کانون استراتژیک ویکتوریا !

توضیحات ویکتوریا نولند در مورد اردوگاه اشرف در عراق
http://www.voanews.com/persian/news/US_Ashraf-2011-12-23-136133403.html

ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اطلاعات زیر را در پرسش و پاسخی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ارتباط با اردوگاه اشرف سازمان مجاهدین خلق در عراق، مطرح کرد.

س: ظاهراً نخست وزیر عراق زمان تعیین شده برای اردوگاه اشرف را شش ماه تمدید کرده است.

ج: بسم الله الرحمن رحیم و بیهی نستعین . با درود به ولی فقیه مسلمین جهان و با سلام به رئیس جمهور رهبرمقاومت اونجا و با یاد شهیدان امریکایی جنگ عراق که برای دموکراسی رفتن زیرخاک ؛ و با آرزوی ظهورمهدی (ع) جون …. ظاهرا که نه . باطنا بله.

س: آیا عراق شما را رسماً مطلع کرد. آیا به نظر شما این تصمیم درستی است؟

ج: به نظر ما درست است. به نظر ما خوب است که دولت عراق مثلا در این موضوع مشارکت دارد. ما از ساکنان اشرف نیز می خواهیم در این جریان دخالت داشته باشند و داوطلبانه شرشون رو کم کنن. می دانید که سازمان ملل در تلاش برای یافتن قبری مناسب است که ساکنان اشرف بتوانند با ایمنی و امنیت به آنجا منتقل شوند، محلی که آن ها بتوانند از پیشنهادهایی که برای دفن نهایی به آن ها داده شده است، استفاده کنند. و البته این روند مدتی زمان می خواهد. بنابراین ما خوشحالیم زمان بیشتری از بازار سید اسماعیل خریدیم  و بویژه اینکه ؛ سازمان ملل در این ارتباط، حق دلالی زیادی نمیگیره و کار می کند.

س: آیا شما مطمئنید برای حصول توافق، شش ماه زمان کافی است؟

ج: خوب ما امیدواریم و از همه طرفین می خواهیم برای چنین مراسم کفن و دفنی تلاش کنند. برای شروع خوب است . و ختمش حتمی !

س: نظر شما در ارتباط با تمدید چیست؟ چه زمانی به اجرا گذاشته شد؟ زیرا، به نظر می رسد نخست وزیر عراق این تصمیم را در ماه نوامبر، گرفته است.

ج: تو یا خیلی گیجی یا زرنگ …..که از این سوالات میپرسی . خوب از دو روز پیش، ما هنوز فکر می کردیم تصمیم روز سی و یکم دسامبر، گرفته می شود . درواقع تصمیم به اطلاع مالکی درکاخ سفید رسید . خودشم کف کرد و ما هم توافق کردیم که بگه مثلا ازنوامبر….

س: بنابراین شما تا امروز هیچ اطلاعی ازآن نداشتید؟ بعد این بی اطلاعی را به اطلاع مالکی رساندید وشاید تا وقتی که او صحبت نکرد، اطلاعی نداشت، اما امروز، اولین باری بود که مالکی از تمدید مطلع شد.اصلا توگرفتی چی گفتم گاگول جان ؟ البته منظورم را و نه جمله ها را ….

ج: خوب، یکی از راه هایی که مشغول گفتگو برای آن بودیم، خرید زمان بود و سازمان ملل نیز برای خرید وقت مشغول گفتگو بود. فقط اختلاف نظری بود سراینکه این زمان رو ازناصرخسرو بخریم یا بازارسیداسماعیل ! در ارتباط با تصمیم زمان کفن و دفن و اعلام رسمی آن، خودمالکی هم لحظاتی بعد از اعلام رسمی آن مطلع شد.

س: بنابراین برداشت شما این است که این شش ماه از زمان حال محاسبه می شود و یا از ماه نوامبر که او گفت؟

ج: تاریخ دقیق را نمی دانم. اما بار دیگر باید بگویم سازمان ملل پیگیرانه فعالیت می کند که یک نقشه راه برای دفن سریع پیدا کند. در بهترین حالت، اسکان آن ها شش ماه زمان، نخواهد برد. درثانی تو چرا اینقدرگیج میزنی ؟ اینقدرریزنپرس چون منم ریزمسائل رو نمیدونیم . ما فقط مشغول پی گیری هستیم . مسائل خودشون به اطلاع عموم میرسن .

