نامه نگاری های “مودب” نوری زاده به جلاد !

روز اول ژانویه ۲۰۱۲ تصمیم داشتم شروعی دیگررا تجربه کنم . ولی هنوز از ۲۰۱۱ خلاصه نشده بودم . سریال نامه های نوری زاده به رهبرش خامنه ای ؛ و بازتابش و انتظارات غیرمعمول ازچنین روش کاری …..هنوز درگیری ذهنی من بود . محمد نوری زاده درنامه شانزده هم خود به رهبرخیلی مودب است . از” رهبرعزیز” میگوید و بغبغبوی کبوتران بربام رهبر…..
 
ایرج مصداقی نامه سرگشاده ای نوشت به نوری زاده و ضمن قدردانی ازاعتراضات نامه ای ، او را تشویق کرد که نوربیشتری بتاباند به زوایای تاریک بیت رهبر و درپشت نام نوری زاده حرفهای خودش را زد افشاگریهایی که قابل تقدیراست. اما با نام نوری زاده که عجین باشد بارسیاسی و تعریفش ؛ معنی اش چیزدیگری میشود !
 
محمد نوری زاده کیست !؟ نوری زاد از نویسندگان سابق روزنامه کیهان و تا پیش از سال ۱۳۸۸ از پرشورترین حامیان رهبری ولایت فقیه اسلامی و مخالف سرسخت جریان اصلاح‌طلبی بود . یعنی ازتمام پروسه جنایت بارحکومت هم خبردارد و داشته و هم دست اندرکاربوده است . اما در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ به صف منتقدان حکومت پیوست و به دلیل نامه‌های سرگشادهٔ انتقادی خطاب به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دستگیر شد.
 
پس تا اینجا محمد نوری زاده بخشی ازهمین سیستم فکری حاکم است . هنوز خامنه ای را ” پدر” و  ” رهبرعزیز” خطاب میکند . ظاهرا نسبت فامیلی هم با خامنه ای دارد . اختلافش با شخص خامنه ای بیشترجنبه عاطفی دارد و نه سیاسی و مردمی . یعنی به فکرنجات حکومت و اسلام و پدرش معنوی اش خامنه ای است تا تبری جستن و فاصله گرفتن از یک جلاد ……
 
البته هرجزئی از این سیستم که جدا شود باید استقبال و تشویق کرد . ولی نه اینکه فیزیکی جدا شود و فکری عاشقش باشد و به توهمات دامن بزند . محمد نوری زاده درهمان چارچوب فکری گذشته ،هنوز پدیده ای به نام ولی فقیه را قبول دارد و با نصیحت کار میکند. ودرفکرنجات همه است به جزمردم …..
 
محمد نوری زاده آنقدرکه فکرمیکنید ساده نیست و اصلا توهم ندارد که خامنه ای یا هرجلادی با نامه سرگشاده اصلاح میشود . ولی این توهم درمیان بعضی روشنفکران با تجربه عجیب است . محمد نوری زاده اختلافش با حاکمییت و خامنه ای به هیچ وجه  رویکرد تغییر ندارد . آدم بی اطلاعی نیست . حتی اگر هنوز زوایای تاریکی دربیت رهبری پنهان باشد نوری زاده نورافکن برنداشته تا این زوایای تاریک را روشن کند .  نوری زاده میداند که نصیحت جلاد بارتبلیغی و سیاسی و حداکثرکم کردن عذاب وجدان دارد . مخاطب قراردادن جلاد و سیستم فاشیستی حاکم ، معنی واضحی دارد . اولین پیامش این است که کل حاکمییت و ولی فقیه مشروع است و اگر ایرادی هم هست باید با نامه نگاری و مودبانه  ولی فقیه و جلاد یا پدررا تنفیذ کرد !
 
تصورش را بکنید که روشنفکرانی دراوج کشتارهیتلری با نامه نگاری ازهیتلردرخواست اصلاحات و جنایت کمترکنند ! من قصدم این نیست که نامه های اصلاح طلبانه به رهبررا تفسیربه رای کنم . اما بدانیم که دقیقا هرکس چه میخواهد و چه میکند ؟  حکومت اسلامی حاکم نزدیک به ۳۳ سال است که تجربه میشود و من هنوز درفکرم که زوایای تاریک یعنی چه و این بیلان کارمخرب حکومت اسلامی چه نقطه مبهمی دارد ؟ از اقتصادش تا سیاستش و تا فرهنگش و زندان و قتل عامش و ترورهایش و رواج فحشاء و اعتیادش ……زبان آمارو ارقام هم هست و راستی کدام زاویه تاریکی باقی مانده است که حالا نوری زاده بخواهد نور بتاباند ؟
 
