ماروپله !

بلافاصله بعد از حمله جنون گاوی ولایت فقیه و بسته شدن سفارت انگلیس درتهران ، یه چیزایی مطرح شد که راستیاتش خودمم نفهمیدم یعنی چی  …؟ پس حتما یه چیزای مهمیه !
 
مریم رجوی یه نسخه پیچید واسه اتحادیه اروپا که ۴ تا دارو داشت : اول همه سفارتها را ببندید . دوم همه رابطه ها را سریع قطع کنید . سوم اشرف را حفاظت کنید و چهارمی که یادم نیست ، یحتمل اینه که اوضاع نابسامان اقتصادی و سیاسی و اجتماعی جهانی قابل حل است وکلیدش پیش ماست ! ما کلید رو قایم کردیم هروقت توسط ناتو حاکم شدیم میدیم !
 
متفکرین و متکلمین و آرشتیکتهای اروپایی نسخه مربوطه رو زیرورو کردن و گذاشتن زیر تلسکوپ و هنوز از درکش عاجزن ! به همین خاطر موضوع را احاله دادن به کاترین اشتون، نماینده عالی و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و خانم مزبورهم گفت : در مورد اشرف، نکته حیاتی امنیت و سالم نگهداشتن ۳۴۰۰ نفر است این مهمترین چیز است و بقیه اش بستگی دارد . بالاخره باید سالم واسیر بمونن تا بشه باهاشون بازی کرد . صلوات بلند بفرستید…. !
 
مریم رجوی هم تاکید کرد : حالا که اینطوریه منم به هیچ وجه حاضر به گفتگو در مورد جا به جایی ساکنان اشرف در داخل خاک عراق نیستم مگر حفاظت آنها در محل به طور رسمی توسط نیروهای آمریکایی یا کلاه آبی های ملل متحد به عهده گرفته شود والا همون جا دراون عشق باید بمیرن .اتحادیه اروپا هنوز داره سرش رو میخارونه !
 
خبرنگارما که نفهمید چی شد….از خانم کاترین اشتون پرسید : ضرب العجل ۳۱ دسامبر و بستن دکان اشرف و اینکه همه باید درهمون زندان سالم بمونن و اینکه مریضهای اشرف رو کسی محل نمیذاره و فراخوان مریم رجوی برای انتقال بیماران اشرف را کسی به چیزش حساب نکرده و با توجه به اینکه تا ۳۱ دسامبر فقط ۳ هفته وقت هست و هیچ علامتی از جدیت ضرب العجل دیده نمیشه و سلامتی زندانی درزندان واسه شماها خیلی مهمه و خلاصه ……موضوع چیه ؟ و آیا ممکنه ضرب العجل دیگه جدی نباشه و تا اطلاع ثانوی عقب بیافته !؟
 
کاترین اشتون : بله همه چیز دربازی ماروپله سیاسی ممکنه . فعلا که اشرف نوندونی خوبیه واسه همه ما . همینطور که من گفتم زندانی ها سالم بمونن . مریضا مریضن و رهبری مشغول……
 
– ولی خانم مار….. اون جماعت زندانی ، آدمند و احساس دارند ، بازی ماروپله کیلو چند ؟ ۱۱ سال است منتظرتعیین تکلیفند و عذاب مضاعف میکشن هرلحظه ممکنه به اونا حمله بشه و دوباره کشته بشن…..
 
– خانم ماردیپلمات : البته ممکنه دوباره به اونا حمله بشه و کشته هم بشن ، این توی سیاست برای ما طبیعیه . برای رهبرعقیدتی هم مشروعه ، برای همه خلاصه سود و نون داره ؛ حتی برای خود زندانی ها ….چون زودترازاون برزخ نجات پیدا میکنن و میرن بهشت دراون دنیا ….درمورد تعیین تکلیف و عذاب هم باهات موافق نیستم چون اونا بالغ و عاقل و این حرفا ، هستن ! ولی درنهایت ما همزمان با یزید و حسین و حرمله و عباس وشمر و زینب و….. درحال مذاکره هستیم و برای عقب و جلو و بستن و بازماندن این دکان موازی عمل میکنیم !
 
دراخبار، تحریم بانک مرکزی حکومت اسلامی خیلی صدا کرد و تفسیرو اینا…..که این تحریم فک حکومت رو پائین میاره ! اما بلافاصله آقای جوزف بایدن که کیسه کش خوبی دردیپلماسی است و برای انجام یک سفر رسمی در عراق به سر می برد، روز پنج شنبه در اربیل به خبرگُزاری رویتر اطمینان داد: “من هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه حمله به سفارت انگلیس سازماندهی شده بوده و یا چگونگی سازمان دادن آن در اختیار ندارم.” یعنی بازی دیپلماتیک موش و گربه یا همون ماروپله خودمون ادامه دارد ! خب خسته نباشید . ( قابل توجه ملنگای سیاسی که هنوز در شیپورجنگ میدمند! )
 
