دانشگاه‌ سنگری برای آزادی

در طول تاریخ مبارزات حق طلبانه‌ و آزادیخواهانه‌ مردم بر علیه‌ دیکتاتوری و حاکمان فاشیست و مرتجع و جنایتکار، دانشگاه‌ همیشه‌ نقش پیشرو در مبارزات آزادیخواهانه‌ را داشته‌ و دارد . و روز شانزده‌ آذر چون سمبلی برای این مبارزات با به‌ میدان آمدن نسلهای جوانان  پرشور و روشنفکر و آزادیخواه‌ بدل گشته‌ است .
و همواره‌ در طی این سه‌ دهه‌ حکومت ننگین و استبدادی و ارتجاعی جمهوری اسلامی ، دانشجویان در میدان نبرد دانشگاهی به‌ اعتراض و مبارزه‌ به‌ فراخوان مقتضیات نوع صف بندی با این رژیم ارتجاعی به‌ صف آرایی آمده‌اند. و جمهوری اسلامی در این مصاف در شکلها ، رنگها و قالبها و نوعهای گوناگون و همیشه‌ با نهایت ارتجاع و میلیتاریسم و دیکتاتوری وحوش وارش سنگرهای دانشگاهی را مورد هجوم و تعرض قرار داده‌ است . تا شاید به‌ خیال واهی  بتوانند این جنبش را سرکوب نمایند . از به‌ کرسی استادی نشاندن و استاد خواندن آخوندهای مرتجع با آن تفکرهای هزارو چهارصد ساله‌ عقب مانده‌ ذهنی و آلوده‌ به‌ شهوت و کشتار و… بنام  وحدت دانشگاه‌ و حوزه‌ آغاز نمودند و تا پادگانی کردن محیط دانشگاهها با نشاندن اوباشان و چاقوکشان و قمه‌ بدستان بسیجی و سپاهی بر کرسی دانشگاه‌ بنام دانشجو ، گورستان کردن دانشگاه‌ با ‌دفن کردن اجسادی که‌ به‌ اصطلاح شهید شده‌ بودند و به‌ گفته‌ خودشان خاک دانشگاه‌ را متبرک کنند . و چون این دسیسه‌ها و ترفندها نا کارآمد نمود به‌ وسیله‌ همین قمه‌ کشان  و پاسداران و بسیجیها به‌ کوی دانشجویان و دانشگاهها حمله‌ نمودند و دانشجویان را با چماق و چاقو و اسلحه‌ … به‌ ضرب و شتم و آزار پرداختند . آنها از طبقات خابگاها به‌ پایین پرتاب میکردند و آنها به‌ امام زمانشان تقدیم میکردند . فقط به‌ جرم آزادیخواهی و مخالفت با جمهوری اسلامی برایشان زندانهای طولانی مدت و همراه‌ با شلاق شکنجه‌ و انفصال از تحصیل برایشان بکار میگیرند . آنها به‌ جرم تو‌هین به‌ احمدی نژاد به‌ زندانهای مخوف میسپارنشان و بعد از پایان زندان به‌ شلاق آنهم در مقابل دیدگان عزیانشان تمامی بدنشان را سیاه‌ و کبود میکنند . طرح بشدت ارتجاعی و قرون وسطایی را در مدارس و دانشگاهها بنام تفکیک جنسیتی و هر آنچه‌ از ذهن مفلوک و مریضشان تراوش میکند برای ماندن برای چند صباحی دیگر بر اریکه‌ی حکومت ننگینشان بکار میآورند . و خود به‌ خوبی میدانند که‌ دانشگاه‌ چشمه‌ روشنی از آزادیخواهی و برابری طلبی در برابر استبداد و ارتجاع ایستاده‌ است امسال هم پیش از آمدن شانزده‌ آذر با مشتی بسیجی و پاسدار و لباس شخصی و… بنام دانشجو به‌ سفارت انگلستان و باغ قلهک یورش بردند و آن را برای ساعاتی تصاحب کردند و در آن روضه‌ و نوحه‌ گرایی کردند و با سناریوی از پیش نوشته‌ شده‌ بعنوان بخشی از آن خواستند تا مراسم امسال روز دانشجو را که‌ از هر لحاظ چون فشارهای اقتصادی ، بیکاری ، اوضاع سیاسی منطقه‌ و… بسیار حساس و قابل توجه‌ است به‌ انحراف بکشانند و بخشی از جامعه‌ ایران و خارج از کشور را سر بدوانند .
امسال ما در شرایطی کاملا متفاوت از سالهای گذشته‌ به‌ پیشواز شانزده‌ آذر میرویم که‌ جنبشها و خیزشهای انقلابی در جوامع شمال آفریقا و خاورمیانه‌ و تاثیرات آن بر رشد جنبشها واعتراضی کارگران و مردم آزادیخواه‌ در بسیار از جوامع جهانی مبرهم و موثر و هویدا است .  دنیای سرمایداری با بحرانی مالی بسیار شدید دسته‌ و پنجه‌ نرم میکند که‌ تاثیرات این بحران در اقتصاد ورشکسته‌ ایران قوز بالا قوز و فشاری بی نهایت به‌ قشرهای کم درآمد و خانواده‌های کارگری و در کل به‌ جامعه‌ ایران وارد آورده‌ است . جنبش وال استریت بر افکار جهانی تاثیر نموده‌ است . و از درون خود حاکمیت مبارزات کارگران از هفت تپه‌ نیشکر تا پتروشیمی و نساجی و … روز به‌ روز منسجمتر و کانالیزه‌تر بر علیه‌ دیکتاتوری و استبداد حاکم به‌ میدان و مبارزه‌ برای به‌ انجام رساندن خواستهایشان و آرمانهایشان که‌ در نهایت همان نابودی جمهوری اسلامی میباشد ، پرچم مبارزات برافراشته‌اند . که‌ این نوید در همبستگی و پشتیبانی کردن دانشگاهها از مبارزات کارگران ، زنان ، معلمین … میباشد . و پایه‌های حکومت جمهوری اسلامی را بشدت به‌ لرزه‌ آورده‌ است . و بر ما واجب است تا در این عرصه‌ مبارزه‌ با افشای جریانات راست و چپ بورژوایی در این سناریوهای ارتجاعی ،  میدان را بر بهره‌ برداری و استفاده‌ نمودن افکارهای مسموم انجمن اسلامیها و تحکیم وحدتیها از بهره‌ بردن از تهدیهای جنگی دول غربی ، اسرائیل و آمریکا و لیبیائیزه‌ کردن ایران و به‌ انحراف بردن مبارزات آزادیخواهانه‌ است افشا و برملا ساخت .
آنچه‌ در طی این سه‌ دهه کاملا پیشرو و پرچمدار مبارزات آزادیخواه‌ و برابری طلبی بوده‌ است نقش کمونیستها و آزادیخواهان بوده‌ که‌ و غیر قابل انکار و مشهود میباشد . و باید امسال با برافراشتن پرچم و شعارهای آزادیخواهانه‌ و برابری طلبانه‌ و هرچه‌ متحدانتر ‌و متشکل تر صفوف کمونیستها و با پرچمهای سرخشان و متفکرانه‌ درهدایت و رهبری این حرکت آزادیخواه‌ و برابری طلب  هر چه‌ بیشتر آشکار و هویدا باشد .
زنده‌ باد سوسیالیسم .
                 ابراهیم حیدری       ۰۶ / ۱۲ / ۲۰۱۱