مخاطب قراردادن هرپدیده ای اولین پیامش به رسمییت شناختن آن پدیده است . محمد نوری زاده نه ساده است و نه متوهم . مخالفتش هرشکل و شمایلی دارد به جز اینکه حرف و خواسته مردم باشد . آیا از نظرمردم ایران این حاکمییت و خامنه ای چقدرمشروعییت دارد ؟ چند درصد احتمال میدهید که شخص خامنه ای با نامه نگاری دچارتحول شود و دست ازجنایت و سرکوب بردارد ودرکنارمردم بایستد ؟ زندانها را ببندد ، انتخابات آزاد و سالم برگزارکند ، به اقتصاد سروسامان بدهد ، احزاب آزاد شوند ؛ ازکشتارها و جنایتهای ۳۳ سال گذشته  ابزازانزجارو به قول خودشان توبه کند ، حتما غرامت هم میدهد ……ای بابا !!!

******************
 
 
 
عطف به عطش یک فقره اصلاح طلب دراصلاح یک راس جلاد ، برای اینکه نویسنده مصلح کمی خستگی درکند نامه بعدی را مینویسم !
 
نامه شانزده هزارم به رهبر دسته خر :  آ سید علی ؛ به عنوان یک جلاد هیچوقت ازخاطره ها محو و فراموش نمیشوی !

به نام گاگولی

حضرت جلاد

می دانم به خزندگان، چشمی از مهردارید. مثل عقرب که از دیرباز نیشش را به تاریخ درآمیخته است و به او این اجازه را داده تا بدون بهانه ، ضمن نیش زدن نماز هم بخواند . کیست که تکبیرعقرب را بفهمد ؟ چه خوب اگر پرده ها پس می رفت و بضاعتِ شنوایی ما فزونی می گرفت و ما مفهوم تکبیر عقرب را شنود می کردیم. آنجا که یکی به دیگری می گوید: خواهر؟ ودیگری پاسخ می دهد: جان خواهر. اولی ادامه می دهد: این خدا را می بینی که دارد قدم می زند و اسمش ولی فقیه است ؟ به نظر تو اگر می دانست فردا قرار است چه اتفاقی بیفتد، چه میکرد ؟ و اون عقرب اولی جواب میدهد : خب گاگول اگرکسی میدانست قراراست چه اتفاقی بیافتد که دیگه چه حاجت به نیش و زهر!؟

جلاد گرامی، رهبرجان هنوز جا دارد که بیشترفرو کنی و ما طاعت امرکرده و جیک جیک هم میکنیم . ولی به فکرفردا باش و نجات اسلام ……این ۳۳ سال جنایت را محو کنیم و با هم از نو شروع کنیم ! تو فقط باید روش فرو کردن را عوض کنی باید ازمواد نرم کننده استفاده کنی همین الان خیلی ها من را ساده خطاب میکنند ولی خودت و خودم که میدونیم موضوع سادگی نیست . ما هم فامیل هستیم و هم همکاربودیم . ولی جهت حفظ بیضه خودم و پاک کردن اون همکاریها من مینویسم .  چرا حرف گوش نمیکنی ؟ هیچ میدانی که نامه نگاری با دیکتاتور و جلاد و هدایتش توسط نامه چقدر جواب میدهد ؟

بیایید و این سخن عقربهای بام خانه ی خود را بشنوید که با نگاه به قدم زدن های شما با هم نجوا می کنند: خواهر؟ جان خواهر. کاش این آقا سیدعلی عقرب نشان برای ایران و ایرانیان کیخسرو می شد . چون ما کوروش و انواع موجودات داریم . بله خواهر، این آقا سیدعلی برای کیخسرو شدن برازندگی دارد و برای جمشید  و علی اصغر و مار و مارمولک وهم…. کارش از آچار فرانسه و ذالفقارعلی هم جلو زده…کاش سید جلاد قدر خودش را می دانست.

 

بدرود تا شب جمعه بعدی

با احترام و ادب و عشق : محمد نوری زاد ه عاشق ولایت و اسلام . نهم دیماه سال نود
 
اسماعیل هوشیار
۰۲٫۰۱٫۲۰۱۲
۱۲٫ دی ۱۳۹۰