافر ،مشرک ، مرتد ،منافق ودگراندیش! مالکیت محترم است، مال خداست و در دست شما امانت است ،بیع حلال وکاسب حبیب خداست ،پس صدقه دفع بلابدهید، به یتیمان ، فقرا،گرسنگان، تجار ورشکسته ، در راه ماندها و بی سرمایه هاهم کمک، انفاق و احسان کنید!  خواندن انواع نمازیومیه، شب وآیات ، روزه گرفتن، حج رفتن،حرام بودن ربا و خوردن گوشت خوک ،خون وآنچه در ذبحش نام خدا نیامده و…