س: موضوع دیگر این است که شما گفتید پیشنهادهای خوبی برای اسکان ساکنان اشرف داده شده است. آیا شما از پیشنهاد مشخصی مطلع هستید، می توانید نام کشورهایی که پیشنهاد داده اند را بگویید، بغیر از ایران که مطمئنم  بعضی از آن ها مایلند بازگردند! یعنی توافق شده که ۸۰ درصد برگردن به حلق ولی فقیه ؛ مثل همون داستان زندان تیف…..

ج: سازمان ملل در این ارتباط با چند کشور اروپایی گفتگو می کند. مساله این است که آیا برخی از ساکنان اردوگاه اشرف بویژه آنهایی که در خارج بستگانی دارند، بخواهند این پیشنهاد ها را قبول کنند. یعنی بستگی داره به اینکه اینا چقدرمدنی شده باشن . والا بهترین گزینه برای همشون اینه که برگردن ایران . شما مطمئن باش که اکثرا مایلن برگردن . یعنی خودمون آمادشون میکنیم . پیشنهاد همه ما به همه اونا اینه که برگردین و به اسلام عزیز خدمت کنین . فقط تکرار می کنم : کسانی نجات خواهند یافت که تا به آخر طاقت بیاورد. این تجربه ای تاریخی و مریمی و طویله ای و عیسوی است  . این موضوع هم درقرآن و هم درجاهای دیگه به آن اشاره شده است . زمانی که خداوند درطویله وآن لحظه ملکوتی  برمریم عذرای مبارک چپانده بود و به مریم وعده داد : طاقت بیاورتا رستگارشوی……
 

س: ویکتوریا؛ جیگرم….؟

ج: بله. عزیزم….

س: در واقع، کشورهای اروپایی، بسیاری از آنها بازگرداندن ساکنان اشرف را به کشورهای خودشان، رد کرده اند، بسیاری از ساکنان اشرف شهروندان این کشورها هستند، در واقع آن ها بارها به پیشنهاد سازمان ملل که به کشورهای خودشان در هلند و آلمان بازگردند، عمل نکردند. یعنی کلا نقصیرخودشونه هرچی سرشون بیاد ولی آیا شما از کشورهای اروپایی می خواهید که لااقل شهروندان خودشان را که در اردوگاه اشرف هستند، قبول کنند؟

ج: بار دیگر باید بگویم، سازمان ملل این جریان را هدایت می کند. ما همگی با هم توافق داریم که سازمان ملل هدایت کند به صراط مستقیم .آن ها با همه طرف، عراقی ها و غرب و رهبری مجاهدین برای زیرآب کردن سر اشرف نشینان همکاری می کنند و با آن کشورهایی که آن ها شهروندانش هستند، مثلا همکاری می کنند. بنابراین روشن است که ما توافقی را می خواهیم که برای آن ها شرایط بازگشت فراهم شود و در عین حال امنیت و صلح بین الملل نیز، حفظ شود. یعنی ازشرشون خلاص شیم . البته به جون همگی تحصن یک ساله ساندیس خوران ژنو خیلی راه بازکرد و هنوزم مثل چیز راه بازمیکنه ….درضمن اون تیغ بلدزرمقاومت زنگ زده بود نتوستن طرح امریکایی را خراب کنن !
 
س: دیگه چه خبر؟
 
ج: من تبریک میگم کریسمس و میلاد مسیح را درطویله برای نجات بشر و به خاطر انتخابات مجلس سالم اسلامی که قراره برگزاربشه.من محکوم میکنم بمب گذاری بدون مجوز درسوریه را . هرگونه جنگ و جنایت و خونریزی باید با مجوز ” قانونی ” شورای امنیت انجام بشه .
 
س : اصلا بگذریم . بعد از این حرفا امشب چه کاره ایی ؟
 
ج: امشب قراره نامه سرگشاده سروش به خامنه ای رو با یه واشرسرسیلندر؛ دوباره بخونم و بعد از سازگارا نظربخوام و بعد برم یه توافق جدید بکنم با کاشف الماس ……
 
س : ببخشید ولی منظورم اینا نبود منظورم خودت بود !
 
 ج : هیهات من الذله…..والسلام علیک یا داشاق علیه‌السلام براکاته !
 
 
 
اسماعیل هوشیار
چهارم دی.۱۳۹۰
۲۵٫۱۲٫۲۰۱۱