 یه عالمه مفسر هنوز دارن سرشو میخارونن که بعد از حمله به سفارت انگلیس و این همه سروصدا ،چرا اتحادیه اروپا تصمیم به تحریم نفتی ایران نگرفت ؟ تحلیلگر سایت تیف معتقده که بعد از قطراسکناس و اینا ، چون کونش میخاره !  وقتی دولت امریکا به طورضمنی تائید میکنه که حمله به سفارت عمدی نبوده…یعنی که چه آشی شد؟ البته درهمان جا بایدن تاکید میکند که : با این وجود، رویداد مزبور نشان داد که ایران یک کشور یاغی است.” به جان ننه ش این کشف رو باید درتاریخ آب خلاء بگیرن ! مردک زورش میرسه بگوید حکومت اسلامی یاغی است یعنی عمد دارند تا این حکومت رو حکومتی مردمی یا ایرانی بتپانند !
 
مفسرین خبری گفتند که اظهارات بایدن ناشی از ترس است چون همین چند وقت پیشا یه بوفالوپاسداری گفته بود : آمریکا اگردست از پا خطا کند کمترین بهایی که می پردازد، محو رژیم صهیونیستی و آزادی قدس است…..میگن بعد از این جمله پاسدار نقدی یه نگاهی به اطرافش میکنه و با تعجب پرسید : من چی گفتم ؟
 
توی همین اوضاع خرتوخر، خانم کلینتون رفت برمه . برمه کجاست ؟ نزانم . ولی یه جایی به اندازه کف نعلبکی ! حالا چرا رفت ؟ دقیق نزانم ولی مطمئن هستم یه نونی توشه ! با روکش همیشگی بشر و حقوق و اینا ….هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا با آنگ سن سوچی رهبر مخالفان برمه درباره مساله حقوق و دموکراسی در آن کشور است.خانم کلینتون، اولین وزیر خارجه آمریکا که طی ۵۰ سال گذشته از برمه بازدید می کند، پنجشنبه شب با خانم سو چی شام خورد. تازه شم یه کاسه آب ریخت روی کله مجسمه بودا …..! اونوقت بگین این امریکا احساس نداره ! انگیس هم قبلش رفته بود ولی خبری ازآب ریختن روی کله مجسمه درج نشد ! این خانم آنگ سن سوچی کیه حالا ؟ یعنی از مریم مهرتابان کمتره ؟ کمترکه چه عرض کنم ولی خیلی کوچولوتره ! حزب لیگ ملی دموکراسی تحت رهبری خانم سوچی اخیرا بار دیگر به عنوان یک حزب سیاسی ثبت شد و انتظار می رود او در انتخابات پارلمانی شرکت کند…… آچا ؟ یه باتهه !
 
درمورد انتخابات مصرهم که دیگه نگو . عبدالمعز ابراهیم، رئیس کمیته عالی انتخابات مصر، به رسانه‌ها گفت : شرکت ۶۲ درصدی مردم در انتخابات و «از زمان فرعون تا کنون» بالاترین رکورد است. اما جدای از این طنز واقعی ، برنده شدن اخوان المسلمین است که جنبه تراژیک و خونین قضیه است ! نیروهای اسلام‌گرای افراطی در مصر وعده برقراری قوانین سخت‌گیرانه‌تر اسلامی را داده‌اند. سخنگوی حزب “النور”، حزب سلفی‌های مصر گفته است: «خدا تعیین می‌کند چه چیز درست و چه چیز نادرست است.» او تاکید کرده است: «در کشور مسلمانان قرار نیست مردم خود تصمیم بگیرند که اجازه چه کارهایی را دارند.»

 
چی بگم والله ننه…..مغزم جام کرده . پس به منوچهرپناه میبرم . ربنا یا منوچ جان …..
 
منوچهر احترامی داستان نویس کودکان و نوجوانان بود که در اسفند ۸۷ دیده از جهان فروبست . متن زیر داستان کوتاهی از اوست .
مارها قورباغه ها را می خوردند و قورباغه ها غمگین بودند .قورباغه ها به لک لک ها شکایت کردند .لک لک ها مارها را خوردند و قورباغه ها شادمان شدند . لک لک ها گرسنه ماندند و شروع کردند به خوردن قورباغه ها……قورباغه ها دچار اختلاف دیدگاه شدندعده ای از آنها با لک لک ها کنار آمدند و عده ای دیگر خواهان باز گشت مارها شدندمارها باز گشتند و همپای لک لک ها شروع به خوردن قورباغه ها کردندحالا دیگر قورباغه ها متقاعد شده اند که برای خورده شدن به دنیا می آیند تنها یک مشکل برای آنها حل نشده باقی مانده است اینکه نمی دانند توسط دوستانشان خورده می شوند یا دشمنانشان …..
 
 
 
 
اسماعیل هوشیار
۰۴٫دسامبر۲۰۱۱
۱۳ آذر۱۳۹۰