خانواده ای پنج نفره در میان آتش سوختند٬ مقصر کیست؟

با کمال تاسف شب ٢٩ آذر ماه بر اثر اتصال سیم برق در روستای زونج در منطقه مریوان یک خانواده ۵ نفره در کمال ناباوری مردم این روستا زنده زنده در آتش سوختند. این خانواده که شامل دو پسر سه و ١۵ ساله، یک دختر ١١ ساله و مادر آنها به اسم پروین علیرضا ٣۵ ساله بوده اند. قبل از هر چیز این واقعه دردناک را به خانواده آنها و مردم روستای زونج تسلیت می گوئیم و خود را شریک غم آنها می دانم.
 در مورد این فاجعه دردناک باید انگشت اتهام را به سوی کسانی دراز کرد که اکثریت مردم سراسر کشور را در فقر و محرومیت و در این مورد نبود امکاناتی همچون مراکز آتش نشانی نگه داشته اند، جمهوری اسلامی و همه مقامات ریزو درشت آن را باید مسول و بانی این واقعه هولناک و همه حوادثی که امروزه در ایران اتفاق می افتد دانست. در بسیاری از کشورهای دنیا، چنین اتفاقاتی یا بسیار نادر هستند و یا اگر هم اتفاق بیفتند دولت و مقامات حکومتی با تمام امکانات سعی می کنند تلفات چنین وقایعی را به سفر برسانند، اما در ایران تحت حاکمیت مشتی دزد و جانی و جنایتکار این اتفاقات نه یکی دو تا و یا استثنا، بلکه زندگی هر روزه میلیونها مردمی است که با فقر و نداری دست و پنجه نرم می کنند و نبود امکانات رفاهی، بهداشتی، ایمنی و از جمله در این مورد مشخص در دسترس نبودن مراکز آتش نشانی نه تنها در روستای زونج بلکه  درهزاران روستای دیگر کردستان سالانه دهها مورد تراژدی اینچنینی را ببار می آورد. در کردستان تحت حاکمیت جنایتکاران اسلامی و طبق آمار کذائی خودشان، که قطعا آمار واقعی باید بسیار بیشتر از اینها باشد، فقط در ٧ ماه اول امسال این تعداد از مردم جانشان را از دسته داده اند: تصادفات ٢٩٧ نفر، نا امنی محیط کار ١٢ نفر، غرق شدن ٢١ نفر، زنان باردار و بدلیل نبود امکانات پزشکی ٩ نفر که آخرین مورد آن در شهر مریوان در ١٧ آذر ماه زنی به اسم ثانیه بالود تنها دو ساعت پس از زایمان بدلیل نبود امکانات کافی در بیمارستان شهر و خونریزی زیاد جانش را از دست داد، مصرف زیاد مواد مخدر که این روزها هزاران جوان را به کام نیستی کشانده ٧ نفر، برق گرفتگی ۵ نفر.
 اما باید به این لیست آمارهای دیگری را هم اضافه کرد از جمله، خود سوزی بسیار بالای زنان، قلتهای ناموسی ، خودکشی ها، به اضافه جنایتهای مستقیم تر رژیم اسلامی از جمله، حربه اعدام، تیر اندازی به مردم در بسیاری از مناطق کردستان و بویژه مناطق مرزی، نا امنی مناطق مرزی و بجا ماندن دهها هزار مین در این مناطق که هر از گاهی جان تعدادی را می گیرد. راه قطعی خلاصی مردم از همه این مصائب و جنایت، خاتمه دادن به عمر ننگین این رژیم و ساختن دنیائی آزاد و برابر بر ویرانه های این حکومت است، اما قطعا میشود و باید در برابر جنایاتی چون در آتش سوختن این خانواده رنج دیده روستای زونج، مردم اعتراض کنند و متحدانه خواهان تامین مراکز آتش نشانی با استانداردهای قابل قبول و در دسترس مردم و همچنین پرداخت خسارات به دو نفر از اعضای باقیمانده  این خانواده ( پدر و پسر که به هنگام آتش سوزی در منزل نبودند) در این واقعه دردناک شوند.
 نباید گذاشت مقامات حکومت اسلامی چنین جنایاتی را بعنوان بلایای طبیعی به خورد مردم بدهند. در همین مورد اگر سیستم برق از استانداردهای حداقلی برخوردار بود، اگر مرکز آتش نشانی نه در شهر مریوان و چند ساعتی واقعه بلکه در دسترس مردم بود قطعا می شد از این اتفاق ناگوار جلوگیری کرد و یا تلفات آنرا به حداقل رساند. مسول مستقیم این جنایت رژیم اسلامی و مقامات جنایتکار آن هستند که در کنار دزدی و چپاول و جنایتهای بیشمارشان کوچکترین ارزشی برای زندگی و امنیت اکثریت مردم قائل نیستند و به همین دلیل هم آتش سوزی و حوادث دیگر نه ناشی از بلایای طبیعی و غیر قابل پیشگیری بلکه نتیجه مستقیم جنایت رژیم اسلامی است و باید آنرا به جنایاتهای بیشمار این رژیم کثیف و ضد انسانی اضافه کرد و در فردای سرنگونی اش سران آن را به جرم همه این جنایات محاکمه کرد.
٢۴ دسامبر ٢٠١١