درسوگ کشتار ۳۸ زحمتکش روستای “شرناخ” در کردستان ترکیه!

تصاویر اجساد ۳۸ تن از کاسبکاران در دامنه کوه های برفی وسرد، با قلبهای سرد شده،  بار دیگر جنایت و انسان کشی دولت و ارتش و نیروهای سرکوبگر فاشیستی در ترکیه را جلو چشم جهانیان گذاشت. این جنایت فاشیستی که توسط جنگنده های هوایی ترکیه انحام گرفته قلب ووجدان میلیونها بیننده اخبار در سایتها، فیس بوک و تی فاو را بدرد آورد. با اندوه عمیق گزارش و صحنه های  اجساد این جوانان زحمتکش را دیدند و در سوک آنها همراه خانواده و مردم زحمتکش همدردی کردند.
جنگ و میلیتاریزم، اشغال و مانور نظامی، زدن و بمباران هر جنبنده ای، نا امنی محیط کار، ریزش تونل معادن،  فقر و آوارگی در قلب کوه وبرف و شهرها و کشورها، وجود میلیونها کار ارزان کارگر خاموش فجایع و ستم مشتی از دولتها و سرمایه داران است که هر ساعت و هر دقیفه از زندگی بشریت را در چنگ استثمارگرشان گرفته اند.
کشتار کسبکاران روستای “شرناخ” اولین مورد نیست. هر روز کاسبکاران شهر و روستاهای مرزی در ایران، عراق و ترکیه با بمباران و عملیات نظامی ارتش و نیروهای سرکوب کشته و سر به نیست میشوند.
جنایت دولت و ارتش فاشیستی ترکیه اقدامی آگاهانه است. شونیسم و فاشیسم اسلامی در ایران، پان ترکیسم و پان عربیسم در  ترکیه و عراق با سرکوب خونین بطور سیستماتیک و به بهانه های مختلف در مقابل خواست رفع ستم ملی ایستاده اند.
تامین و تضمین برخوردار شدن از یک زندکی انسانی و با استاندارد متساوی الحقوق شهروندان حق مسلم مردم در کردستان ترکیه است.
پناه بردن به عرق و هویت ملی در سایتها توسط احزاب قوم پرست و ناسیونالیست به بهانه کشتار ۳۸تن از کاسبکاران روستای “شرناخ” افکار و تمایلاتی بسیار عقب مانده، مخرب، و مغایر با اصالت انسانی است.
نسان نودینیان
۳۰ دسامبر ۲۰۱۱